Gå til innhold

Plutselig alt for store bilder....hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :D

Kan noen hjelpe meg med dette?

Jeg har digitalkamera og sender ofte bilder med mail til venner og familie!

Men nå har jeg gjort ett eller annet sånn at de som mottar bildene får de opp i kjempeformat........og jeg aner ikke hva jeg har gjort jeg da :oops: for jeg er helt :Hehe: når det gjelder data!!!! Kan noen forklare meg hvordan jeg kan prøve å rette opp denne fadesen igjen vil jeg bli MEGET takknemmelig

-Charmina

:wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel stilt inn på kameraet då, at du vil ta bilete med stor oppløysing (til utskrift.)

Dersom du vil stille inn kvaliteten på kameraet, slik at du får bilete i passe storleik til skjerm/mail, så må me veta kva kamera det er. (Det varierer frå type til type.)

Dersom du vil korrigere det på PC-en (anbefalest) så får du redusere storleiken i eit grafikkprogram. Om du ikkje har noko, eller vil ha eit enkelt eit, last ned IrfanView - som er kalla verdas beste gratis biletvisningsprogram. Der kan du redusere storleiken, beskjera bileta, lage slideshow, skjermsparar eller fotoalbum (klar til å leggast ut på nettet) og mykje meir.

Skrevet

Når jeg skal sende bilder gjør jeg følgende:

Går inn på min datamaskin og klikker meg inn på bildene jeg vil sende.

På menyen til venstre trykker jeg "email disse bildene" eller noe tilsvarende. Får da opp alternativene "redusere billedstørrelsen" eller "full størrelse". Velger redusert billdestørrelse, og kommer automatisk inn i outlook.

Skrevet

Jeg har laget noen online-album jeg. Da slipper jeg å sende bildene på mail. Sender bare linken til de som skal se og bildene får normal størrelse automatisk.

Skrevet

Man kan også la venner og bekjente se bilder i online fotobutikker der man laster opp bildene til private album.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...