Gå til innhold

Sommerens gode drikker!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har en god oppskrift på en god

*¤*¤*¤*¤*

Jeg smakte en drikk en gang som var blandet i blender, og ingrediensene var jordbær, juice, sitronbrus......tror jeg :roll: Det ble en rosa iskald masse som var veldig forfriskende og god. Ble servert i stort glass og sugerør. Nam nam!!!

:briller: Noen som har oppskrifter å dele??

:tunge1:

Videoannonse
Annonse
Gjest lmari
Skrevet

I helgen ble vi servert en skikkelig god drikk hos en venninne av meg. Tror ikke hun har noe i mot at jeg deler den med dere!

Det var to-tre skjeer med vaniljeis i høye glass. Så var det hjemmelaget bringebærsaft helt over, den var søt og tykk. Vil tro at det kanskje funker med rørt jordbær også, eller kirsebærsyltetøy, men ikke sånn FunLight-bringebærsaft, altså!

Så fylte vi på med vanlig Farris, og rørte det sammen til det ble en tykk drikk.

NYDELIG!!! Nesten litt milkshake-feeling, bare enda bedre!! Anbefales!!!

Skrevet

Jordbærsmoothie (4 personer)

6 dl yoghurt naturell

1 dl melk

2 ss jordbærsyltetøy

200 g jordbær

3 ss sukker

Fremgangsmåte:

Legg halvparten av jordbærene og 2 ss yoghurt til side (skal brukes til pynt). De øvrige ingrediensene kjøres glatt i hurtigmikseren.

Smak til med sukker. Fyll glassene og drypp litt yoghurt på toppen. Trekk en tannpirker gjennom yoghurtdråpen så den får hjerteform. Halve jordbær på minigrillspyd brukes til pynt.

Gjest Anonymous
Skrevet

I går prøvde jeg meg på en vellykket sommerdrikk.

Tok frosne jordbær og appelsinjuice i en blender og fikk en rosa grøtete konsistens. Etterpå tok jeg oppi sitronbrus og blandet litt til.

NYDELIG!!!!! :D

Skrevet
Jeg smakte en drikk en gang som var blandet i blender, og ingrediensene var jordbær, juice, sitronbrus......tror jeg :roll: Det ble en rosa iskald masse som var veldig forfriskende og god. Ble servert i stort glass og sugerør. Nam nam!!!

:tunge1:

Jeg ser for meg en herlig STRAWBERRY DAQUIRI når du beskriver slik jeg da, bortsett fra juice og sitronbrus.. Vel, SD er min favoritt over alle drinker og er SOMMER!!

Friske jordbær

Jordbærlikør

Hvit rom

Saft av lime

Isbiter

Mixes i blender - NAM!!

Skrevet

har jo en svært enkel en da:

Malibu og saft fra hermetikkananasboks. Det er deilig det. Og så kan du i tillegg skjære opp biter fra ananasringene og legge de i glasset for seinere godbiter. :)

Men, hører at flere glass kan bli litt i det meste laget. Og varsku, dette smaker saft, så be careful.... ;)

Skrevet
MOJITO!!!!!!!!

MIN FAVORITTDRIKK OGSÅ!!!

Har du smakt Kiwi Caiprihina? Noe ala i samme sjangeren tror jeg men jeg har ikke fått smakt den enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...