Rafi Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Sikkert mange som skal søke om plass nå før 1. mars. Vi er så usikre på hva slags barnehage vi vil ha barnet vårt i. Er jo bare 1 år når han skal begynne i barnehagen Hva slags barnehageskal vi velge?
Fru.U Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Vi er veldig fornøyd med familiebarnehage. Datteren vår var 19 mnd da hun begynte. Her tror jeg det er stor individuelle forskjeller.
Susan Sto Helit Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Dere skal velge den barnehagen dere føler at virker best. Ring og spør de mest aktuelle om dere kan komme og se hvordan det er der. Vi var veldig fornøyde med familiebarnehagen når vi hadde ettåring. Og sammenlignet med den er den komunale vi er i nå litt så som så... Men begge er små, koselige barnehager, med lite vikarbruk og personale som har jobbet der en stund, noe som også teller en del for de minste.
aniana Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Sikkert mange som skal søke om plass nå før 1. mars. Vi er så usikre på hva slags barnehage vi vil ha barnet vårt i. Er jo bare 1 år når han skal begynne i barnehagen Hva slags barnehageskal vi velge? har du vært rundt og sett på de forskjellige som er i området? Ta en telefon og spør om du kan komme og se fordi du vurderer å søke plass til barnet ditt. Jeg var knallheldig og fikk plass i en av de beste barnehagene jeg vet om... men det er ikke alltid man er like heldig... lykke til
Donpedro Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Vi ble anbefalt familiebarnehage pga prematur, men ejg er veldig fornøyd med at vi valgte vanlig barnehage. Han trives veldig godt, får god faglig oppfølging og de har erfaring med premature. Familiebarnehage kan være mye rart, ikke alt er like bra (selvsagt ikke for vanlige barnehager heller).
Rafi Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2009 Det er så utrolig mange barnehager rundt her, og jeg kjenner ikke så mange med barn i barnehage. Men tenkte jeg skulle prøve å ringe litt rundt og prøve å reise og se:)
pøbelsara Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 (endret) Vi har hatt begge deler til vår yngste. Hun gikk i familiebarnehage det første året, og fikk så plass i vanlig barnehage. Vi ønsket oss egentlig plass i vanlig barnehage fra starten, men i vår kommune er det flest familiebarnehageplasse for de yngste barna, så vi måtte ta det vi fikk. Familiebarnehagen vår var veldig bra faglig sett, men det var fordi vi var veldig heldige med den assistenten som drev vår barnehage. Noen bekjente av oss hadde barnet sitt i en annen familiebarnehage og de var ikke fornøyd, fordi det følte at kjemien ikke stemte med assistenten i deres barnehage. I tillegg var hun mye syk, og da måtte de levere barnet andre steder, og det var de ikke fornøyd med. I vår kommune har familiebarnehagene base i private hjem (1 assistent og 3 - 4 barn), også er de i en barnehagebase en dag pr. uke. Da er de sammen med barn fra andre familiebarnehager. I tillegg hadde vi en base der vi kunne levere barna hvis assistenen var syk. Ulempene var at det var langt til familiebarnehagen vår, og enda lengre til de basene som ble brukt slik at vi var avhengig av bil (eller å ta to forskjellige busser...) for å levere. Vi var glad for å skifte over til vanlig fleravdelingsbarnehage da den yngste ble to år. Den var nærmere hjemme, barnet kunne leveres på samme sted selv om noen i avdelingen var syk, og åpningstidene var lengre. Hun har trivdes veldig godt begge steder. Endret 9. februar 2009 av pøbelsara
Erle84 Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Har vært en artikkel i aftenposten om familiebarnehager i dag, forresten. Uansett; jeg ville ringt rundt som andre sier, og drevet litt barnehageshopping - er sikkert noen nettsider du kan sjekke ut og greier. Hadde jeg vært sikker på faglig nivå osv, hadde jeg valgt familiebarnehage for den minste, rett og slett fordi jeg har jobbet på stor småbarnsavdeling i barnehage selv, og det blir lett uoversiktlig og masete for de små... Men det kommer sånn an på barnehagen! Jeg har også jobbet i en barnehage med en fantastisk småbarnsavdeling, som deler barna store deler av dagen for å sikre ro og stabilitet.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/02/09/nyheter...stotte/4760367/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå