Gjest lolle Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Har en dachsetispe på 4 år. Ved 2 anledninger har hun helt uprovosert gått til angrep på folk jeg kjenner. Ikke noe biting, men knurring, bjeffing og flekking av tenner. Dette skjedde siste gang i går kveld. Hun satt i sofaen ved siden av den ene personen, og hun blir klappet helt rolig, og viser ingen aggresjon. Helt plutselig starter det. Må få med at hun ellers aldri har vist noen aggresjon mot mennesker, og virker veldig trygg og tillitsfull. Hun får masse oppmerksomhet, så burde ikke være noe galt der heller.. Noen råd fra dere, for jeg ble ganske redd her i går...
Trillrund Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Tja, kan hunden ha vondt et sted som denne personen plutselig berørte?
lovenemo Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Ville fått hunden til dyrlege så fort som mulig for full undersøkelse. Det er ikke normalt at en hund begynner slik helt uten grunn :\ Hvis en hund er smertepåvirket har de lett for å vise det med å være aggressive, så du bør få henne undersøkt snarest.
Gjest lolle Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 tror ikke hun hadde vondt noe sted nei. men kan jo selvfølgelig sjekk uansett hos dyrlege. men husk at dette skjedde ved 2 anledninger, da må den ha hatt vondt begge gangene, da eller...?
lovenemo Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Når hunden har angrepet, har det vært to vidt forskjellige situasjoner eller ble hun strøket på begge gangene? Ville uansett fått henne sjekka, det er ikke normalt at slikt skjer. Hunder har ikke evnen til å si til oss hvis de har vondt noe sted, så da svarer de dessverre ofte på en slik måte.
Rafi Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Sånn var også hunden min en gang, og da ble hun syk med kennelhoste samme kveld. Aldri vært sånn igjen siden...
Gjest lolle Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 vært til utrdning hos dyrlege i dag. var ikke noe galt med henne. noen som har gode råd nå om hvordan jeg kan forebygge denne atferden fremover? aner ikke hva det kommer av...
Rafi Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 vært til utrdning hos dyrlege i dag. var ikke noe galt med henne. noen som har gode råd nå om hvordan jeg kan forebygge denne atferden fremover? aner ikke hva det kommer av... Da ville jeg fått tatt en adferdstest av henne jeg...
lovenemo Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Finn deg en hundetrener eller atferdterapeut som kan hjelpe deg Kontakt en lokal hundeklubb, hundeskole eller noe sånt. Meld deg på ett kurs eller få privattimer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå