Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns forsikringer er vanskelig...forsikringsselskapene vil jo selge flest mulig...

Har noen en bra oversikt over hva man egentlig trenger?

Og hvilket selskap har bra priser?

Vi har innboforsikring, da vi kun leier, men vi skal kjøpe enebolig snart.

Vi har ikke bil, og kommer ikke til å ha det.

Vi venter baby i august :rødme: så den trenger vel en forsikring.

Dessuten har jeg skadeforsikring, men syns det er vanskelig å finne ut hva den egentlig dekker - men er vel både uførhet og død...tror jeg...

Mannen har noe forsikring gjennom jobben, men han bytter jobb snart, så da faller den bort....

Takker for hjelpen på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, ingen som kan svare? :)

Hvis jeg omformulerer litt da - hva slags forsikringer har du?

Og hvilket selskap brukere du?

Skrevet (endret)
Jeg syns forsikringer er vanskelig...forsikringsselskapene vil jo selge flest mulig...

Har noen en bra oversikt over hva man egentlig trenger?

Og hvilket selskap har bra priser?

Vi har innboforsikring, da vi kun leier, men vi skal kjøpe enebolig snart.

Vi har ikke bil, og kommer ikke til å ha det.

Vi venter baby i august :rødme: så den trenger vel en forsikring.

Dessuten har jeg skadeforsikring, men syns det er vanskelig å finne ut hva den egentlig dekker - men er vel både uførhet og død...tror jeg...

Mannen har noe forsikring gjennom jobben, men han bytter jobb snart, så da faller den bort....

Takker for hjelpen på forhånd :)

Skadeforsikring? Sikker på at du ikke mener ulykkesforsikring?

I tillegg til innboforsikringen, så mener jeg dere voksne bør ha både ulykkesforsikring og livsforsikring. Spesielt er dette viktig nå når dere skal ha baby.

I tillegg mener jeg at dere bør ulykkesforsikre barnet. Spesielt viktig er dette hvis det skjer noe før barnet begynner i jobb, sånn at det blir ufør og havner som minstepensjonist resten av livet.

Også mener jeg dere bør ha en helårs reiseforsikring, som gjelder så snart dere går hjemmefra.

Uførforsikring for dere voksne kan også være en tanke, men den er ganske dyr.

(Så fint at dere tenker på dette).

Forsikring er trygghet, og forhåpentligvis ikke noe man skal få brukt for.

Edit: Vi bruker Gjensidige, og er veldig fornøyd med dem.

Endret av sixx
Skrevet
Skadeforsikring? Sikker på at du ikke mener ulykkesforsikring?

I tillegg til innboforsikringen, så mener jeg dere voksne bør ha både ulykkesforsikring og livsforsikring. Spesielt er dette viktig nå når dere skal ha baby.

I tillegg mener jeg at dere bør ulykkesforsikre barnet. Spesielt viktig er dette hvis det skjer noe før barnet begynner i jobb, sånn at det blir ufør og havner som minstepensjonist resten av livet.

Også mener jeg dere bør ha en helårs reiseforsikring, som gjelder så snart dere går hjemmefra.

Uførforsikring for dere voksne kan også være en tanke, men den er ganske dyr.

(Så fint at dere tenker på dette).

Forsikring er trygghet, og forhåpentligvis ikke noe man skal få brukt for.

Edit: Vi bruker Gjensidige, og er veldig fornøyd med dem.

Takk for svar.

Mente ulykkesforsikring ja :)

Men tror den dekker uførhet nemlig...

Og glemte å si at vi har helårs reiseforsikring (som gjelder når vi går ut døra) den er fra europeiske.

De andre forsikringene har vi i If...

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Takk for svar.

Mente ulykkesforsikring ja :)

Men tror den dekker uførhet nemlig...

Og glemte å si at vi har helårs reiseforsikring (som gjelder når vi går ut døra) den er fra europeiske.

De andre forsikringene har vi i If...

Heisann

Vi har trygvesta som forsirkingsselskap.

Vi hadde en konsulent hjemme hos oss, og vi fikk avdekket det meste. De holder og på med liv og spar. Vi samlet våre kollektive fripoliser(fra gamle arb.forhold) osv osv.

Er rett og slett strålende fornøyd med vår konsulent.

Vi hadde IF. Det skal vi aldri ha mer igjen. Makan til prisøkning har jeg aldri vært borti!

Skrevet
Heisann

Vi har trygvesta som forsirkingsselskap.

Vi hadde en konsulent hjemme hos oss, og vi fikk avdekket det meste. De holder og på med liv og spar. Vi samlet våre kollektive fripoliser(fra gamle arb.forhold) osv osv.

Er rett og slett strålende fornøyd med vår konsulent.

Vi hadde IF. Det skal vi aldri ha mer igjen. Makan til prisøkning har jeg aldri vært borti!

Så rart!

Hadde tryggvest før, men gikk over til If for de var billigst :jepp:

Men skal sies at jeg og tidligere sambo hadde tryggvesta, men da jeg ble singel var if billigst for meg...kan jo ha noe med singeltilværelsen å gjøre...men hørtes jo rart ut...

Gjest meg igjen
Skrevet
Så rart!

Hadde tryggvest før, men gikk over til If for de var billigst :jepp:

Men skal sies at jeg og tidligere sambo hadde tryggvesta, men da jeg ble singel var if billigst for meg...kan jo ha noe med singeltilværelsen å gjøre...men hørtes jo rart ut...

Jeg tror at etter man har vært i IF i noen år, så mister man rabattene eller noe slik. Det var i allefall det som skjedde med oss. Meg og mannen. Så kanskje det har noe med hvor mange forsikringer man samler?

Og en annen ting jeg tror folk glemmer litt i dette prisjaget, er hvordan man faktisk er dekket. Jeg vet at jeg har blant de beste dekningene på markedet, å det i seg selv er ganske trygt for meg. I tillegg hadde vi en skade, og fikk ordentlig behandling, noe som og er ganske viktig.

Skrevet

Jeg har if og er fornøyd med de. Har en ungdoms-/studentpakke som er veldig billig.

Anbefaler ikke gjensidige, jeg ble veldig urettferdig behandlet av de da jeg søkte på personforsikring. Fikk avslag fordi jeg hadde gått til fysioterapaut uten at de engang ville sjekke opp hva som var problemet..

Gjest lilleville
Skrevet
Jeg har if og er fornøyd med de. Har en ungdoms-/studentpakke som er veldig billig.

Anbefaler ikke gjensidige, jeg ble veldig urettferdig behandlet av de da jeg søkte på personforsikring. Fikk avslag fordi jeg hadde gått til fysioterapaut uten at de engang ville sjekke opp hva som var problemet..

Har inntrykket av at Gjensidige er ganske seriøse aktører i markedet? Kanskje jeg tar feil der. Jeg byttet uansett derfra for jeg fikk mine forsikringer billigere en annen plass. Det er vel ikke til å stikke under en stol at pris har mye å si for min del. ( men er opptatt av å ha gode dekninger da).

Skrevet
Har inntrykket av at Gjensidige er ganske seriøse aktører i markedet? Kanskje jeg tar feil der. Jeg byttet uansett derfra for jeg fikk mine forsikringer billigere en annen plass. Det er vel ikke til å stikke under en stol at pris har mye å si for min del. ( men er opptatt av å ha gode dekninger da).

Jeg har vært kunde i Gjensidige i mange år, og opplever dem absolutt som seriøse.

Skrevet

Det gjorde jeg også, helt til det der skjedde. Synes det er utrolig dårlig av de å ikke gjøre bedre research. Det er jo snakk om å beholde kunder. Jeg sa opp alt jeg hadde av forsikringer og bytta til If.

Skrevet
Det gjorde jeg også, helt til det der skjedde. Synes det er utrolig dårlig av de å ikke gjøre bedre research. Det er jo snakk om å beholde kunder. Jeg sa opp alt jeg hadde av forsikringer og bytta til If.

Men hva er egentlig problemet?

Hvorfor mener du de er useriøse?

Jeg forstår det du har skrevet dithen at du fikk avslag på en type forsikring fordi du hadde vært hos fysioterapeut. Har jeg forstått det riktig? I så fall antar jeg at du på helseerklæringsskjemaet oppga hva du hadde fått behandling for, og da antar jeg videre at dette var noe som Gjensidige reserverer seg mot å forsikre.

Eller kanskje den gjensidigeansatte rett og slett tok feil, eller "kun" gjorde en dårlig jobb?

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at det er riktig å stemple et så stort selskap som useriøs basert på en opplevelse hvor en selv har egeninteresse.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Det jeg har av forsikringer er:

-Ulykkesforsikring. Kjekk å ha dersom man faktisk skulle bli utsatt for en ulykke og bli invalid som følge av denne. Skulle man f.eks havne permanent i rullestol må man kanskje bygge om/bytte bolig, bytte bil etc og slikt koster. Ved 100% invaliditet utbetales hele forsikringssummen, og ved mindre grad av invaliditet graderes forsikringsutbetalingen etter hvor stor invaliditeten er. Det utbetales også en fast sum ved eventuell død.

-Uførepensjon. Denne slår inn dersom jeg skulle bli sykemeldt i mer enn 3 måneder, og gir et ekstra tilskudd utover det jeg eventuell vil få fra NAV.

-Utvidet reiseforsikring. Denne gjelder fra jeg går ut døra hjemme til jeg går inn igjen. Stiller heller ingen krav om overnatting eller flyreiser.

I tillegg så har jeg og samboeren innboforsikring (vi leier bolig) og forsikring på hver vår bil. Alle forsikringer er tegnet i Sparebank1.

Det jeg gjorde når jeg skulle ha forsikringer er at jeg spurte forsikringsselskapet om hvilke forsikringer de anbefalte meg, og hvilke tilbud de kunne gi meg. Så satte jeg meg ned og leste gjennom hva de forskjellige forsikringene dekket/gikk ut på og plukket ut de jeg mente passet mine behov. Jeg utelukket f.eks livsforsikring pga at jeg og samboer ikke har felles gjeld/bolig/barn og dermed ikke vil sitte igjen med økonomiske problemer dersom en av oss skulle falle fra. :)

Det jeg vil si at dere kanskje bør vurdere å skaffe dere og barnet som kommer er:

-Ulykkesforsikringer (på dere alle)

-Full forsikring på eneboligen (Innbo og selve huset, når denne er kjøpt selvfølgelig)

-Livsforsikring på deg og mannen, som kryssforsikrer dere ved eventuell død.

-Reiseforsikring(?).

-Uførepensjon(?).

Vil uansett si at de viktigste er hus (når dere kjøper dette), innbo, livsforsikringer og ulykkesforsikring. :)

Skrevet
Men hva er egentlig problemet?

Hvorfor mener du de er useriøse?

Jeg forstår det du har skrevet dithen at du fikk avslag på en type forsikring fordi du hadde vært hos fysioterapeut. Har jeg forstått det riktig? I så fall antar jeg at du på helseerklæringsskjemaet oppga hva du hadde fått behandling for, og da antar jeg videre at dette var noe som Gjensidige reserverer seg mot å forsikre.

Eller kanskje den gjensidigeansatte rett og slett tok feil, eller "kun" gjorde en dårlig jobb?

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at det er riktig å stemple et så stort selskap som useriøs basert på en opplevelse hvor en selv har egeninteresse.

Ja jeg beskrev situasjonen på skjemaet. Og det handlet om så lite som litt vondt i muskelene. Og det var over da jeg sendte inn skjema nr 2, der jeg fikk beskjed om å utdype enkelte ting på den første søknaden. Jeg klagde også på avgjørelsen da jeg fikk avslag, så denne saken er behandlet av to personer. Og når de da ikke klarer å engang ringe til enten fysioterapauten eller fastlegen min, så synes jeg det er for dårlig når jeg har vært kunde hos de i mange år!

Skrevet

Vi har nettopp giftet oss, og derfor har vi gått gjennom forsikringene våre nylig, og sett på hva vi har, og gjort noen endringer.

Fra før var vi dekt gjennom en grunnforsikring i fagforeningene våre, samt innbo hver for oss, og reiseforsikring hver for oss.

Nå har vi slått sammen innbo og reise slik at vi har en felles (i TrygVesta). Jeg er med i Forskerforbundet, og ifølge min kjæres forbund (Utdanningsforbundet), var det bedre vilkår hos mitt forbund. Vi oppdaget at den grunnpakken vi begge hadde, ikke dekker godt nok for våre behov (f.eks. huslånet, hvis den andre skulle falle fra). Nå har vi oppgradert denne til å gjelde 11G, da vil den andre være i stand til å fortsette å bo i leiligheten vi har kjøpt.

Altså har vi: Privat, i TrygVesta: Innbo og ReiseEKSTRA

Gjennom forbund: Livs- og uføreforsikring.

Jeg synes det er litt uklart hva som er forskjellen på ulykkeforsikring og uføreforsikring. Men vi gikk altså for sistnevnte.

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Johnny_*
Skrevet

Hei

Enig i at dette er vanskelig, men prøv et nytt selskap som er kommet nå - som har gjort kjøp av forsikringer enklere. De heter Valeo Forsikring. Gå inn på Valeohelse.no

Skrevet

Anbefaler å sjekke ut Frende Forsikring. Jeg sparte mye på å flytte forsikringene mine dit.

Skrevet

har jobbet innen dete å vil bare si at billig ikke er bra. IF gir billig utgangspunkt, men øker og øker!!!! Useriøst! Gjensidige og TrygVesta ikke bra heller, dårlig rykte i bransjen.

disse var flinke:

Santander

Tennant

Storebrand

Legger ved

Forsikringssvartelista

Forbrukerrådet

http://forbrukerportalen.no/seksjon/forsikringssvartelista

lykke til

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Hei -

Tror ikke Santander selger forsikring - men finansiering.

Tennant er det samme som Gjensidige. Tror Gjensidige kjøpte dem.

Har vært kunde i Storebrand, men de har vist seg å være dyre. Jeg har derfor tittet litt rundt omkring.

Jeg fant de beste prisene i Vesta og Valeo Helseforsikring. Enklest å kjøpe fra Valeo slik jeg opplevde det.

:) Lise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...