Gå til innhold

Noen som har noen filmer å anbefale?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marilyn_*
Skrevet

Som overskriften sier.... Jeg trenger tips til bra filmer??!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lars and the real girl....utrolig bra film!!

Skrevet

Tankevekkende filmer:

Schindlers List

American History X

Lilja 4ever

Thrillere/grøssere:

Scilense of the Lambs

Blairwitch project

Fritt Villt

Rare:

Magnolia

Clockwork Orange

Skrevet

vet ikke helt hvilken sjanger du liker da.. men jeg kan nevne noen av mine favoritter :)

music and lyrics

raise your voice

penelope

step up

mannen som elsket yngve

the sisterhood of the traveling pants 1 og 2

bride wars

private valentine

the holiday

the house bunny

crank

five fingers

enchanted (eventyr i new york)

er noen da..

Skrevet
:) Som jeg skrev i en annen tråden her: CON AIR er den beste filmen jeg har sett på leeenge!!! Både jeg og venninnene mine grein av slutten, humor og action er også med...Rett og slett UTOLIG bra, med sexy Nicolas Cage i hovedrollen
Skrevet

Kanskje noen film som du har likt før som kan gi pekefingere? :)

Ellers er det jo nok smak og behag, så det jeg liker er nødvendigvis ikke det andre liker ;)

Skrevet

Takk for mange svar! :)

Jeg er egentlig ganske altetende da det gjelder film, men Science Fiction er ikke favoritten! ;P Liker eventyrfilmer, men Star wars o.l. er ikke noe for meg! ;)

Jeg liker gode jentefilmer, alt fra high school filmer til drama/grinefilmer ;)

Eller så liker jeg også actionfilmer, så lenge det ikke bre handler om skyting/ slossing :P Boondock Saints er en av favorittfilmene mine!

Ser Con Air er nevnt, og den er også en favoritt! :)

Krim er også bra! Elsker Varg Veum filmene f.eks....

Komedier slukes også, og jeg sier heller ikke nei takk til en skikkelig god grøsser!! ;)

Skrevet

Jeg kan jo anbefale en super ligge-på-sofan-spise-potetgull-le-og-snufse-film; nemlig PS I love you! En av mine favoritter i den sjangeren :)

Skrevet

Vel, her noen av mine favoritter:

What's Up, Doc? - En utrolig kul og absurd film fra 70-tallet, ler så jeg griner hver eneste gang jeg ser den. Forloveden min elsker den. Noe av det mest surrealistiske og morsomste jeg vet om.

Roman Holiday - Nydelig film med Audrey Hepburn og Gregory Peck. Dette er den filmen Hepburn slo igjennom med i Hollywood, en film hun også vant en Oscar for. Herlig og søt.

Giant - Storslått drama med James Dean, Rock Hudson og Elizabeth Taylor. Alltid fascinerende.

Shadowlands - Trist, nydelig og vakker. Gråter og ler om hverandre når jeg ser denne filmen.

The Remains of the Day - Basert på en utrolig flott bok (min favorittbok) av Kazuo Ishiguro. En av de få filmer jeg vet om som faktisk klarer å tilføre boka den er bygget en hel masse, noe som gjør denne filmen i mine øyne til et mesterstykke. Fantastisk flott sountrack, og utrolig gode skuespillprestasjoner av Emma Thompson og Anthony Hopkins.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Har du sett P.S. I love you? Snørr og tårer rant, den var nydelig... Synes Blood Diamond, La Vita E Bella (Livet er herlig) Freedom Writers, Babel og Last King of Scotland er tankevekkende og bra filmer.

Hvis du vil se noen feel good-filmer kan jeg anbefale Hairspray, Mamma Mia, Knocked Up og 27 Dresses (den siste var jeg kjempeskeptisk til, men den var morsom, særlig hvis du kjenner noen ekstremt gifteklare jenter... hehe).

Grøsser? Likte den danske thrilleren Sidste Time i sin tid, men vet ikke om den tåler tidens tann. Vil ikke anbefale deg å se The Descent, ikke se den...du må ikke se den...jeg angret på at jeg så den... :-S Du skal ha sterk mage/psyke for å tåle den. Jeg ikke bare skvatt, jeg ble redd langt inn i ryggmargen. Og jeg ler av filmer som The Ring! :-P

Skrevet

støtter denne! lars and the real girl har jeg lyst å se igjen!

her er noen forslag=)

*Gran torino - den nye til clint eastwood

*Slum dog millionaire

*Benjamin Button

*revolutionary road

Skrevet (endret)

Changeling, en utrolig bra film, som bør sees! Det er en dramafilm og om en sann historie. Og Angelina Jolie spiller hovedrollen, en rolle hun gjør helt fantastisk. Anbefales virkelig!

Endret av Skya
Skrevet
Vel, her noen av mine favoritter:

What's Up, Doc? - En utrolig kul og absurd film fra 70-tallet, ler så jeg griner hver eneste gang jeg ser den. Forloveden min elsker den. Noe av det mest surrealistiske og morsomste jeg vet om.

Roman Holiday - Nydelig film med Audrey Hepburn og Gregory Peck. Dette er den filmen Hepburn slo igjennom med i Hollywood, en film hun også vant en Oscar for. Herlig og søt.

Giant - Storslått drama med James Dean, Rock Hudson og Elizabeth Taylor. Alltid fascinerende.

Shadowlands - Trist, nydelig og vakker. Gråter og ler om hverandre når jeg ser denne filmen.

The Remains of the Day - Basert på en utrolig flott bok (min favorittbok) av Kazuo Ishiguro. En av de få filmer jeg vet om som faktisk klarer å tilføre boka den er bygget en hel masse, noe som gjør denne filmen i mine øyne til et mesterstykke. Fantastisk flott sountrack, og utrolig gode skuespillprestasjoner av Emma Thompson og Anthony Hopkins.

Mvh Yvonne :heiajente:

Virker som bra filmer! kommer garantert til å sjekke ut noen av disse:)

Noen random tips fra mine favoritt filmer..

Wanted - Med Angelina Jolie og James Mcavoy- råbra, gøy action, og overaskende! anbefales på det sterkeste.

A mighty heart - også med Angelina Joile - sterkt, virkelighetsnært drama.

The good shepard - med Matt Damon bla. kan anbefales!

Hairspray- gøy, skikkelig feel good film:)

Skrevet
Vil ikke anbefale deg å se The Descent, ikke se den...du må ikke se den...jeg angret på at jeg så den... :-S Du skal ha sterk mage/psyke for å tåle den. Jeg ikke bare skvatt, jeg ble redd langt inn i ryggmargen. Og jeg ler av filmer som The Ring! :-P

Haha, seriøst? Jeg har sett filmen og syns den var helt latterlig. Joda, jeg skvatt et par ganger, men den ødela ikke nattesøvnen slik Blair Witch og Nattsvermeren gjorde :)

Men nå trodde jeg at Blair Witch var en sann historie også :rødme:

Skrevet

Jeg synes at 'Little Miss Sunshine' var en skikkelig feel-good film. Helt fantastiske karakterer og god varm humor :)

Skrevet

Max Manus.

Det er alle nordmenns fordømte plikt å se denne filmen.

Gjest MåneSkygge
Skrevet

:enig: Jeg så denne i går etter du foreslo den og det var en veldig fin film :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...