Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg litt teit nå, men jeg må bare ha ut frustrasjonen min...

Jeg er singel og jeg har en mannlig bestevenn som også er singel. Vi er mye sammen på fritiden, både ute og spiser og på byen sammen. Vi har kjent hverandre siden vi gikk i barnehagen og har et "bror/søster" forhold, det er ikke romantikk inne i bildet overhodet. (Det er sikkert en del mennesker her i byen som tror vi er et par, siden vi stadig er ute sammen.)

I går kjøpte jeg meg en sort dunjakke på salg - jeg har ønsket meg det lenge og ble kjempeglad da jeg fant en nøytral sort dunjakke nedsatt med 50%. Kameraten min har også sort dunjakke, men fra et helt annet merke. Hans er mye blankere i stoffet og det er ikke mulig å tro at vi har like jakker. Allikevel ble han skikkelig sur for at jeg har kjøpt "lik" jakke til hans, og han skal visstnok dra å kjøpe seg ny jakke i morgen så vi ikke ser ut som et "gammelt ektepar i like allværsjakker". Jeg sitter her og er litt satt ut; jeg skjønner ikke hva problemet er... For det første er ikke min jakke lik hans i det hele tatt, og dessuten går jo "halve Norge" rundt i dunjakker, det er jo ikke veldig spesielt da. Hva i alle dager er problemet med at jeg har kjøpt meg en sort dunjakke?

Hva gjør jeg med dette? Jeg klarer liksom ikke å glede meg over den nye jakken min, og jeg har ikke lyst til å bruke den i det hele tatt nå. Samtidig tenker jeg at dette er hans problem, og er han så teit så får han værsågod å kaste bort pengene sine på en ny jakke. Som sagt; jeg skjønner bare ikke hva problemet hans er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes han vennen din høres litt merkelig ut... Hvorfor i alle dager har betyr det noe for ham at du har kjøpt deg en sort dunjakke? Hadde du kjøpt akkurat maken til hans kan jeg kanskje forstå at han synes det er litt ugreit, men når det er en annen modell fra et annet merke ser jeg overhodet ikke problemet.

Bruk jakka di og gled deg over ny jakke!

Skrevet

Blås det i hvertfall ikke opp til et problem for da kan det fort bli det.. Nyt jakken din du, og la han surmule en stund. Det er virkelig hans problem og det går helt sikkert over.

Skrevet

TS her...

Takk for tilbakemeldinger.

Jeg ble bare så helt satt ut da han satt i gang med en lang regle om at han måtte kjøpe seg ny jakke så vi ikke skulle gå rundt å se ut som et gammelt ektepar i matchende allværsjakker og bla bla bla... Jeg hadde ikke engang tenkt tanken på at det skulle bli en "sak" av det eller at det i det hele tatt var et tema at min jakke lignet på hans. Jeg får vel bare prøve å heve meg over det og bruke jakka mi, jeg bare synes det er litt ubehagelig, og jeg skjønner ikke hva problemet hans er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...