Gjest ts Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Jeg og samboeren min har bestemt oss for å gå fra hverandre for andre gang. Vi har et barn. Han valgte å flytte ut for 11/2 år siden, men kom siden tilbake. Han hadde på den tiden og før bruddet bak min rygg, veeeldig god kontakt m en kollega. Nå har det seg sånn at vi for ca 4 mnd, siden fant ut nok en gang at dette ikke funket. Denne kollegaen hans jobber fortsatt på samme arbeidssted. Jeg har nok ikke hatt det så greit med det, og hele tiden følt på meg at ting ikke var slik de burde. Så da han tok det opp nok engang, at ikke det var noe greit var det på en måte en lettelse for meg. ( i motsetning til første gang da hele verden raknet.) Vi bor fortsatt sammen, og må jo si at stemmningen er heller trykkende. Han går og venter på at det rette huset skal dukke opp... Nå har det sånn at jeg har blitt litt kjent m en annen, som jeg ikke har lyst til å la gå fra meg. Har overhodet ikke noe forhold med han, men har lyst til å bli bedre kjent med han.... Huff, noen råd om hvordan jeg kan gå frem og evt forklare situasjonen, slik at ikke det hele høres ut som en klisje.... Og er dette dårlig gjort ovenfor eksen, iom at det er han som har tatt initiativ til bruddet??
Veronica88 Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Når han ikke vil ha deg, så bør han jo forvente at du går videre. Det er kanskje det "slaget i trynet" han trenger for å forstår at han ikke kan komme og gå fra en person slik han gjør. Så lenge dere er enige om at han bor hos deg til han får noe annet sted å bo, så er dere bare to mennesker som bor sammen, ikke et par. Det får han også godta. Hvor dårlig gjort det er kommer an på måten du sier det på. Du kan jo si det på en skikkelig måte, men du har jo rett i at han tross alt har valgt å gå fra deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå