Gjest Mia Nyland Skrevet 11. januar 2013 #41 Skrevet 11. januar 2013 Ikke finn på å søk Lunderåsen bhg. Svært mange misfornøyde foreldre har tatt ut ungene derfra etter endel uønskede hendelser. Jeg ville aldri latt ungen min være der, beklager. De som er fornøyd med den bhg vet ikke bedre. Regner med at du flytter til Lunderåsen. Det er flere bhg i nærheten, men du må bruke bil dit. Det er rift om plassene her i Sørum, så lykke til. Vi klarte å få en meget bra bhg som vi er strålende fornøyd med. Takk for svar :-) Godt og vite, da foretrekker jeg ikke Lunderåsen. Hva slags uheldige episoder har du hørt om, kan jeg spørre om det? Skal flytte til Lunderåsen ja og fint og ha jenta mi i en barnehage i nærheten. Hadde vært fint og høre litt om alvorlighetsgraden. Anonym poster: 1c56d132ae2ea376bf511b5d329afaa8
Gjest gjeste Skrevet 11. januar 2013 #42 Skrevet 11. januar 2013 Har ikke lyst å skrive her om hva jeg har hørt om Lunderåsen, Mia. Greia er enkel- ikke søk barnet ditt dit, når det finnes så mange gode alternativer i kommunen. Det jeg har hørt er bare rykter, dette er et lite sted, men det har vært en stygg hendelse der, samt at det er et faktum at foreldre tar barna ut av bhg. Og det er jo ikke uten grunn at man bytter bhg. Nå vet jeg ikke hvor gammel jenta di er, men du må søke plass innen søknadsfristen som er i slutten av januar tror jeg. Sjekk kommunenes hjemmesider, og søk innen fristen, ellers får du ikke plass fra august. Det er som sagt litt for få plasser her i kommunen, og stor tillflytting, så ikke søk feil bhg, og risiker å ikke få byttet. Jeg anbefaler Frogner og Nordli bhg.
Gjest Mia Skrevet 11. januar 2013 #43 Skrevet 11. januar 2013 Har ikke lyst å skrive her om hva jeg har hørt om Lunderåsen, Mia. Greia er enkel- ikke søk barnet ditt dit, når det finnes så mange gode alternativer i kommunen. Det jeg har hørt er bare rykter, dette er et lite sted, men det har vært en stygg hendelse der, samt at det er et faktum at foreldre tar barna ut av bhg. Og det er jo ikke uten grunn at man bytter bhg. Nå vet jeg ikke hvor gammel jenta di er, men du må søke plass innen søknadsfristen som er i slutten av januar tror jeg. Sjekk kommunenes hjemmesider, og søk innen fristen, ellers får du ikke plass fra august. Det er som sagt litt for få plasser her i kommunen, og stor tillflytting, så ikke søk feil bhg, og risiker å ikke få byttet. Jeg anbefaler Frogner og Nordli bhg. Skjønner det. Men takk for tilbakemelding. Hjelper oss godt med å velge brh.
Gjest Anonym Skrevet 11. januar 2013 #44 Skrevet 11. januar 2013 Vi skal også flytte til Lunderåsen og hadde tenkt til å søke Lunderåsen bhg. Jeg har hørt en del negativt men bare rykter, har aldri hørt om konkrete hendelser. Bhg er jo full så noen foreldre må jo være fornøyd... Har ikke bestemt meg hvor vi skal søke. Du som sier så negativt, kan du komme med konkrete hendelser?
Gjest gjeste Skrevet 12. januar 2013 #45 Skrevet 12. januar 2013 Nei, jeg kan ikke skrive om det på nettet. Håper dere har forståelse for at jeg ikke vil henge ut enkelte av personalet der! Men dere velger jo selvsagt selv hvor dere vil søke inn barna deres. Vil dere ha de i Lunderåsen bgh, så søk der. Det er trangt om plasser i Sørum, og noen må ta til takke med den plassen de får. Jeg ville selvsagt heller hatt ungen min i Linderåsen bhg, fremfor å ikke ha en bhgplass. Barnehagen er smekk full, du har rett i det. Men det er ALLE barnehager på Froger! En full bhg betyr ikke en god bhg. Husk å overhoder søknadsfristen, ellers får dere overhodet ikke plass fra høsten.
Gjest Anonym Skrevet 12. januar 2013 #46 Skrevet 12. januar 2013 Takk for svar! Skjønner at du ikke vil henge ut andre personer, og er ikke det jeg er ute etter. Tenkte heller på episoder(uten å nevne navn).
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2013 #47 Skrevet 31. januar 2013 Jøss,hva er galt med Lunderåsen? Jeg har ei god venninne som er kjempe fornøyd og som igjen kjenner flere for bøyde foreldre og barn. Jeg hat ikke barnet mitt der men ble bare så nysgjerrig og vil jo da tipse venninna mi:-)
Gjest Bjørg Skrevet 1. februar 2013 #48 Skrevet 1. februar 2013 Dette negative som sies om Lunderåsen er oppspinn. Folk tar ikke ut barna sine av noen andre hendelser enn at de skal flytte til andre deler av landet. Kjenner så og si alle på feltet og jeg vet at ventelistene er lange og at foreldrene er fornøyde. Om jeg først og fremst skal gi et tips så vil det være : ikke tro alt du hører. Gjør deg opp en egen mening etter et besøk i barnehagen du ønsker å søke i. Denne personen ovenfor er en barnehages verste mareritt. En ryktespreder uten fakta som skaper storm i vannglass. Lykke til med søkingen. Sørum er en god kommune med gode barnehager som blir godt fulgt opp av folk i kommunen.
Gjest Anonym Skrevet 10. februar 2013 #49 Skrevet 10. februar 2013 Det er IKKE oppspinn dette her med Lunderåsen brh. Jeg har hatt barnet mitt der en gang i tiden og skjedde mye rart der.. Har flere bekjente som også har opplevd det samme.. For all del ikke velg denne brh for barnets beste
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2013 #50 Skrevet 11. februar 2013 Ser ut som at det er tegn på dårlig leder på Lunderåsen!
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2013 #51 Skrevet 12. februar 2013 Hvor lenge siden er det du hadde barnet ditt der? Jeg vet også om flere som er veldig fornøyd med barnehagen nå. Mulig det har vært dårlig der tidligere, men de jeg kjenner er super fornøyde
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2013 #52 Skrevet 13. februar 2013 For noe tull, Bjørg. Du kjenner faktisk ikke alle på feltet. Jeg har to venninner her på feltet med små barn,som begge tok ut ungene sine og flyttet de til andre bhg i kommunen. Jeg har selv vært vitne til ting der når jeg har gått forbi. Barn som faller og slår seg, og blir oversett av personalet, mens ungen hylte av sjokk og smerte. Personalet ga faen. Når du henter ungen din vet ingen hva som er blitt gjort den dagen, bleier med bæsj i gang etter gang, pluss noen mer alvorlige hendelser. Folk som søker der vet bare ikke bedre, tror jeg. Stiller du ikke krav til bhg er Lunderåsen et soleklart valg.
Gjest Martin Skrevet 13. februar 2013 #53 Skrevet 13. februar 2013 Sitter du her på et forum og prater nedlatende om en barnehage der det eneste innblikket ditt i barnehagen er at du har hatt barn der før i tiden eller hører hva på 1-2 andre foreldre forteller deg så synes jeg nesten litt synd på deg. Mener du at det er 96 % av andre foreldre som "ikke vet bedre".. Eller lager du storm i vannglass? Barnehager som dette har rutiner og oppfølging av personale på lik linje som andre og dette vet du ikke noe om hvis ikke du jobber der. FUS barnehager vet jeg har brukerubdersøkelser som foreldrene får resultatet av hvert år. De har også en FUS ledelse som følger opp hver eneste barnehage i tillegg til kommunen selv. Om du har gått forbi der og sett noe så synes jeg det er dårlig av deg og ikke si ifra til personen eller en leder i barnehagen. Du er jo helt klart en del av problemet og ikke løsningen. Bjørg ser jeg er her for å løse dette tullet du har satt igang men selv virker du mest opptatt av å sabotere. Denne personen du kan ha sett kan være en vikar som barnehager setter inn ved sykdom de å opprettholde det pedagogiske tilbudet til barna. Dette kan ha skjedd i et millisekund hvor en fast ansatt har vært opptatt med andre barn. Sitt ikke her ANONYM på et forum og ødelegg ryktet til en barnehage hvor flere hundre mennesker går til daglig. Dette er levebrødet til de ansatte og det er dette de brenner for. Du har allerede overtalt en person til å ikke søke..når er DU fornøyd? Hvor mye ødeleggelse må til for at du skal slutte med dette her? Hvis det er noe du ikke liker eller er uenig i så tar du det opp med daglig leder i barnehagen. Det er det en voksen og engasjert person ville gjort. Sitt ikke her som en fjortenåring og spre rykter og ødelegg livet til andre. Ta tipset til Bjørg og besøk barnehagen.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2013 #54 Skrevet 13. februar 2013 - Ting som skjedde før i tiden er vel neppe viktig per dags dato. Ting forandrer seg. - Bekjente som forteller ting har vel aldri vært sikre kilder. - barn som slår seg eller bæsjer i bleier er jeg veldig sikker på at man finner i andre barnehager også FUS publiserer resultater fra brukerundersøkelser. Be om å få se de eller kontakt foreldreutvalget i barnehagen. Stol ikke på anonyme personer i et forum. Det er en grunn til at de ikke skriver navnet sitt vet du. De tør ikke stå for disse meningene i det offentlige. Da må de møte naboer og bekjente som har helt andre meninger enn de selv. Negative finner hverandre og gjerne på et forum der de kan klage anonymt uten å ta tak i et problem
Gjest Mamma Skrevet 13. februar 2013 #55 Skrevet 13. februar 2013 Har sitti å lest igjennom dette innlegget og som mor i Lunderåsen barnehage er jeg sjokka om hvordan man setter ut rykter slik. Har to barn der og er kjempe fornøyd. Barna mine blir alltid møtt om morgenen på en positiv måte, jeg får full rapport over dagen dems og jeg føler det er en god atmosfære i hele barnehagen. Barna mine vil i barnehagen hver dag og når jeg henter dem så er de veldig fornøyde. Bare det viser at de trives.Det viktigste for meg er at barna mine har det bra og at det er ansatte som ser barnas behov, tar de på alvor og gir omsorg og det vil jeg si at de får!!
Gjest Lily Skrevet 15. februar 2013 #56 Skrevet 15. februar 2013 Hvilken bhg er best i Strømmen? Jeg vil gjerne høre om Strømmen bhg?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2013 #57 Skrevet 10. april 2013 Noen med erfaring fra Lunderåsen barnehage i Sørum? Hadde vært fint om noen kunne delt noen erfaringer. Tenkte å søke mitt barn inn der når vi flytter dit. Ville overhodet ikke anbefalt deg å søke deg inn i Lunderåsen Barnehage. Vi har barnet vårt der og er vel så misfornøyd som man kan være. Vi har søkt om overflytting og fått plass et annet sted og er storfornøyd med dette. Da vi søkte vårt barn inn dit ble vi anbefalt å velge en annen av flere på feltet og angrer nå at vi ikke hørte på de. Det er veldig mye utskiftninger av personalet, ofte vikarer - de presenterer seg ikke så man vet aldri hvem folk er. Vært inne på flere møter med ledelsen, men ingenting blir permaent bedre. Vil kanskje anbefale Hoppensprett barnehagen ved misjonssenteret. Veldig bra der! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #58 Skrevet 10. april 2013 Sagelva barnehage er bra. De har et lite barnebasseng inne i et rom som barna bytter på å bruke innimellom. Stort uteareal. Anonym poster: 0f0c4268d73538822a60833411efb979
Gjest succeeded porthH Skrevet 10. april 2013 #59 Skrevet 10. april 2013 Dette negative som sies om Lunderåsen er oppspinn. Folk tar ikke ut barna sine av noen andre hendelser enn at de skal flytte til andre deler av landet. Kjenner så og si alle på feltet og jeg vet at ventelistene er lange og at foreldrene er fornøyde. Om jeg først og fremst skal gi et tips så vil det være : ikke tro alt du hører. Gjør deg opp en egen mening etter et besøk i barnehagen du ønsker å søke i. Denne personen ovenfor er en barnehages verste mareritt. En ryktespreder uten fakta som skaper storm i vannglass. Lykke til med søkingen. Sørum er en god kommune med gode barnehager som blir godt fulgt opp av folk i kommunen. Helt enig med deg - viktig å danne seg et bilde selv. Men jeg har selv et barn som går der - er så langt fra fornøyd som jeg kunne ha vært. Mye utskiftninger, vikarer, ingen presenterer seg. Kommunikasjonsproblemer, mye sykdom etc. Jeg har flere venner som har barna i den barnehagen da sørum kommune er så full at det ikke bare er å velge og vrake av plasser. Vi har søkt vårt barn ut av barnehagen og inn i en annen i samme kommune da vi følte at vi ikke fikk gehør for det vi sa ovenfor ledesen. Vet at flere er fornøyd - men jeg ville ha valgt å undersøke grundig før jeg søkte dit. Basert på min erfaring ville jeg ikke valgt samme barnehage en gang til. Jeg ble frafårdet da vi søkte barnet vårt inn dit, men jeg fikk et godt inntrykk da jeg var på besøk. Dette viste seg å være helt feil. Så det finnes folk som ikke flytter, men som søker bort barna sine derifra. Men enig - dann deg et bilde selv - men for gud skyld vær kritisk. Det er tross alt det mest dyrebar en har som man lar være der så man må være trygg på at barnet har det bra.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2013 #60 Skrevet 10. april 2013 Sitter du her på et forum og prater nedlatende om en barnehage der det eneste innblikket ditt i barnehagen er at du har hatt barn der før i tiden eller hører hva på 1-2 andre foreldre forteller deg så synes jeg nesten litt synd på deg. Mener du at det er 96 % av andre foreldre som "ikke vet bedre".. Eller lager du storm i vannglass? Barnehager som dette har rutiner og oppfølging av personale på lik linje som andre og dette vet du ikke noe om hvis ikke du jobber der. FUS barnehager vet jeg har brukerubdersøkelser som foreldrene får resultatet av hvert år. De har også en FUS ledelse som følger opp hver eneste barnehage i tillegg til kommunen selv. Om du har gått forbi der og sett noe så synes jeg det er dårlig av deg og ikke si ifra til personen eller en leder i barnehagen. Du er jo helt klart en del av problemet og ikke løsningen. Bjørg ser jeg er her for å løse dette tullet du har satt igang men selv virker du mest opptatt av å sabotere. Denne personen du kan ha sett kan være en vikar som barnehager setter inn ved sykdom de å opprettholde det pedagogiske tilbudet til barna. Dette kan ha skjedd i et millisekund hvor en fast ansatt har vært opptatt med andre barn. Sitt ikke her ANONYM på et forum og ødelegg ryktet til en barnehage hvor flere hundre mennesker går til daglig. Dette er levebrødet til de ansatte og det er dette de brenner for. Du har allerede overtalt en person til å ikke søke..når er DU fornøyd? Hvor mye ødeleggelse må til for at du skal slutte med dette her? Hvis det er noe du ikke liker eller er uenig i så tar du det opp med daglig leder i barnehagen. Det er det en voksen og engasjert person ville gjort. Sitt ikke her som en fjortenåring og spre rykter og ødelegg livet til andre. Ta tipset til Bjørg og besøk barnehagen. Enig med deg - dann dit eget bilde! Men det er mye rart som skjer der. Har hatt mitt barn der nå altfor lenge - søkt overflytting til annen nå og barnet vårt skal bort derifra. Det er masse som ikke fungerer der og tydlige tegn på at ledelsen ikke er optimal. Vi har hatt mange samtaler med ledelsen uten at ting skjer. Viktig å ikke spre falske rykter, men det er tross alt barna våre (de viktigeste vi har her i livet) og viktig at de opplever en trygg og god hverdag. Min oppfatning er at denne barnehagen bør få en saftig kvalitetskontroll samt at det ryddes opp i rekkene der. Mye som ikke fungerer - og har selv opplevd hendelser som er bekymringsverdig og som er meldt videre. Men viktig å ta en møte og dannet et eget bilde - men viktig å være kritisk. Ikke komme med usanne rykter, men kan være en fordel å ta til seg de som deler sine opplevelser da man fort kan se seg blind på ting selv. Stol på magefølelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå