Nikki Skrevet 1. juli 2003 #1 Skrevet 1. juli 2003 Temaet har sikkert vært oppe tidligere, men jeg sitter her og lurer... Fristen for å svare på invitasjonene gikk ut i går. Og det er fortsatt 20 stk som ikke har svart... hva gjør jeg?? Jeg må gi beskjed til dem som skal lage middagen om hvor mange det blir i løpet av denne uken..Senest fredag... men når kan jeg ringe og purre på de som ikke har gitt lyd fra seg??? :o Ps: Jeg skjønner ikke hvordan det kan være mulig å ikke svare innen en frist... :x
hegehi Skrevet 1. juli 2003 #3 Skrevet 1. juli 2003 Så sant de har hatt litt tid på seg til å svare, så er det utrolig frekt å ikke komme med noe svar til gitt dato! Synes du kan begynne å purre i dag, spesielt om de har hatt noen uker på å svare. Foretrekker selv å gi beskjed så snart jeg kan når vi blir invitert i noe, vet hvor stressende det kan være om man ikke får svar i tide. Hos oss svarte 90% i løpet av de første ukene etter utsendelse, kun 1 ventet til siste dagen.
Nikki Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2003 Svarfristen gikk ut i går... 30 juni... Invitasjonene ble sendt ut i begynnelsen av April pga veldig mange av våre gjester pleier å ta ferie i begynnelsen av august i stedet for fellesferien... Slik at de fikk god ti på seg til å plnlegge ferie...
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #5 Skrevet 1. juli 2003 Ikke for å virke frekk, men dette skulle du kanskje tenkt på litt tidligere..? Kanskje satt en svarfrist litt tidligere. Ikke samme uke som du må gi bekrefte antallet?? Jeg vet det er vanskelig å gjøre noe med nå... Ta en telefon. Eller send en tekstmelding? Be deres foreldre ringe rundt... Vi gifter oss 2. august vi også, sendte ut invitasjonene til påske, med svarfrist 1. mai. Nettopp for å unngå slike problemstillinger. Jo lenger svarfristen er, jo sløvere blir folk. Vi satte en kortere frist, nettopp for at folk skulle svare med en gang de fikk invitasjonene. Alle svarte i god tid, og alle takket ja.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #6 Skrevet 1. juli 2003 Da er det nok dessverre ikke noe annet å gjøre enn å begynne purrerunden! De er for sent ute og du må ha svar fort! Kan du få hjelp av foreldre til å purre opp slik at du ikke blir sittende i telefon hele uka? Lykke til! Hilsen Lille meg
Nikki Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2003 jeg skjønner hva dere mener. Problemet var ikke tidligere... Det dukket opp da kokken vår sa opp jobben og vi måtte skaffe ny kokk som gjerne ville ha svar denne uken. Ikke spør hvorfor. Derfor så fikk vi plutselig bare fem dager på å sjekke svarene og ikke to uker som vi opprinnelig hadde. Men nå er den skaden skjedd og det kan ikke rettes opp heller. Og vår nye kokk VIL ha svar denne uka. :-? Men vi får ta en ringerunde i dag. Ikke noe å gjøre med det...
Lisemor Skrevet 1. juli 2003 #8 Skrevet 1. juli 2003 Du får ta ringerunden ja.Jeg har bare 4 par som enda ikke har svart,og svarfristen går ut den 12. Vi har satt svarfristen 1 uke før endelig bestilling på maten.Ser jo nå at jeg skulle hatt svarfristen ei stund før, men vi kommer til å purre den dagen fristen går ut.
Sommerbruden Skrevet 1. juli 2003 #9 Skrevet 1. juli 2003 Vi hadde svarfrist 1.juni, og har enda noen søskenbarn som ikke har svart. Vi sendte invitasjonen i posten, og har ikke engang fått en takk for den ( men har hørt fra andre at de har fått den). Vi har valgt å ikke purre, men heller bare regnet med at de ikke kommer. Syntes det er så ufattelig frekt å ikke svare, at hvis de ringer uken før bryllupet og sier at de kommer, går det faktisk ann å si:beklager vi har alt bestilt... Kanskje litt strengt, men jeg syntes voksne mennesker kan være høflige nok til at de svarer.
Gjest Helenius Skrevet 1. juli 2003 #10 Skrevet 1. juli 2003 Jeg ville tatt en telefon to dager etter fristen. Da burde du ha fått svar i posten om de postet det innen fristen, og du unngår å virke overinteressert. Det er mange som gjør sånt i siste liten, selv om man skulle ønske at det ikke var sånn. Men jeg ville virkelig ringt, ikke antatt at de ikke kom - for om de tropper opp i kirka, blir med til festlokalet, og begge regnet med at den andre hadde sagt fra, er det ikke så hyggelig verken for dere eller dem. En telefon koster så lite...
K. Skrevet 1. juli 2003 #11 Skrevet 1. juli 2003 Jeg måtte også ta en aldri så liten ringerunde når fristen hadde gått ut... ufattelig irriterende :evil: Ennå er det 2-3 stykker jeg ikke er 100% sikker på at kommer, og vi gifter oss neste lørdag.. K.
