Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Jeg har fått programmet, som ligger på nett, av en kamerat som mener det skal være veldig bra. Noen her som har erfaringer? Det er et detaljert styrkeprogram og kostholdsplan over 13 uker. Poenget er at man må utfordre muskelfibrene nok hver gang man trener for å få progresjon, og det anbelfales intervalltrening for å gå ned i vekt. Også ganske nøye hva du spiser, jeg har ikke planer om å ta så mye kosttilskudd som det anbefales i planen, men noe av det. Hadde vært gøy om noen her hadde testet det!
lovenemo Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Har ikke prøvd det selv, men har hørt utrolig mye bra om det! Hvis du sjekker ut denne siden her , så er det mange der som bruker det, eller har brukt det.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Tusen takk! Har ikke prøvd det selv, men har hørt utrolig mye bra om det! Hvis du sjekker ut denne siden her , så er det mange der som bruker det, eller har brukt det.
Fru Fomle Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Jeg prøvde det i fjor vår og likte det godt. Kjørte 2*grunnprogrammet, økte masse i styrke og kunne også se synlige forskjeller i muskelmasse selv om vekta stod temmelig stille. Nå var jeg ikke så veldig flink med kostholdet, og brukte heller ikke alle anbefalte tilskudd (tok selolje + proteintilskudd). Dessverre likte ikke korsryggen min helt knebøyen på slutten da det begynte å bli skikkelig tungt, derfor avsluttet jeg etter kun en runde. Så det kan være en fordel og ikke være alt for tøff med 10*RM som legges inn i starten, det er en veldig stor progresjon i programmet. Det opplegget som skisseres i Maks Forbrenning med 4*4 intervaller 3 ganger i uka i tillegg til styrketreningen er en stor påkjenning for kroppen, så om du vil prøve deg på det må du passe på og lytte til kroppen så du ikke blir overtrent. Til og med han som utviklet RYP i utgangspunktet er skeptisk til den delen av opplegget...
frkleo Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 (endret) Jeg prøvde dette for 1,5 år siden og endte opp med å ligge store deler av dagen på sofaen. Jeg ble ekstremt trøtt og sliten. Merket forskjell i styrke og fremgangen var bra, men det var liten vits for meg å ha bra fremgang om jeg bare lå på sofaen og ikke orket noe annet. Som nevnt over er det viktig å lytte til kroppen sin, kanskje ta alt litt mer gradvis, spesielt hvis du ikke er så erfaren fra før - selv om det står at det passer for alle. En kompis av meg, en rimelig stor og kraftig kar som trener en del, ble overtrent... Alt kommer jo så klart an på hva du gjør ut av det, men for all del - lytt til kroppen! Lykke til! Endret 15. februar 2009 av frkleo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå