Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For omtrent 2 uker siden ble det slutt med kjæresten min. Vi var sammen i nesten 2 år, og hadde det flott sammen. Grunnen til at det ble slutt var pga minimalt med følelser igjen, og vi begge følte det som om vi var venner i stedet for kjærester. Var egentlig meningen jeg skulle møte ham om ikke lenge, så vi kunne prate ut ordentlig om det som har skjedd de siste ukene, men det er det lite vits i nå. For 4 dager siden var han på byen, og fikk vel en åpenbaring da 3 kvinnfolk hadde prøvd seg på ham. Før den kvelden var han desperat etter å få meg tilbake, men plutselig var han helt ok med at det var slutt, og han kunne nesten ikke vente med å starte sitt nye liv som singel. Det er en ting, at han skiftet meninga på bare en natt. Det andre, er at etter vi ble enige om at det var 100% slutt, spurte han om jeg hadde noe imot å ha en "fucking best friend". Hva f***, er det noe man spør eks-kjæresten sin etter kun kort stund? Synes alt har blitt merkelig jeg. Vel, er det virkelig noe man spør eks-kjæresten sin om? Og er det psykisk mulig å komme over noen på så kort tid?

Til meg går det selvsagt i bølgedaler, men jeg prøver å tenke mest mulig positivt på det. Er ikke akkurat enkelt når man har vært sammen i nesten to år. Men hva mener dere? Jeg synes dette var rart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For omtrent 2 uker siden ble det slutt med kjæresten min. Vi var sammen i nesten 2 år, og hadde det flott sammen. Grunnen til at det ble slutt var pga minimalt med følelser igjen, og vi begge følte det som om vi var venner i stedet for kjærester. Var egentlig meningen jeg skulle møte ham om ikke lenge, så vi kunne prate ut ordentlig om det som har skjedd de siste ukene, men det er det lite vits i nå. For 4 dager siden var han på byen, og fikk vel en åpenbaring da 3 kvinnfolk hadde prøvd seg på ham. Før den kvelden var han desperat etter å få meg tilbake, men plutselig var han helt ok med at det var slutt, og han kunne nesten ikke vente med å starte sitt nye liv som singel. Det er en ting, at han skiftet meninga på bare en natt. Det andre, er at etter vi ble enige om at det var 100% slutt, spurte han om jeg hadde noe imot å ha en "fucking best friend". Hva f***, er det noe man spør eks-kjæresten sin etter kun kort stund? Synes alt har blitt merkelig jeg. Vel, er det virkelig noe man spør eks-kjæresten sin om? Og er det psykisk mulig å komme over noen på så kort tid?

Til meg går det selvsagt i bølgedaler, men jeg prøver å tenke mest mulig positivt på det. Er ikke akkurat enkelt når man har vært sammen i nesten to år. Men hva mener dere? Jeg synes dette var rart.

Hva kan jeg si, han er en mann eller gutt, sikkert ganske ung. Han er tydelig fortsatt glad i deg, og ikke helt over deg, og antagelig ikke helt sikker på om bruddet var riktig. Og det at han ikke har noe i mot andre kvinner nå når han er "fri" er en typisk manne ting å gjøre, han drukner følelsene sine til deg og sorgen etter bruddet (han var jo desperat på å få deg igjen) ved å kanskje så raskt som mulig finne seg en annen kjæreste. Selvfølgelig kommer ikke det til å fungere med en ny kjæreste så fort, det vet jo alle med litt erfaring, det har minimale sjanser for å lykkes. Men med tanke på at han nøt sånn av disse nye kvinnenes oppmerksomhet er det kanskje riktig å gå videre allikevel? Dette er hans måte å talke bruddet på, la ham gjøre det, du kan ikke kreve noe av ham nå. La ham rase fra seg litt, dere får litt avstand og nye erfaringer og nytt perspektiv på forholdet som var. Kanskje kommer han tilbake til deg (men det var ikke det du ville tror jeg), mange gutter innser at de savner X'en etter noen måneder dersom bruddet gikk for fort for dem.

Uansett, du må la ham takle dette på sin egen måte, se det positive i at han prøve å komme seg videre, selv om det sårer deg. Men dette nye er bare fysisk foreløpig, husk at gutter er flinkere enn oss til å ha sex uten følelser.

Det han hadde sammen med deg vil alltid være der som et godt minne, sikkert bedre enn 99% av de han treffer der ute nå. Det var jo derfor han var med deg i to år :-)

Skrevet

Hvorfor er det så mange som gjør det slutt fordi det føles ut som om man er mer venner enn kjærester? Det er jo sånn alle forhold blir etter en stund og det er helt normalt. Det som er cluet er jo å forsøke å holde på kjærestetingene og gjøre ting sammen som par og ikke bare venner.

Skrevet
Hvorfor er det så mange som gjør det slutt fordi det føles ut som om man er mer venner enn kjærester? Det er jo sånn alle forhold blir etter en stund og det er helt normalt. Det som er cluet er jo å forsøke å holde på kjærestetingene og gjøre ting sammen som par og ikke bare venner.

For vår del var det mer enn det. Vi har blitt ganske forskjellig den siste tiden, og jeg føler i alle fall at det ikke ville ha funket i lengre hold. Og når man går med dårlig magefølelse konstant med tanken på dere to i framtida, da valgte jeg å ta det som et tegn.

Skrevet

Enig. Tenkte akkurat det sammen selv, at da må man ta tak i hverdagen og reise bort sammen eller noe slikt - finne tilbake til mann/kvinne-rollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...