Tyren Skrevet 1. juli 2003 #12 Skrevet 1. juli 2003 Til de vi kunne sendte vi mail OG txt melding til! Var faktisk så frekke at vi sa at fikk vi ikke svar innen 2 dager, så regnet vi det som at de IKKE kom..... PGA mat og ting som skulle bestilles. Vi fikk svar fra alle utenom 1 og han kom ikke.... Ikke har vi hørt noe etter bryllupet heller.... Ringte også ett par stykker og ba de ringe svigermor for å gi beskjed om de kom eller ikke. De fleste ble faktisk flaue, for de hadde glemt hele svarfristen... En uting synes jeg. :x Jeg tok mannen min i å gjøre akkurat det samme mot noen vi skulle i bryllup til selv ett par uker etter oss.... Gjett om jeg ble irritert da!!!
Gjest Madden Skrevet 1. juli 2003 #13 Skrevet 1. juli 2003 Vi hadde svarfrist den 1.mai, sendte invitasjonene ut i slutten av januar. Bryllupet står den 19- juli...og fortsatt er det ÅTTE personer som ikke har sagt ifra! synes sånt er utrolig frekt! :evil: Jeg går utfra at de ikke kommer (har fått høre det fra andre angående 2 av dem! også utrolig irriterende! hvor vanskelig er det å ringe eller sende et brev!) En av dem som ikke sa ifra ringte vi til, og han trodde han skulle si ifra bare hvis han ikke kom!! hørt på makan?! er folk helt nedsnødde? BLIR SÅ FRUSTRERT!! er det så vanskelig å forstå at man må gi beskjed!? blir skikkelig sur om de kommer...vi beregner dem nemlig ikke inn i antall porsjoner, og det kommer jeg til å uttrykke klart og tydelig! så irritert er jeg!! Jeg kommer ikke til å ringe til flere heller...for det er faktisk ikke vårt ansvar!!! mener nå jeg da!!
EMMA2 Skrevet 2. juli 2003 #14 Skrevet 2. juli 2003 Vi fikk svar av de siste igår, og vår svarfrist var 1.juni. De kom ikke, men hadde ikke akkurat regnet med det heller, når de er så sene. Jeg synes det faktisk er frekt å ikke svare. :evil:
Gjest Madden Skrevet 2. juli 2003 #15 Skrevet 2. juli 2003 Visst er det frekt!!! Her bruker vi masse tid og penger på først å lage/skrive flotte invitasjoner og senere bruker vi masse tid, penger og krefter på å lage en kjempeflott fest....som koster skjorta og litt til!! og så gidder gjestene ikke svare engang!! det koster dem knapt en kalori!!!! det er ufint... og det finnes bare ikke noen unnskyldning!! :evil:
Nikki Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #16 Skrevet 2. juli 2003 Jeg er helt enig med dere. Det er frekt. Nå fikk vi faktisk inn de siste svarene i dag. De hadde vært på ferie og kom ikke hjem før i går. Så nå har alle svart. Jeg ringte opp et par av dem i går, og de hadde som jeg trudde...glemt det... Men nå har alle svart og alt er bare bra. vel... det er tre stykken som ikke vet enda pga jobben. Hun ene er flyvertinne og får ikke oversikten før 20 juli, han andre er min bror... han venter på svar fra militæret om han får fri eller ikke... Og den tredje er på hurtigruta og må flytte den helgen... Har sagt nei, men har ikke bestemt seg enda...Da hun virkelig har lyst til å komme... Og han siste gir svar denne uken. Så jeg synes ikke det er så ille. Men selvsagt hadde det jo vært best om alle var sikre, men de som vi venter på har som sagt gode grunner i mine øyne.
Susan Skrevet 3. juli 2003 #17 Skrevet 3. juli 2003 Vi mangler fortsatt et par stk til 9 stk til middag og 6 til kaffe. Jeg syns det er lite voksent å ikke gi beskjed. Hva er det med folk. Fristen vi satte var 1. juli Det skal være unødvendig å måtte ringe voksne folk for å minne de på at fristen har gått ut. Uff sier jeg bare. Lykke til dere andre
Gjest sisselp Skrevet 21. juli 2003 #18 Skrevet 21. juli 2003 Jeg er enig med alle som mener at det er veldig lite voksent å ikke svare på en bryllupsinvitasjon. Slik jeg ser det skal ikke den som inviterer behøve å ringe rundt og purre på dem som ikke har svart. Da må man dessverre gå ut fra at de ikke kommer. Det går i alle fall ikke an bare å dukke opp i bryllupet uten å ha svart.
Gjest Astra unplugged Skrevet 22. juli 2003 #19 Skrevet 22. juli 2003 Helt enig i at det er svært uhøfflig å ikke svare på invitasjoner. Men, det er noe som slår meg: de med lang svarfrist har oftere dette problemet enn de med kortere svarfrist. Jeg tror dette kommer av at folk lettere glemmer ved lengre svarfrist. Vi sendte ut invitasjonene i midten av april (påska) og hadde svarfrist 20. mai. Alle svarte innen tiden! En annen ting er atfolk gjerne husker svardatoen, og ringer da. Jeg er slik jeg også (jeg husker datoer lett), og svarer ofte rundt denne datoen. Bli derfor ikke overraska over at folk svarer inntil ei uke etter denne datoen, og ta det med i beregninga mht videre planlegging. Etter ei uke mener jeg det er på tide å ta en eventuell purrerunde. Konklusjonen er at ting tat tid! Astra
Jinx Skrevet 22. juli 2003 #20 Skrevet 22. juli 2003 :o Syns det er utilgivelig frekt å ikke svare på en invitasjon.. Tror ikke jeg hadde purret engang jeg.. Bare avskrevet dem helt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå