siljel Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Som tittelen sier, så trenger jeg hjelp til å finne en sang. Det er en sang som mormor pleide å synge når jeg var liten, desverre så har jeg glemt teksten.. Det eneste jeg husker er "moren hun var blind".. Var om en mor og datter, hvor da mora var blind, også mener jeg å huske at de var ute å plukka blåveis.. Regner ikke med at noen vet hvilken sang det er, men hvis noen gjør det hadde jeg blitt veldig glad. Er forøvrig en sang til, som jeg kunne tenkt med å hørt igjen, men den husker jeg om mulig enda mindre av. Var om en gutt som var syk tror jeg, og ble mobba på skolen. Tror han døde eller tok livet sitt på slutten av sangen. Minnes også at han bodde i et rødt hus, men det kan være innbilling..
Gjest hamar Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Som tittelen sier, så trenger jeg hjelp til å finne en sang. Det er en sang som mormor pleide å synge når jeg var liten, desverre så har jeg glemt teksten.. Det eneste jeg husker er "moren hun var blind".. Var om en mor og datter, hvor da mora var blind, også mener jeg å huske at de var ute å plukka blåveis.. Regner ikke med at noen vet hvilken sang det er, men hvis noen gjør det hadde jeg blitt veldig glad. Er forøvrig en sang til, som jeg kunne tenkt med å hørt igjen, men den husker jeg om mulig enda mindre av. Var om en gutt som var syk tror jeg, og ble mobba på skolen. Tror han døde eller tok livet sitt på slutten av sangen. Minnes også at han bodde i et rødt hus, men det kan være innbilling.. Mulig du ser etter "TULLINGEN" som handler om en 10 år gammel tilbakestående gutt fra Stange som døde av difteri i 1888.Gravferden etter han var en av de største som noen gang har vært i Stange. Så søker du på "TULLINGEN" vil du finne teksten,garantert.
siljel Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2009 Det stemte.. Begge to... Tusen hjertelig takk Har lett etter disse så lenge.. Nå gjelder det bare å huske melodien...
Gjest hamar Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Det stemte.. Begge to... Tusen hjertelig takk Har lett etter disse så lenge.. Nå gjelder det bare å huske melodien... her er cd`n med helge borglund og rita engebretsen: "frem fra glemselen" cd 20. hvor "TULLINGEN" er med. http://norilds.skryt.no/no/produkter/sanga...selen---kap_-20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå