Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Jeg trenger noen anbefalinger til adventurespill. Har ny pc og regner med at de gamle spillene funker dårlig på denne. Skal ha nok kapasitet på pc'n til å kjøre de nyeste spillene. Har ikke fått satt meg inn i hva som er blitt gitt ut den siste tiden og omtale så derfor jeg gjerne ha noen tips av dere.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 De åpenbare er jo Drømmefall og den Lengste Reisen, Broken Sword serien og Still Life er vel de som jeg kommer på når jeg tenker meg om raskt. Penumbra The Black Plague er vel også noe man kunne tatt en titt på, samt med Sam & Max serien som har kommet ut med nye episoder i det siste.
Gjest Hollow Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Kva spel likar du/ har du frå før av?
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Drømmefall. den lengste reisen, Zork på PC , Grim FAndango og flere på pc. Zelda på Wii og Projekt Zero på PS2. Liker også Rachet & Clank, super Mario, Galaxy, men det er jo mer plattform og actionspill. Vet at det blir gitt ut få spill i denne kategorien. Hadde nesten vært bedre om jeg likte skyting og bilspill
Gjest Hollow Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Eg har mest erfaring med konsollspel. Men eg likar i alle fall Prince of Persia på PC. Den serien har 4 spel på PC. Der dei tre første er fortsettelse på kvarandre, og det fjerde er eigen historie. Så kan godt spele Prince of Persia 4 først. Og Psychonauts skal visst vere ganske bra. Det er frå skaparen av Grim Fandango.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Takker for svar. Skal sjekke ut Prince of Persia. Vet jeg har prøvd en demo for mange år siden. Psychonauts har jeg på PS2. Bra spill.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 The Curse of Monkey Island (er riktignok litt gammelt, men burde fungere fremdeles). Du har rett i at det gis ut få spill av denne typen. Faktisk så har klassiske adventurespill så å si dødd ut som genre. Men jeg er 99% sikker på at du ville likt Beyond Good and Evil.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Og Fahrenheit muligens. På playstation 2 må du spille Ico og Shadow of the Colossus hvis du ikke har gjort det.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 Jeg synes Prince of Persia er typisk konsollspill jeg da, merker det når man spiller at det er tiltenkt konsollspill. Men de kan være skikkelig bra verdt pengene om man ikke har konsoll da. Personlig synes jeg bare Prince of Persia Sands of Time og Prince of Persia (2008) som er de eneste som er verdt å kjøpe. Det finnes for øvrig 7 Prince of Persia spill, dog de første som rene plattformspill. Et annet utrolig bra konsollspill som er verdt å kjøpe til PC er Assassins Creed. Videre så synes jeg The Elder Scrolls III Morrowind og The Elder Scrolls IV Oblivion er absolutt verdt å spille. Mmmm.. men når man snakker om konsollspill så går det ikke an å la være å nevne Fable. Det er en utvidelsespakke, Lost Chapters, som er absolutt verdt pengene til den også. Og disse bør spilles før Fable II.
Villbringebær Skrevet 11. februar 2009 #10 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Anbefaler også Den lengste reisen og Drømmefall. Endret 19. desember 2010 av Villbringebær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå