Gå til innhold

Hvilken sofa-kombinasjon har dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

Vi har en treseter og en toseter som hører sammen, og så har vi en stol utenom som skiller seg helt ut. Har to slike stoler og har egentlig lyst til å ha den også i stuen, men syntes sofa+sofa+2 stoler kan bli litt voldsomt.

Vurderer å ha treseter + to stoler, men er redd det blir litt lite sitteplasser..

Hva har dere andre, og er dere fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har to tresetere og er fornøyd med de.

Gjest Elastica
Skrevet

Vi har to tre-setere i to forskjellige rom. Der hvor stuebordet står har vi to pk22-stoler i tillegg.

Jeg er ikke helt fan av tre- + toseter

Skrevet

vi har hjørnesofa vi. selvom det er penest med feks en 3 seter og en 2 seter. så liker vi hjørnesofa best, fordi da får man den kosekroken i hjørne. samt at kjæresten min kan ligge på magen min og og se på tv.

mange har forskjellige varianter. noen har en 3 seter og to stoler rett over. mens andre har kun en 3 seter og en 2 seter. jeg syntes det blir for mye med to sofaer og to stoler ja.. de kan vel settes ut når dere får gjester.

de fleste jeg kjenner har enten en hjørnesofa. eller en 3 seter og 2 seter. eller en 2/3 seter og to stoler. vil du ha to stoler, så bør du bare ha en sofa, spør du meg.

men ikke en 3 seter, 2 seter og to stoler.. høres ælvorlig mye ut.. og kan se fort rotete ut.

Skrevet

Jeg har en treseter og to stressless-stoler i stoff. Varm gråfarge på både sofaen og stolene. Blir det for få sitteplasser har jeg ekstrastoler jeg kan hente fram. Stuen min er sånn at det er ikke plass til mer enn en sofa.

Skrevet

Vi har en fantastisk flott modulsofa, med seks store moduler som vi har plassert på en slik måte at det ikke ligner noe jeg har sett hos andre. Vi har fått utrolig mye skryt for den

Skrevet

Vi har treseter, toseter og en stressless i samme ''design'', de hører sammen da kan vi si. ;)

Skrevet
Vi har en fantastisk flott modulsofa, med seks store moduler som vi har plassert på en slik måte at det ikke ligner noe jeg har sett hos andre. Vi har fått utrolig mye skryt for den

hvilken sofa type er dette?

må være ypperlig med modulsofa.

Skrevet (endret)

Vi har en treseter, to stoler og en pall med plass til to. Vi hadde egentlig tenkt å ha to sofaer stående mot hverandre (da to i lik størrelse, siden jeg syns det er finest), men fant ut at det ble for plasskrevende hos oss. Da vi fikk to fine stoler bestefaren min fant på loftet sitt, som passet godt sammen med sofaen vi ønsket oss, selv om de har en annen stil enn sofaen, syns vi det var en god løsning med én treseter, to stoler, og en pall som kan brukes som benstøtte, lite bord eller to ekstra sitteplasser når vi trenger det.

Vi har forresten denne sofaen (det ble noe tull med linken, men det er den som heter Capri - og den ser veldig annerledes ut i vår farge og stoff, sammenlignet med den litt grusomme som er presentert på forsiden der). I mørk gråbrunt ullstoff. Jeg trodde det var treseter, men kanskje det er to og en halv. Det er hvertfall den som har to brede sitteputer (ikke tre mindre). Pallen er i samme serie, men i en lysere gråbeige farge. Den rektangulære typen. Jeg vet ikke hvem som har produsert stolene våre, men de ligner litt på denne av type. Bare at våre er uten armlener, med mørkebrunt skinn i ryggen og setet, med løse, svarte sitteputer. På våre er det dessuten sånn at forbeina går i ett med ryggen, på samme måte som bakbeina gjør det med sitteplaten her. Så det blir et kryss.

Endret av Vera Vinge
Gjest Elastica
Skrevet
Rett ovenfor to skinnstoler med armlener fra Offect.

Kjempefine stoler. :)

Skrevet

Vi har en 2-seter og en 3-seter, en pall og en stol rundt salongbordet.

En salig blanding av møbler... Vi skal kjøpe ny sofa når vi bygger hus. Den vi har nå er nedarvet og ingen av oss har noensinne eid en ny sofa faktisk!

Men vet ikke hva vi ender opp med da.

Skrevet

Jeg har hjørnesofa. Skulle egentlig ha 3+2 men sofaen min er ubeskrivelig behagelig å sitte/ligge i så jeg angrer ikke. Passer mye bedre i min bittelille stue også.

Gjest TS jenny
Skrevet

Takk for mange flotte svar!

Dere som har treseter + to stoler (eller annen variant med fem "seter") - syntes dere det er lite plass eller nok plass? Bor dere alene eller er dere flere?

Vi er fire. Dersom vi går for treseter + to stoler skal vi også ha en stor pall (plass til to) stående såpass nære sofaen at den lett kan settes bort.

Gjest Elastica
Skrevet
Takk for mange flotte svar!

Dere som har treseter + to stoler (eller annen variant med fem "seter") - syntes dere det er lite plass eller nok plass? Bor dere alene eller er dere flere?

Vi er fire. Dersom vi går for treseter + to stoler skal vi også ha en stor pall (plass til to) stående såpass nære sofaen at den lett kan settes bort.

Vi er fem i familien og har nok plass. Dersom vi trenger mer plass, benytter vi stolene som vanligvis står rundt spisebordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...