Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Ja, ville du latt kjæresten/samboeren/mannen dra på tur med tre venninner? Hvorfor/hvorfor ikke?
Gjest Gjest_jente20_* Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Ja, ville du latt kjæresten/samboeren/mannen dra på tur med tre venninner? Hvorfor/hvorfor ikke? det kommer helt ann på hvem de hadde vært. Min kjæreste har ingen jente venner som jeg kjenner godt, og da hadde ikke jeg latt han gjøre det. Men om jeg hadde kjent de godt, og stolt på de kunne de dratt.
golda Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 (endret) Min mann er hvert år på fotballtur til England med sine kompiser. Han elsker disse turene. Jeg reiser på tur med mine venninner og jeg elsker dette. Klart man kan reise på turer uten å ha med partneren. :-) Man må da kunne stole såpass på hverandre. MEN, hadde min kjære kommet hjem og snakket om guttetur til Thailand, så hadde jeg nok gitt beskjed om at akkurat DET kunne han bare glemme. Men, tre venninner? Hva slags opplegg er dette? Mann med tre venninner? Forklar. :-) Endret 9. februar 2009 av golda
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Ja. Jeg hadde en kjæreste som nok hadde flest guttevenner, men to av de aller nærmeste var jenter. Han dro på ferie med hun ene (og en annen kompis) mens han var sammen med meg, og hun andre var på besøk hos han og delte seng med han en gang pga manglende soveplasser. Jeg har null problemer med det, men vet han er 100% ærlig og jeg har også møtt disse venninnene - hun ene er faktisk en god venninne av meg, det var gjennom henne jeg møtte han. Samtidig så har jeg omtrent utelukkende guttevenner selv, og vil helst ha lov til å dra på ferie med dem om jeg skulle ønske det. Og jeg vet jo selv at jeg aldri hadde hatt sex med noen av dem, særlig ikke de nærmeste. Venner kommer med både innovertiss og utovertiss, sånn er det bare. Men de fleste skiller mellom vennskap og andre ting.
Gjest Flode Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Men, tre venninner? Hva slags opplegg er dette? Mann med tre venninner? Forklar. :-) !!!!!
Jasyra Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Åneij! Eller... Hvis det var tre venninner og noen kompiser så kanskje. Neij jeg vet ikke. Må vite hvem de jentene er. Jeg stoler på min kjære. Men vet ikke om jeg stoler helt på jentene. Eller situasjonen. Man kan ikke stole hundre prosent, for det kan skje noe som ikke skulle ha skjedd. Kanskje ubevisst? Den Hva hvis tanken er for skummel til at jeg kan godta det der. Kommer til å bli sittende å bite negler til jeg ikke eier fingertupper lenger.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 nope, aldri i verden, nada, nix, kommer ikke på tale!! hvorfor utfordre skjebnen!?? seksuelle attraktiver i den rette settinga kan faktisk forekomme selv for den fulleste. selvom dette er et dumt eks. så ta feks big brother reality serien. mange hadde kanskje aldri vært utroe dersom ikke denne settinga var lagt opp slik. det blir for dumt å si at folk er enten utroe eller ikke, uannsett setting. det er mange som har gjort tabuer en gang og aldri mer. og selvom man stoler på hverandre. kan man aldri vite om man har blitt lurt. om det faktisk skjedde noe. jeg kjenner faktisk mange som har blitt bedratt av typen som jeg ellers aldri hadde trodd noe slikt om. pågrunn av settingen de havna opp i og fristelsen ble for stor.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 nope, aldri i verden, nada, nix, kommer ikke på tale!! hvorfor utfordre skjebnen!?? Samme sier jeg. Det blir som å la bukken passe havresekken!
Gjest Hollow Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 (endret) La han reise? Kvar enkelt er då vitterleg sin eigen herre. Ville han ha reist, så kunne ikkje eg ha stoppa han. Dersom eg må "passe på" sånn at han ikkje er utro, då er det ikkje verdt å vere saman med han. Betre at han er utro med ein gang, enn å kaste bort 5år på nokon som kom til å vere utro likevel. Eg kan ikkje løpe rundt og sjekke at han ikkje er åleine med andre damer heile tida. Endret 9. februar 2009 av Hollow
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Merklig å skulle bestemme over partneren sin, Det må være noen tøffler dere er sammen med , som sier noe sånt. Hadde jeg aldri funnet meg i, stakkars folk.
Piper Skrevet 9. februar 2009 #11 Skrevet 9. februar 2009 Merklig å skulle bestemme over partneren sin, Det må være noen tøffler dere er sammen med , som sier noe sånt. Hadde jeg aldri funnet meg i, stakkars folk. Man har alltid et valg, men det kan bli konsekvenser for de valgene man måtte ta. Og hadde min mann valgt å reise på tur med tre venninner, så hadde konsekvensen blitt at jeg ikke var der da han kom hjem igjen. Men han bestemmer selvfølgelig om han vil reise, og han får selvfølgelig vite konsekvensen før han reiser, og da blir det opp til han å ta valget han vil leve med. Velger han turen, så er det helt og holdent hans valg. Men jeg hadde ikke akseptert det, og det må jeg få lov til å mene uten at min mann skal bli kalt for tøffel av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #12 Skrevet 9. februar 2009 Man har alltid et valg, men det kan bli konsekvenser for de valgene man måtte ta. Og hadde min mann valgt å reise på tur med tre venninner, så hadde konsekvensen blitt at jeg ikke var der da han kom hjem igjen. Men han bestemmer selvfølgelig om han vil reise, og han får selvfølgelig vite konsekvensen før han reiser, og da blir det opp til han å ta valget han vil leve med. Velger han turen, så er det helt og holdent hans valg. Men jeg hadde ikke akseptert det, og det må jeg få lov til å mene uten at min mann skal bli kalt for tøffel av den grunn. Gjør som du vil bare jeg bestemmer.
Piper Skrevet 9. februar 2009 #13 Skrevet 9. februar 2009 Gjør som du vil bare jeg bestemmer. Ser ikke på det på den måten, men man kan ikke oppføre seg som om man er singel når man er i et forhold. Alle forhold har regler som man setter opp sammen, og de reglene skal respekteres fra begge sin side. Og ønsker man å leve som om man er fri og frank, så er man singel
Gjest Hollow Skrevet 9. februar 2009 #14 Skrevet 9. februar 2009 Man har alltid et valg, men det kan bli konsekvenser for de valgene man måtte ta. Og hadde min mann valgt å reise på tur med tre venninner, så hadde konsekvensen blitt at jeg ikke var der da han kom hjem igjen. Men han bestemmer selvfølgelig om han vil reise, og han får selvfølgelig vite konsekvensen før han reiser, og da blir det opp til han å ta valget han vil leve med. Velger han turen, så er det helt og holdent hans valg. Men jeg hadde ikke akseptert det, og det må jeg få lov til å mene uten at min mann skal bli kalt for tøffel av den grunn. Hadde du greidd å la vere å vere utro på ein tur med 3 guttevenna? Viss du hadde det, kvifor skulle ikkje han greie det? Og her gir du han ikkje noko valg, dette er eit ultimatum. Eg hadde aldri akseptert at kjæresten min skulle bestemme over meg. Eg hadde tatt det som eit teikn på at han ikkje stolte på meg. Kan vi ikkje stole på kvarandre, då ser eg ikkje vitsen.
Cuba Skrevet 9. februar 2009 #15 Skrevet 9. februar 2009 Syns det er utrolig vanskelig å sette seg inn i, for hadde kjæresten min kommet med dette hadde jeg blitt utrolig overrasket. Ikke typisk han i det hele tatt. Han har ikke veldig mange jentevenner heller da, og ikke nære hvertfall. Men jeg hadde nok satt meg ned med han og spurt hvorfor i alle dager han vil dra på tur med disse jentene. Jeg kan ikke komme på et eneste svar som kunne ha vært forstålig. Men nå er jo mennesker og forhold veldig forskjellig da. Min samboer har så vidt lyst til å dra på gutteturer. Hvertfall ikke over lengre tid. Han har ikke mulighet til å reise bort så ofte og når han først gjør det vil han gjøre det med meg. Men hadde jeg vært i TS sin situasjon hadde jeg nok reagert litt som Piper. Man er nødt til å kommunisere og bli enige om regler. Og jeg hadde spurt han om hva om jeg skulle reise på tur med tre gutter. Tror ikke det hadde vært like greit. Selv om man stoler på en person, trenger man ikke like settingen uansett. Særlig ikke om man er litt sjalu, som meg. Og sjalu personer har vel også rett på kjæreste? Særlig om kjæresten er klar over dette og man er enige om hva som er "lov" og ikke i forholdet. Og det har hvertfall ikke vi noen problemer med
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #16 Skrevet 9. februar 2009 Ser ikke på det på den måten, men man kan ikke oppføre seg som om man er singel når man er i et forhold. Alle forhold har regler som man setter opp sammen, og de reglene skal respekteres fra begge sin side. Og ønsker man å leve som om man er fri og frank, så er man singel Helt enig! bra sagt!
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #17 Skrevet 9. februar 2009 den tanken hadde jeg aldri i verden slått meg, at jeg skulle dratt på tur med andre gutter. og da forventer jeg også at typen ikke skal komme med et slikt forslag.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #18 Skrevet 9. februar 2009 Eg hadde aldri akseptert at kjæresten min skulle bestemme over meg. Eg hadde tatt det som eit teikn på at han ikkje stolte på meg. Kan vi ikkje stole på kvarandre, då ser eg ikkje vitsen. og da skal det gi deg retten til å gjøre akkuratt hva som behager deg, uten i det minste å ta til betraktning hva typen din måtte mene? for du gjør jo akkuratt som du vil uannsett! virkelig egoister har ikke i et forhold å gjøre.
Anglofil Skrevet 9. februar 2009 #19 Skrevet 9. februar 2009 (endret) Han ville ikke likt om jeg reiste sammen med tre guttevenner, og jeg ville ikke likt det om han reiste sammen med tre jentevenninner. Vi har en felles forståelse av dette, har faktisk diskutert et lignende scenario, og kommet fram til at vi mener likt i denne saken. Derfor får jeg ikke dårlig samvittighet når jeg nå skriver at, nei, det hadde jeg ikke likt, og nei, det ville jeg antagelig ikke latt ham få lov til. Eventuelt hadde han vært nødt til å ta med meg. Jeg stoler på han, men han er tross alt ikke singel lenger. Vi har begge grunner til å ikke like en slik situasjon, så jeg tror uansett ikke han hadde hatt vanskeligheter med å forstå eller skjønne hvorfor om dette ble en realitet og jeg svarte nei. Utifra respekt for kjæresten ville jeg sett det som mest passende å avslå noe slikt. Mvh Yvonne Endret 9. februar 2009 av Yvonne
Gjest Glør Skrevet 9. februar 2009 #20 Skrevet 9. februar 2009 Kommer an på situasjonen. Hadde det vært veldig viktig for han at han hadde dratt på denne turen uten meg, hadde jeg jo selvsagt lurt litt på hvorfor, siden vi pleier å gjøre sånne ting sammen. Men dersom de skulle på en tur en helg, men jeg hadde noe annet jeg skulle gjøre, hadde jeg ikke hatt problemer med å la han dra uten meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå