Gå til innhold

Låne penger?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er bare litt nysgjerrig; er det noen som tenker å låne penger i banken for å finansiere bryllupet sitt? Tror kanskje vi må låne noe, 10-15.000 eller noe sånn... Føles som vi er de eneste i verden som ikke har klart å spare opp nok penger på forhånd :cry: , men vi har desverre hatt 1000 andre uforusette utgifter den siste tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi slapp heldigvis å låne penger til bryllupet vårt og jeg tror faktisk vi hadde utsatt vårt bryllup om vi hadde måttet låne penger jeg... Men vi var flinke og ordnet oss et billig bryllup (selvom det fort ble penger av det), og det finnes mange måter å spare en del kroner på! :wink:

Men jeg har hørt om folk som har mått låne massevis av penger for å finansiere bryllupet sitt.

Skrevet

Hvis det føles riktig for dere. Gjør det - uavhengig av hva andre måtte mene. Selv er vi så heldige at slipper vi det. Heller er lite lån enn å utsette bryllupet.

Lykke til ihvertfall! :wink:

Skrevet

Hadde ikke jeg fått støtte fra foreldrene- så måtte nokk jeg også tatt opp lån etter alle utgiftene vi har hatt slik at vi ikke klarte å spare opp det vi forventet. Ville heller tatt opp lån eller utsatt brullupet.

Gjest Helenius
Skrevet

Vi ville nok ikke verken tatt opp lån eller utsatt bryllupet, men heller valgt å gjøre ting på en rimeligere måte (hvilket i hovedsak for oss ville innebært å invitere færre gjester.)

Skrevet

Vi har lånt litt av foreldre i tillegg til det vi får og har spart selv. Kjipt å låne, men det er hvertfall rentefritt...

Skrevet

Vi er også en av de parene som måtte låne litt penger i banken, da vi ikke hadde klart å spart opp nok og vi fikk en STOR ekstra kostand som måtte betales innen fristen. Synes ikke det er noe flaut å låne en liten sum, men man har jo de brudeparene som låner feler 100 000 kr for å få det perfekte bryllup og det synes jeg er horribelt...

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom vi ikke får noe støtte fra foreldre, så må vi nok ty til litt bankhjelp vi også... Men vi tenkte å gjøre det sånn at vi spør banken der vi har boliglånet om det er greit å utsette betalingen av et par avdrag... Det regner jeg med går i orden. Kanskje verdt å sjekke opp for flere her inne?

Skrevet

Hei.

Vi har vært veldig heldige.

Min søster giftet seg i fjor, og da har vi spart litt utgifter.

Duker,vaser osv. det koster jo litt, men ikke så mye.

+at vi får musikk i gave og låne bil gratis.(sparer en del tusen kr)

Ellers,så har vi brukt av lønningene våres hver mnd.

Og nå fikk vi feriepenger og skattepenger.(takk gud for det) :D

Så vi trenger heldigvis ikke å låne penger. Noe jeg var redd for at vi måtte.

Lykke til... :D

Skrevet

Kjenner noen som lånte rubbel og bit, 150 000 for å gifte seg.

Nå er de skilt, men betaler på lånet ennå...

DET må vel kalles sure penger........... :hoho:

Skrevet

Vi må desverre låne penger i banken... et svindyrt forbrukslån på nesten 80 000,-. Men dette blir å få 1.pri for å få det betalt tilbake.

Det var en vurderingssak om vi skulle låne penger eller ei, og kom frem til at det var nå vi burde gjøre det, og nå vi hadde lyst til å gjøre det... derfor gifter vi oss 9. august....

(prøver selvfølgelig å holde utgiftene nede, og bruker vi ikke alle pengene så betaler vi de selvsagt tilbake med en gang!)

Gjest Madden
Skrevet

Helt enig med tvilling! gjør som dere synes er best! vi slipper å låne, har satt av ferie og skattepenger og klarer å dekke opp med det..stort sett! vi forsøker heller å gjøre ting så rimelig som mulig, sparer inn på det vi kan spare inn på! det er kanskje det beste rådet dere kan få! se over hva dere kan spare inn på eller få gjort rimeligere før dere må låne noe!

Lykke til uansett!! :D

Skrevet

Vi kommer ikke til å låne penger, heldigvis.

Får hjelp fra våre foreldre (takk!!!) og har kjørt sparekniven godt i ett helt år nå.

Satt igår og så på hvilke regninger som står igjen, og hvor mange penger vi har nå. Det skal holde hardt, men det går!

Får heller leve på luft og kjærlighet måneden etter bryllupet???? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...