Gå til innhold

Voksne single bor i studioleiligheter i store byer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lorelei_*

Studioleiligheter...så mye av det i London og Paris, men har ikke sett så mye til det i Norge. Kjennetegnet er vel at de er små 1-romsleiligheter, som bebos av voksne single i storbyer.

Men hva skiller studioleilighet for voksne single i arbeid fra 1-romsleiligheter som bebos av studenter?

Bare at studioleilighetene er dyrere eller hva? Antall km2 er jo det samme: 20-30, eget bad, men åpent kjøkken i samme rom som sove"rommet".

De kan være relativt dyre: hvorfor?!

Fortsetter under...

Studioleiligheter...så mye av det i London og Paris, men har ikke sett så mye til det i Norge. Kjennetegnet er vel at de er små 1-romsleiligheter, som bebos av voksne single i storbyer.

Men hva skiller studioleilighet for voksne single i arbeid fra 1-romsleiligheter som bebos av studenter?

Bare at studioleilighetene er dyrere eller hva? Antall km2 er jo det samme: 20-30, eget bad, men åpent kjøkken i samme rom som sove"rommet".

De kan være relativt dyre: hvorfor?!

På norsk heter det hybel, og ja en god del bor i dem.

Gjest Gjest_Jenny_*

En venn av meg i London bor i studioleilighet midt i byen: han jobber i finans, tjener bra og bor på 25 m2. Der har han minikjøkken, komfyr, oppvasksted, kjøkkenskap, klesskap, eget flislagt bad og sovesofa. Noen har hems i takhøyden! Typisk single...passer bra til de som flittig benytter seg av bytilbud.

Jeg har barn, så kunne ikke ha bodd i studieleilighet.

Må ikke leiligheter være over en vis størrelse for å kunne kalle det studioleilighet? 25 m2 er jo bittelite. Når jeg tenker studioleilighet ser jeg for meg minst 100-200 m2. Det må da være andre kriterier enn at det bare er ett rom.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...