Gå til innhold

Kjellerleilighet til leie: kr 6.000 rimelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Studentpar
Skrevet

Hva synes dere, er kr 6.000 en grei pris for leie av kjellerleilighet i Sandnes/Stavanger? Tenker på til typen og jeg som ikke er ferdig med studiene ennå, om vi bør leie kjellerleilighet. Har noen her fra regionen erfaringer med boligmarkedet i Stavanger-regionen? Vi behøver å leie fra 1. mars!

http://www.finn.no/finn/realestate/object?...3cbahTJ6j716005

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg får være ærlig med deg må jeg få si at det der var en grusom leilighet!

Skrevet

Jeg ville ikke gitt 6000 for en slik leilighet. Er generelt skeptisk til kjellere, på grunn av kulde, samt fukt. Men om dere har sjekket den ut og sånt, så er det ingenting i veien for å betale 6000, men som sagt jeg ville ikke gjort det. Regner med at strøm er utenom? Dersom strøm er med i prisen er 6000 helt ok.

Kjenner ikke helt til prisnivået i Sandnes, så vet du det.

Skrevet

Jeg syns det var svinebillig jeg da...:P

Skrevet (endret)

Jeg ville aldri betalt seks lakser for det der. Ser ut som om noen har dumpet et lass kondemnerte hyttemøbler i et kommunalt svømmebasseng...

Nummer to så bedre ut. Hvis den har to soverom i tillegg til stua, kunne det gå, om man ikke fant tilsvarende rimeligere. Innflyttingsklar 15 februar. Ikke en dato mange flytter på, så kanskje det kan prutes, istedenfor å overbys?

Endret av Kamikatze
Skrevet

Det spørs hvor dere skal studere/jobbe? Det er stor forskjell på beliggenheten til disse to leilighetene. 6000kr er superbillig i området her - jeg ville mye heller bodd på Lura enn langt utenfor sentrum (som leiligheten i ålgårdsvn). Leiligheten var kanskje ikke den fineste jeg har sett, men beliggenheten er i hvert fall bra og sentral. Tror heller ikke dere kan forvente å få noe særlig finere til den prisen.

Skrevet

Her i Stavanger/Sandnes er jo leieprisene helt sinnsyke, så 6000,- er dritbiliig.

Skrevet

Hehe, samboeren min (som skal flytte ut nå) har faktisk vært på visning på den leiligheten i ålgårdsveien. Han fikk den også, faktisk, men det var budgivning på den, og budet de fikk den på var 8000kr, men de ville ikke ha den likevel fordi de ville bo mer sentralt.

De 8000 var ikke inkludert strøm heller. Det var noen andre på visningen som ga bud på 11 000kr men fordi kompisen til kjæresten min er fra samme land som huseieren og de har mange felles bekjente valgte huseieren dem.

Men den er veldig fin, men ikke verdt pengene med tanke på at de kan få noe til samme prisen mer sentralt.

Skrevet
Hva synes dere, er kr 6.000 en grei pris for leie av kjellerleilighet i Sandnes/Stavanger? Tenker på til typen og jeg som ikke er ferdig med studiene ennå, om vi bør leie kjellerleilighet. Har noen her fra regionen erfaringer med boligmarkedet i Stavanger-regionen? Vi behøver å leie fra 1. mars!

http://www.finn.no/finn/realestate/object?...3cbahTJ6j716005

Såvidt jeg kan se av bildene, er vinduene for små til å være rømningsveier, da er det ulovlig å bo i rommene.

Skrevet
Såvidt jeg kan se av bildene, er vinduene for små til å være rømningsveier, da er det ulovlig å bo i rommene.

PS: til og med fritzl-kjelleren var triveligere enn denne kjellerleiligheten...

Skrevet

6000 kr er en bra deal for 70 (!) m2 sentralt i Stavanger. I Oslo får man ikke en lusen 1-roms med delt bad en gang for den prisen...

Skrevet

Litt heavy med furumøbler, men synes nå ikke den var *så* stygg? Prisen er vel grei, deler en 6000 på to, er ikke 3000 i mnd boutgifter mye å klage over.

Skrevet

Uff for en grusom leilighet. Da hadde jeg heller spyttet i et par tusen ekstra. To studenter bør fint klare og finansiere en leilighet på 8000 i mnd.

Skrevet

De fleste studenter har nok ikke muligheten til å ha en leie på 4000 hver om de ikke jobber i tillegg til studiene. En student får ikke så mye i stipend og lån. Og skal de betale over halvparten i leie pluss at de skal ha bøker og andre skolerelaterte ting så er det ikke så mye igjen til å leve for.

Greit at mange studenter lever på sparebluss, men det må da være måte på.

Skrevet

Synes den så fin ut for 2 studenter! 70 m2 er stort :-) Prisene i Stavanger og Sandnes er sinnsykt høye overalt og i sentrum er det selvsagt dyrest!

Gjest Gjest_Nadja_*
Skrevet

Hey, jeg er ute etter leilighet, tror jeg skal sende en melding og høre om den er ledig fra og med i dag jeg!

Skrevet
Hey, jeg er ute etter leilighet, tror jeg skal sende en melding og høre om den er ledig fra og med i dag jeg!

hva har du tenkt å gjøre om du er på soverommet og det brenner i stua? leiligheten er ikke etter brannforskriftene. vinduene er for små til å rømme ut av.

Gjest Studentpar
Skrevet
hva har du tenkt å gjøre om du er på soverommet og det brenner i stua? leiligheten er ikke etter brannforskriftene. vinduene er for små til å rømme ut av.

Samboer og jeg sendte melding og var og så, den var faktisk finere enn på bildet - og det var rømningsvei! Vi fant imidlertid noe annet i Sandnes sentrum, noe mindre (30 m2) til 6.500,- :) Viktig for oss å bo i sentrum!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...