Gjest ts Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Når en eiendomsmegler leier ut en bolig, og h*n sier at "huseierne har siste ordet" eller at "huseierne bestemmer hvem de vil ha boende i huset sitt" er ikke det da bare tull? For det er jo eiendomsmegleren som ser an folka som er på visning, så h*n kan jo fremstille folka som har vært på visningen som h*n vil!? Var nemlig på visning her om dagen.. Vi er et gift par med et spedbarn. Vi har verken lån eller noe, god økonomi har vi, og jeg ville nok tillate meg å si at vi er "trygge" å leie ut til. Problemet var at eiendomsmegleren virket lite interesserte i oss. Samtidig som oss var det tre studenter (gutter) på en rundt 20 år, og det virket som om de gjorde seg ganske så kompis med eiendomsmegleren, som selv må ha vært i 20årene. Da vi skulle dra sa han at han skulle ringe oss neste dag, etter å ha snakket med huseierne, da det var de som bestemmer hvem som får huset. Vi hørte aldri noe fra han dagen etter, så jeg ringte ham. Da fikk jeg beskjed om at han enda ikke hadde fått tak i huseierne, men at han kom til å ringe oss idag. Det jeg er litt redd for er at han kommer til å si noe helt annet til huseierne enn realiteten.. Jeg mener, dette var en enebolig, fullt møblert i et familievennlig område. Jeg ville nå tro at huseierne foretrekker et rolig par i 30årene med barn, enn 3 studentgutter??? Vi har verken husdyr eller lån eller andre ting som kan trekke ned på oss.. Så hvis han ringer oss idag og sier at vi ikke fikk det, er det da frekt å spørre om grunnen? Eller har jeg ingenting med det å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Megleren kan jo ytre sin personlige mening om hvem som passer best, men han må også presentere fakta for huseierne. Om megleren sier at "disse tre unge guttene er mine favoritter, i tillegg er et par med en baby interessert" så blir det jo likevel opp til huseier å bestemme. Om dere ikke får leie så ville jeg nok spurt om årsaken. Dere kan jo si til megler at dere lurer på hva som gjør at dere ikke er ønsket som leietakere, sånn at dere kan gjøre justeringer til neste visning.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Tre studenter kan sannsynligvis betale mye mer en dere, så det kan godt være de foretrekkes. Vi fikk leilighet av den grunn da jeg var student, fire studiner kunne totalt sett betale mer enn et par, og det er penger de fleste utleiere er interessert i.
Gjest ts Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Tre studenter kan sannsynligvis betale mye mer en dere, så det kan godt være de foretrekkes. Vi fikk leilighet av den grunn da jeg var student, fire studiner kunne totalt sett betale mer enn et par, og det er penger de fleste utleiere er interessert i. Hehe, tror ikke tre studenter kan betale mer enn to ferdigutdannede personer dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Hehe, tror ikke tre studenter kan betale mer enn to ferdigutdannede personer dessverre. Hvor mye er dere villig til å betale i måneden da?
Gjest ts Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Er det du som skal leie ut huset? Hva har du med hvor mye vi er villige til å betale i leie, hva har det med saken å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Når du sier at det ikke er sjans i havet for at tre studenter kan betale mer enn dere, så hadde det jo vært greit å vite hva dere vil betale. Dersom du tar summen dere vil betale og deler den på tre så får du det hver av studentene må betale. Hvis f.eks dere har en maks grense på 10 000, så blir det 3300 pr student, som tross alt er ganske billig. De fleste studenter i dag er forberedt på å betale opp mot 5000 i mnd dersom kåken er bra, og det vil for dere utgjøre 15000 i mnd. Og har dere råd til det, bør dere helle kjøpe, for med den summen blir det månedlige avdraget lavere og det er en bedre måte å spare på. Derfor har det mye med saken å gjøre hva dere kan betale pr mnd, dersom utleier er interessert i å skufle inn mest mulig penger. For øvrig hadde jeg heller leid ut huset til tre studenter enn pasr med baby, ettersom det er lettere å kaste ut studentene når den tid kommer, et par med barn vil sannsynligvis krangle mer. I tillegg til å innbringe mindre penger.
Gjest ts Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Når du sier at det ikke er sjans i havet for at tre studenter kan betale mer enn dere, så hadde det jo vært greit å vite hva dere vil betale. Dersom du tar summen dere vil betale og deler den på tre så får du det hver av studentene må betale. Hvis f.eks dere har en maks grense på 10 000, så blir det 3300 pr student, som tross alt er ganske billig. De fleste studenter i dag er forberedt på å betale opp mot 5000 i mnd dersom kåken er bra, og det vil for dere utgjøre 15000 i mnd. Og har dere råd til det, bør dere helle kjøpe, for med den summen blir det månedlige avdraget lavere og det er en bedre måte å spare på. Derfor har det mye med saken å gjøre hva dere kan betale pr mnd, dersom utleier er interessert i å skufle inn mest mulig penger. For øvrig hadde jeg heller leid ut huset til tre studenter enn pasr med baby, ettersom det er lettere å kaste ut studentene når den tid kommer, et par med barn vil sannsynligvis krangle mer. I tillegg til å innbringe mindre penger. Huset kostet 16000 i mnd hvis det har noe å si. Og nei, det stemmer nok ikke at det er billigere å kjøpe (takk for tipset forresten ), og du vet da ingenting om vår økonomi gjør du det da? (Mulig vi eier et annet hus som leies ut f.eks?) Om DU hadde leid ut huset ditt til tre 20årige gutter i stedet for et par med stabile jobber og baby er din sak. De fleste prioriterer at huset ikke skal bli ødelagt av fyllefester og bråk. Dessuten ville jeg ha stolt mer på at leia kom inn til riktig tid av en stabil familie enn av studenter.. Og jeg har ikke sagt at tre studenter ikke har sjans i havet til å betale for seg, det finnes da studenter som jobber i tillegg til å motta stipend/lån! PS. Vi fikk huset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå