Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest oslogutt23
Skrevet

Jeg var sammen med en 19 år gammel jente i et halvt år. Vi slo for noen uker siden. Hun elsket meg sa hun, men hun "ville oppleve singellivet" og klarte ikke binde seg. Hun ville at vi bare skulle være "gode venner" og kanskje prøve igjen seinere.

Jeg tolket dette som at hun ville ha meg på vent i tilfelle hun ikke fant seg noe bedre.

Jeg var dritforelsket og taklet det ganske dårlig en periode. Overså henne totalt og begynte treffe andre jenter.

Nå hater hun meg for dette. Hun mener jeg er en player som bare utnyttet henne, siden jeg hoppet videre til andre jenter med en gang. Jeg har prøvd å ta kontakt igjen og sagt unnskyld for at jeg var stygg mot henne. Prøvd å forklart hvorfor jeg taklet det dårlig.

Har ikke lyst å bli sammen med henne igjen, men synes det er utrolig trist at hun ikke vil prate med meg engang lenger. Hun er en kjekk jente og skulle gitt mye for at vi kan bli venner igjen.

Kan noen av dere jenter forklare meg hvorfor hun er slikt? Kanskje dere skjønner bedre hva som foregår i hode hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hun er en kvinne. Det er ikke meningen vi skal forstå dem.

Da har du lært leksen:

Vil du være sammen med noen, må man være sammen med dem.

Ekser trenger man ikke være venner med. Oftest er det like greit at de blir sure. Da får man fred for dem, og kan konsentrere om orntlige kvinnfolk. -Hvis man ikke velger noe mer fornuftig da, men vi er menn, så hvem kan klandre oss?

Hun så dessverre ikke forskjellen på deg og en av dukkene hun lekte med som liten. Og trodde du var til for hennes tilfredsstillelse og tidtrøyte, og trodde det var enveiskjøring. - Er dette egentlig noen å være venner med? Er det ikke litt greit når du først må gjennom lidelsene ved å være sammen med ei jente, at du i det minste er i hop med ei som elsker deg nok til å ville tilbringe tid sammen med deg?

Som venner vil hun jo bare vase i veien når du treffer jenter, og du pådrar deg bare en masse snørr og drama. La tøtta stå for sine valg. Slutt å unnskylde deg når du ikke har gjort noe galt. Og gå videre i livet. Det finns oppegående og normale jenter der ute. I alle fall en stund :lur:

Skrevet (endret)

Jeg tror neppe hun hater deg, men hun er såret og føler seg brukt. Det er nå en gang sånn at hvis du har prøvd å kontakte henne og forklare, men hun nekter å høre - så er det ikke lenger deg det står på. Du har prøvd. Det fungerte ikke. Godta at det er slik det er, og gå videre. Tenk at dette er hennes tap, ikke ditt.

Endret av Ethereal
Skrevet

Leit at det har blitt slik men det er hennes tap.

Etter sånn jeg forsto det var det hun som gjorde det slutt for å utforske singellivet (?), hvorfor i alle dager skal hun få lov og ikke du??

jeg har fått inntrykk av at noen jenter tror at de er deiligst i verden og at alle venter på dem, men slik funker det ikke.

Drit i at hun er sur på deg. Hun vil forhåpentligvis ta til fornuft og skjønne at det er slik det er når det er slutt mellom to mennesker.

Skrevet
Som venner vil hun jo bare vase i veien når du treffer jenter, og du pådrar deg bare en masse snørr og drama. La tøtta stå for sine valg. Slutt å unnskylde deg når du ikke har gjort noe galt. Og gå videre i livet. Det finnes oppegående og normale mennesker der ute. I alle fall en stund :lur:

Enig i denne. Drama, drama, drama. get over it. Og for the record: man elsker ikke noen etter et halvt år. Spesielt ikke når man er 19. Våkn opp.

Skrevet
Leit at det har blitt slik men det er hennes tap.

Etter sånn jeg forsto det var det hun som gjorde det slutt for å utforske singellivet (?), hvorfor i alle dager skal hun få lov og ikke du??

jeg har fått inntrykk av at noen jenter tror at de er deiligst i verden og at alle venter på dem, men slik funker det ikke.

Drit i at hun er sur på deg. Hun vil forhåpentligvis ta til fornuft og skjønne at det er slik det er når det er slutt mellom to mennesker.

Enig i dette. Det var jo hun om gjorde det slutt med deg, for å kunne hoppe på andre gutter. Så hvorfor kan ikke du gjøre det samme?

Skrevet
Enig i denne. Drama, drama, drama. get over it. Og for the record: man elsker ikke noen etter et halvt år. Spesielt ikke når man er 19. Våkn opp.

OT, men hva? Kan man ikke elske noen som 19åring? Hvorfor ikke det?

Skrevet

Jøss, interessant at du sitter med fasiten på andre menneskers følelsesliv.

Skrevet

Jeg mener at man ikke elsker noen etter et halvt år. Og jeg mener at når man er 19 år er man mer tilbøyelig til å tro at de gode følelsene man har det første halve året, er å elske noen. Men å elske noen er en mye dypere følelse som krever mer enn et halvt år på å vokse frem.

La nå være å bry dere så fantastisk mye om hva jeg mener eller ikke, og svar heller på spørsmålet til trådstarter.

Skrevet
Ja, hun er en kvinne. Det er ikke meningen vi skal forstå dem.

Da har du lært leksen:

Vil du være sammen med noen, må man være sammen med dem.

Ekser trenger man ikke være venner med. Oftest er det like greit at de blir sure. Da får man fred for dem, og kan konsentrere om orntlige kvinnfolk. -Hvis man ikke velger noe mer fornuftig da, men vi er menn, så hvem kan klandre oss?

Hun så dessverre ikke forskjellen på deg og en av dukkene hun lekte med som liten. Og trodde du var til for hennes tilfredsstillelse og tidtrøyte, og trodde det var enveiskjøring. - Er dette egentlig noen å være venner med? Er det ikke litt greit når du først må gjennom lidelsene ved å være sammen med ei jente, at du i det minste er i hop med ei som elsker deg nok til å ville tilbringe tid sammen med deg?

Som venner vil hun jo bare vase i veien når du treffer jenter, og du pådrar deg bare en masse snørr og drama. La tøtta stå for sine valg. Slutt å unnskylde deg når du ikke har gjort noe galt. Og gå videre i livet. Det finns oppegående og normale jenter der ute. I alle fall en stund :lur:

Helt enig.

Gjest oslogutt23
Skrevet

Det som er drit er at vi har vi har en del felles venner. Så jeg kan på ingen måte unngå og treffe henne med jevne mellomrom. Er så drit hvis vi begge feks. er hos noen kjente når hun har den isfronten mot meg.

Hun prøver også å bli "venn" med alle jeg kjenner, tilogmed en ny jente jeg dater. Men meg vil hun ikke snakke med?

Men men, jeg har nå prøvd. Hvis hun vil bruke energi på å hate meg resten av livet så værsågod.

Skrevet
Det som er drit er at vi har vi har en del felles venner. Så jeg kan på ingen måte unngå og treffe henne med jevne mellomrom. Er så drit hvis vi begge feks. er hos noen kjente når hun har den isfronten mot meg.

Hun prøver også å bli "venn" med alle jeg kjenner, tilogmed en ny jente jeg dater. Men meg vil hun ikke snakke med?

Men men, jeg har nå prøvd. Hvis hun vil bruke energi på å hate meg resten av livet så værsågod.

Den biten der suger, det er jeg helt enig. Burde vært en uskreven lov at den parten som går/er kjip må flytte til en hule i indre Uganda eller noe sånt så man slapp å se vedkommende ;)

Skrevet

Hun er nok litt bitter..

Selv om hun slo opp så ble hun gjerne såret av at du gikk videre, og det tar hun ut over deg. Hun vil at du skal angre deg og bli like såret som henne.

Synes det var bra gjort av deg å prøve å ta kontakt, men siden det ikke hjalp synes jeg du skal la det ligge. Hun ønsker gjerne innerst inne at du skal komme krypende tilbake og si at du ikke kan leve uten henne. Dette betyr ikke at hun vil ha deg tilbake, hun vil bare at du skal ville det. Isfronten vil nok smelte med tiden.

Gjest oslogutt23
Skrevet
Hun er nok litt bitter..

Selv om hun slo opp så ble hun gjerne såret av at du gikk videre, og det tar hun ut over deg. Hun vil at du skal angre deg og bli like såret som henne.

Synes det var bra gjort av deg å prøve å ta kontakt, men siden det ikke hjalp synes jeg du skal la det ligge. Hun ønsker gjerne innerst inne at du skal komme krypende tilbake og si at du ikke kan leve uten henne. Dette betyr ikke at hun vil ha deg tilbake, hun vil bare at du skal ville det. Isfronten vil nok smelte med tiden.

Ja, jeg håper virkelig det. Hun er litt fjortis i hodet, men håper hun vokser det av seg. Vil ikke ha henne tilbake, hun er helt feil for meg ser jeg nå, men jeg er glad i henne tross alt (dum som jeg er). Og slik som det er nå plager meg virkelig.

Skrevet
Burde vært en uskreven lov at den parten som går/er kjip må flytte til en hule i indre Uganda eller noe sånt så man slapp å se vedkommende ;)

HAHAHAHA - Nydelig uttalelse. Helt enig!

Skrevet

Du tar feil. Selv om ikke du elsket noen da du var 19, kan andre gjøre det. Jeg elsket eksen min da jeg var 19 år, etter bare noen få måneder. Vi følte det begge to, vi elsket hverandre så dypt og inderlig at vi gråt og lo og klamret oss til hverandre. Dessverre klamret vi oss for hardt til hverandre... Det er viktig å ha et liv ved siden av.

Skrevet
Jeg var sammen med en 19 år gammel jente i et halvt år. Vi slo for noen uker siden. Hun elsket meg sa hun, men hun "ville oppleve singellivet" og klarte ikke binde seg. Hun ville at vi bare skulle være "gode venner" og kanskje prøve igjen seinere.

Jeg tolket dette som at hun ville ha meg på vent i tilfelle hun ikke fant seg noe bedre.

Jeg var dritforelsket og taklet det ganske dårlig en periode. Overså henne totalt og begynte treffe andre jenter.

Nå hater hun meg for dette. Hun mener jeg er en player som bare utnyttet henne, siden jeg hoppet videre til andre jenter med en gang. Jeg har prøvd å ta kontakt igjen og sagt unnskyld for at jeg var stygg mot henne. Prøvd å forklart hvorfor jeg taklet det dårlig.

Har ikke lyst å bli sammen med henne igjen, men synes det er utrolig trist at hun ikke vil prate med meg engang lenger. Hun er en kjekk jente og skulle gitt mye for at vi kan bli venner igjen.

Kan noen av dere jenter forklare meg hvorfor hun er slikt? Kanskje dere skjønner bedre hva som foregår i hode hennes?

Jeg har også vært sammen med en slik person. Riktignok en mann. Han gjorde det slutt pga egen egoisme og bagateller og deretter virket det som han mente at om jeg oppførte meg pent så kunne han ta meg aller nådigst tilbake...hvorfor skulle jeg det.?! Forresten hater JEG han. Har aldri møtt et falskere menneske.

Skrevet

Hun har ingenting å være sur for.

Trekk tilbake unnskyldningen din, og si at du ikke har gjort noe galt.

Hvis hun ønsker videre kontakt, kan hun "bli voksen" og si unnskyld til deg. Hun har ingenting med hvem du roter/ligger med når hun ikke vil være sammen med deg.

Skrevet

Hvis du skal ta den litt barnslige varianten, sender du et brev til henne der du skriver ett enkelt ord: "LOL" og så gir du fullstendig faen i å ta telefonen når hun ringer, du overser henne når hun kontakter deg og går virkelig videre med livet ditt.

Tar du den LITT mere voksne varianten, prater du med henne og spør hvorfor hun mener du er en player da det var hun som ønsket å oppleve singellivet og at hun ikke må glemme at det faktisk var hun som gjorde det slutt med deg. Avsluttningsvis spør du hva problemet hennes nå er.

Lykke til videre :-)

Skrevet

Enig i de siste innleggene her. Er det noen som har grunn til å være såret er det jo deg. Ikke bry deg om henne. Le av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...