Tintin Skrevet 9. februar 2009 #21 Skrevet 9. februar 2009 Jeg synes definitivt du skal prøve å få dratt på tur. Men hva med å få deg en deltidsjobb?? Det trenger jo ikke å være mer enn én gang i uken eller noe, og likevel kan det hjelpe godt på, både for å få betalt selve turen, men også for selve oppholdet. Oppholdet er det jo alltids lett å glemme oppi alt dette, men det koster jo også en del, så husk og regne med noen tusen der også. Dessuten får du deg en jobb, så kan du jo be om å få jobbe mer når du kommer hjem fra syden slik at du ikke sitter igjen og er lutfattig resten av ferien. I sommerferien pleier det jo som regel å være full fart med grilling, div. småturer osv. Så da er det jo kjekt å ha litt penger til det også! Jeg jobber selv ved siden av studiene, og det går veldig greit. Man må bare vært flink til å si fra hvor mye man faktisk føler at man kan jobbe Dersom jobb er uaktuelt ville jeg derimot satt meg ned og tenkt nøye gjennom hvor mye penger det går i måneden, hvor man kan stramme inn osv. Ser du at du kan klare å få det til og gå rundt, så er det jo bare å klinke til. Lykke til med avgjørelsen!!
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #22 Skrevet 9. februar 2009 Hei! Jeg sitter midt i ett dilemma akkurat nå Har nettopp bestilt sydentur med venninnene mine og kjæresten. Det eneste problemet er at jeg ikke vet om det er så lurt å dra. Har dårlig økonomi (er student), store sjanser for at jeg ikke får sommerjobben jeg vil ha om jeg drar og samtidig må jeg nok skaffe meg en jobb ved siden av studiene, hvis jeg skal dra. Men en annen ting heller meg bort fra disse tingene, vi lever jo bare en gang? Om fem år har jeg antageligvis barn hus og hage. Da kan jeg jo ikke dra på alenetur til syden da? Hva syns dere jeg burde gjøre? Dra eller ikke dra? Har to dager på å bestemme meg (depositumet skal være betalt da.) :klø: Hilsen jente 20 Jeg synes det er litt drøyt å risikere sommerjobben sin for en sydentur når man er fattig student. Men det er nå meg det da. Hva skal du leve av i sommer? Bo gratis hos mamma og pappa?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå