Gå til innhold

Beste barnehage i Skedsmo Kommune

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hannah_*
Skrevet

Sitter og skal søke på barnehage, og vet ikke noe om noen av barnehagene i kommunen her. Noen som har noen tips?

Skrevet

Ingen tips, men denne vil jeg gjerne abonnere på.

Skrevet

Lille Krabat familiebarnehage er super! Jeg har hørt mye bra om mange andre barnehager også, men har ikke erfaring selv.

Skrevet

Kjeller Barnehage har visstnok et ganske frynsete rykte, så der hadde ikke jeg søkt inn barna mine

Skrevet

Søker du plass for barn under 3 år, er familiebarnehage et godt tilbud. Jeg har selv en kjempe god erfaring med Pelikan familiebarnehage på Skjetten. Eieren driver barnehagen med 4 barn. De får full oppmerksomhet, tryghet mye mer enn det de får i større barnehager. Jeg har hatt barnet mitt i en privat barnehage, og måtte søke om overflytting til denne familiebarnehagen etter anbefalinger fra noen bekjente. Absolutt å anbefale :)

Skrevet

Vi er strålende fornøyd med vår barnehage i Sørum, men hvis du bor i Skedsmo er det garantert en kjempeomvei å levere der.

Skrevet

Du kan ikke søke i to kommuner, kun i den kommunen du bor i. Unntaket er hvis du har en stilling som er vanskelig å besette (og du jobber i en annen kommune enn den du bor i), da kan du få et brev fra sjefen din om at du er mangelpersonell, slik at du får prioritering. Da kan du søke om plass også i den kommunen du jobber i. Mangelpersonell har også prioritering i den kommunen de bor i.

Min erfaring er at det er greiest både for voksne og barn å søke plass i i den byen man bor i. Det er utrolig hvor fort man bygger seg sosiale nettverk, og disse er det godt å ta med seg videre i skole og andre situasjoner. Dette forutsetter selvsagt at man har tenkt å fortsette å bo der man bor når barnet går i barnehage. Jeg tenkte ikke på dette da mitt første barn begynte i barnehagen, men gud, så fornøyd jeg er med at jeg til slutt klarte å få ham inn i barnehage her vi bor. Nettverket vårt (som selvsagt utvider seg betraktelig etterhvert som barnet vokser) er gull verdt i dag.

Nå har vi en ny liten frøken som skal begynne i barnehage etter sommeren. Det er helt merkelig å tenke på at hun, som ikke krabber en gang, skal søkes inn i barnehage nå.

Vi kommer til å søke på en mellomstor barnehage. Dem er det ikke mange igjen av, det bygges større og større barnehager, gjerne uten faste avdelinger (de har baser i stedet). Jeg har dårlig erfaring med disse, mest fordi førstemann viste seg å være en litt forsiktig kar, men også fordi jeg har hørt MANGE historier om venner og bekjente som kommer for å hente sine unger og ingen av de voksne egentlig er helt sikre på hvor akkurat de befinner seg. Når jeg kommer for å hente barnet mitt vil jeg høre noe sånt som 'han er oppe i skogen/i sklia/inne på do' og syns slett ikke det er mye forlangt. Av disse grunner (og noen til) er Strømmen og Sagelva barnehager utelukket for oss (ja, vi bor på Strømmen).

Jeg har hørt mye godt om Noahs Ark, som vi dessuten bor i rimelig nærhet til :) Det eneste som bekymrer meg med en så liten barnehage (to avdelinger) er hva de gjør med personalet når det er mye sykdom. I en større barnehage låner man da av andre avdelinger, mens det kan jo bli problematisk når det kanskje bare er 6-7 ansatte.

Stalsberg bhg. vet jeg lite om, annet enn at ved forrige barnehageopptak ble mange av barna flyttet over til Strømmen pga. mye misnøye. Nå er en god del av de ansatte også byttet ut, så det kan jo være fint der nå. Det eneste jeg egentlig har å utsette på dem ellers, er at uteområdet er lite og kjedelig (ikke en eneste busk å gjemme seg bak!), men hva krever man egentlig til en ettåring?

Jeg har hørt utrolig mye godt om hun som driver Stalsberg familiebarnehage avd. Tott, hun kommer til å være på ønskelisten vår :) Hun driver også Stalsberg barnepark, og der hva vår mellomste gått. Hun er så glad i barn og absolutt alle blir møtt med et smil og 'så koselig at du kom i dag!'.

Jeg anbefaler deg å snakke med de i nærmiljøet ditt som har barn, det er sikkert mange som har anbefalinger og tips. Noen er sikkert uenig med meg, også :ler: Særlig nytte har jeg hatt av barselgruppene jeg har vært med i til barna mine, anbefaler alle å bli med i en! :Nikke:

Ellers finner du en presentasjon av alle barnahagene på kommunen sine hjemmesider

Lykke til med søking av barnehageplass!

Skrevet

Hei.

Vi er veldig fornøyde med Hundremeterskogen Familiebarnehage i Sørun (Frogner).

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Sitter og skal søke på barnehage, og vet ikke noe om noen av barnehagene i kommunen her. Noen som har noen tips?

Jeg har hørt mye positivt om mange barnehager. Kjeller barnehage er den eneste jeg har hørt mye negativt om. Virker også som de har liten kontroll i Riisveien barnehage. Ellers kan jeg også anbefale Lille Krabat, som de over her gjør www.lillekrabat.no eneste negative er kortere åpningstid, men flotte ansatte og de har veldig små forhold, men er likevel en skikkelig barnehage, selv om det er familiebarnehage, fordi de har leide lokaler, og holder ikke til hjemme hos noen.

VIFO www.vifo.no har flere barnehager både i skedsmo og sørum. De skal åpne en stor flott ny barnehage nå til våren med 7 avdelinger i sørum, helt på grensen til sørum, så hvis du bor i området der kan det være å anbefale. Men det er greit for deres egen del å få barnehage der barnet skal begynne på skolen, da man ofte blir litt kjent med foreldrene til barnas venner, og de kan være greie å ha videre. :)

Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet

Dette var en flott tråd! (spes for meg som bor i området)

Jeg lurer litt på Vardefjellet barnehage (vifo), evt. Sorknes barnehage i Heksebergåsen eller Frogner barnehage. Noen som har noe erfaring med en av disse? Er også interessert i andre barnehager (familiebarnehager også) i dette området.

Skrevet

Noen som har erfaringer med Tæruddalen Barnehage?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Dette var en flott tråd! (spes for meg som bor i området)

Jeg lurer litt på Vardefjellet barnehage (vifo), evt. Sorknes barnehage i Heksebergåsen eller Frogner barnehage. Noen som har noe erfaring med en av disse? Er også interessert i andre barnehager (familiebarnehager også) i dette området.

Vardefjellet har ikke åpnet enda. De skal etter planen åpne 30.mars. Med 7 avdelinger. De skal ha aldersinndeling med 1-2 åringer, 2-5åringer og 5-6åringer. Så det blir tilpasset for alle aldersgrupper. Også på utearealet så vidt jeg har forstått.

Skrevet

Vi er veldig godt fornøyd med Hagan barnehage på Strømmen :jepp: .

Der er det to småbarnsavdelinger à 10 unger, og to for store barn à 18 unger.

Personalet, de fleste, har jobbet der lenge, og det er jo bra at det er lite utskiftninger.

Lekeområdet ute er stort og fint, og barnehagen ligger i en sidegate, så det er stille og rolig der. Ikke masse trafikkstøy osv. Kan anbefale Hagan på det sterkeste :) .

Skrevet

Hva med Brusletta Barnehage på Frogner? Noen som har kjennskap til denne?

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Hei! Vi bor på Skedsmokorset, og skal også søke barnehageplass nå. For oss står det mellom Tæruddalen, Korshagen, Vardåsen Nærmiljøsenter, Varden og Toppen. Jeg lurer på om noen vet noe om noen av disse, og kan hjelpe oss litt? :)

Skrevet

Angående Skedsmo så er vi veldig fornøyde med småbarnsavdelingen til Riisveien. Det er en stor avdeling, men mange ansatte, godt opplegg, hyggelige og flinke ansatte. Anbefales.

I motsetning til en del andre her så har ikke jeg hørt så mye positivt om Lille Krabat, men det er jo tre avdelinger. Den jeg kjenner til har hatt stor gjennomtrekk av ansatte, lite planer, innehold og jeg har hørt at det var greit nok,men ikke mer enn det.

Kjeller barnehage har jeg også hørt litt om..ikke bare positivt

Stalsberg..synes det er for mye jobb å kle av de små olabuksen under dressen.. Mange som klager på dem.

Lillehagen - super

Vestvollen ha jeg også hørt positivt om.

Skrevet
Angående Skedsmo så er vi veldig fornøyde med småbarnsavdelingen til Riisveien. Det er en stor avdeling, men mange ansatte, godt opplegg, hyggelige og flinke ansatte. Anbefales.

I motsetning til en del andre her så har ikke jeg hørt så mye positivt om Lille Krabat, men det er jo tre avdelinger. Den jeg kjenner til har hatt stor gjennomtrekk av ansatte, lite planer, innehold og jeg har hørt at det var greit nok,men ikke mer enn det.

Kjeller barnehage har jeg også hørt litt om..ikke bare positivt

Stalsberg kommunale, i(kke familiebarnehage)..synes det er for mye jobb å kle av de små olabuksen under dressen.. Mange som klager på dem.

Lillehagen - super

Vestvollen ha jeg også hørt positivt om.

Gjest Yummy_Mummy (ikke innlogget)
Skrevet
Du kan ikke søke i to kommuner, kun i den kommunen du bor i. Unntaket er hvis du har en stilling som er vanskelig å besette (og du jobber i en annen kommune enn den du bor i), da kan du få et brev fra sjefen din om at du er mangelpersonell, slik at du får prioritering.

Det er snodig, for jeg vet at det er familier som bor i Skedsmo som har plass i vår barnehage i Sørum.

Jeg kan også godt anbefale vår barnehage, Lindeberg bhg. Etter litt oppstartsproblemer har de nå stabil bemanning og gode forhold. Sønnen vår på to stortrives der.

Skrevet

Vi er kjempefornøyde med Lillehagen barnehage i Lillestrøm:)

• 2 år senere...
Gjest Mathilde
Skrevet

Søker du plass for barn under 3 år, er familiebarnehage et godt tilbud. Jeg har selv en kjempe god erfaring med Pelikan familiebarnehage på Skjetten. Eieren driver barnehagen med 4 barn. De får full oppmerksomhet, tryghet mye mer enn det de får i større barnehager. Jeg har hatt barnet mitt i en privat barnehage, og måtte søke om overflytting til denne familiebarnehagen etter anbefalinger fra noen bekjente. Absolutt å anbefale :)

Hei!

Vet du om de har gode uteområder i Pelikan barnehage? Og om maten er bra etc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...