Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Jeg blir stadig like forvirret jeg, etter å ha snakket med forskjellige folk både her og av de jeg kjenner. Når man bestiller fra utlandet, hvordan fungerer da reglene? Jeg har hørt disse forskjellige svarene: 1. Det man bestiller, inkludert frakt, må være under 200 kr. Eks. vare for 150,- pluss frakt 45,- går greit, men vare for 150,- pluss frakt 55,- går ikke greit. 2. Varen må være under 200, da spiller det ingen rolle hva frakten er på, men hvis varen er på over 200 må man også betale moms på frakt. Eks vare 190,- pluss frakt 50,- er greit, men vare 210,- pluss frakt 50,- er ikke greit, i siste tilfelle må man betale moms for et beløp på 260,- Er det noen som med sikkerhet kan si hva som er riktig av disse to?
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Jeg blir stadig like forvirret jeg, etter å ha snakket med forskjellige folk både her og av de jeg kjenner. Når man bestiller fra utlandet, hvordan fungerer da reglene? Jeg har hørt disse forskjellige svarene: 1. Det man bestiller, inkludert frakt, må være under 200 kr. Eks. vare for 150,- pluss frakt 45,- går greit, men vare for 150,- pluss frakt 55,- går ikke greit. 2. Varen må være under 200, da spiller det ingen rolle hva frakten er på, men hvis varen er på over 200 må man også betale moms på frakt. Eks vare 190,- pluss frakt 50,- er greit, men vare 210,- pluss frakt 50,- er ikke greit, i siste tilfelle må man betale moms for et beløp på 260,- Er det noen som med sikkerhet kan si hva som er riktig av disse to? Prisen på varen må være under nok 200,- Hvis ikke, må man betale moms på samlet varepris OG frakt. Pass på at varierende valutakurs evt. kan gi annen varepris. Tollen fastsetter egne kurser hver torsdag, for kommende uke. Postens omregningskurs Hvis du velger å betale i NOK via Paypal, kan du dokumentere hva du har betalt for varen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå