superlady Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 De siste årene har jeg fått kortere og kortere menstruasjon og denne måneden har jeg kun hatt mens i 2 dager. Dette er helt merkelig synes jeg, men tenker at det kanskje er problematisk i forhold til å bli gravid. Vi har kun prøvd 3 ganger i denne omgangen (prøvde 4 ganger sist vi prøvde) og har ikke hatt noe hell. Jeg vet det er for kort til at det betyr noe, men det får meg jo til å lure allikevel. Noen her med så korte menstruasjoner, som har blitt gravid eller har problemer med det?
Gjest Wrangler Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Kan jeg aldri tro skal ha noen betydning. Det som kan bety noe, er om det er veldig kort stund mellom eggløsning og menstruasjon. (uten at jeg kan garantere sannheten i det) Hva mener du med "prøvd kun tre ganger denne omgangen"? Sex tre ganger mellom to menstruasjoner eller tre prøveperioder? 1 prøveperiode er en "runde" mellom to menstruasjer. Altså fra en mens til neste=1 periode. Hehe! Hvis du forstår.....
Nótt Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Jeg har korte mensperioder, min mens pleier å vare 2-4 dager. Vi ble gravide i prøveperiode nr 7. Nå ble dette svangerskapet avbrutt pga at det var utenfor livmoren, men fikk beskjed om at det ikke skulle være noe problem å bli gravide igjen. Og jeg har ca 28 dager lange sykluser, og eggløsningen er ca midt i denne 28 dagers perioden. Så kan ikke se at det å ha kort mensperiode skal ha noe å si for det å bli gravid.
Synne-Marie Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Jeg har aldri hatt mens lenger enn 2-3 dager. Jeg brukte ca et halvt år før jeg ble gravid. Men aner ikke om det er noen sammenheng der altså
superlady Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2009 Kan jeg aldri tro skal ha noen betydning. Det som kan bety noe, er om det er veldig kort stund mellom eggløsning og menstruasjon. (uten at jeg kan garantere sannheten i det) Hva mener du med "prøvd kun tre ganger denne omgangen"? Sex tre ganger mellom to menstruasjoner eller tre prøveperioder? 1 prøveperiode er en "runde" mellom to menstruasjer. Altså fra en mens til neste=1 periode. Hehe! Hvis du forstår..... Jeg mente prøveperioder. Tusen takk for svar alle sammen. Utrolig fint å vite at jeg ihvertfall ikke trenger å bekymre meg for det. Superlady:)
Gjest Gjest_guest_* Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 tror ikke lengden på mensen har så mye å si for om man har bedre sjans for å bli gravid eller ei. Mener heller du skal undersøke din syklus generelt sett i stedet. Det er nok heller korte sykluser som kan være litt vanskelig å bli gravid med, uten å si at dette gjelder alle. Man bør ha en tilstrekkelig lang lutealfase for at det skal kunne opprettholde en evt graviditet, ca 10 dager eller mer. Sykluser blir som regel kortere når man blir eldre, men tror det er mer i follikkelfasen at den blir kortere i og med at egg modnes fortere osv.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har alltid hatt veldig kort mens (2-3 dager) og ble gravid på første forsøk. Resultatet kommer om to måneder. Ville ikke bekymret meg for det! Har inntrykk av at mensen er individuelt jeg, noen blør lenge, noen blør mye, noen har smerter, noen ikke osv.
Gjest L_C Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har tidligere alltid hatt mens i 5 dager, men noen måneder etter at jeg sluttet på p-piller endret dette seg, og jeg har nå mens i bare 3 dager. Helt greit for meg hvis det ikke har noe betydning for alt det andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå