Gå til innhold

Forstørrelser av brudebildene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått albumet fra fotografen med bilder fra bryllupet.

Vi tenkte å gi forlovere en forstørrelse i gave. Men hvem betaler for bilde til foreldre, søsken og andre som gjerne vil ha et bilde?

Hva er den uskrevne regelen her, hvis det finnes noen?

Er redd for å tråkke noen på tærne hvis det er slik at vi skal betale for bildene, men vet at vi blir ruinert hvis vi skal betale for alle.. slikt KOSTER jo..

I tillegg har mødrene våre dårlig råd (uføretrygdede) så det føles feil å kreve penger for bildet de ønsker seg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns man bør gi forstørrelse til forlovere og de av den nærmeste familie som vil ha det. Trenger jo ikke å gi veldig store forstørrelser! Men dere bør høre med folk om dette er noe de virkelig vil ha - vi fikk forstørrelse av samboers bror og kone til jul, og synd å si det, men det gikk rett i resirkuleringa. Vi har takkekortet hengende oppe på kjøleskapsdøra og det holder i massevis. Å skulle henge opp bilder av folk slik på veggen er for oss fullstendig feil.

Gjest Pysepus
Skrevet

Vi gav forstørrelse av brudebildet vårt til våre foreldre til jul og til min mormor og morfar. I tillegg gav vi en mindre forstørrelse til min oldemor og kjæres tante. Og forloverne våre selvsagt :) Regner ikke med at det er så mange andre som ville ha ;)

Skrevet

Vi kommer til antageligvis til å gi bilder til foreldre evt. besteforeldre i gave.

Alle andre får takkekort med bilde (inkludert forlovere, har ingen illusjoner om at de ønsker å ha vårt brudebilde på veggen),

Gjest LindaKristin
Skrevet

I min krets er det ikke påkrevd at noen skal få forstørrelser i det hele tatt :) Men det er mange som gir til foreldre i julegave(den første julen) eller bare for å gi en hyggelig gave. Så et litt mindre til besteforeldre :) Vi kommer ikke til å gi til forlovere og sånn,bare til foreldrene våre tror jeg..

Skrevet

Tviler på at noen forventer at du skal sponse forstørrelser til halve slekten hvis det koster flere tusen pr forstørrelse. Men forstørrer du via en fotolab, blir det jo en del billigere (da trenger du scanner, eller evt. kjøpe bildene på CD). Forhør deg uansett om de er interessert i forstørrelser, før du bruker masse penger på det.

Skal du gi vekk, kan det jo være jule-, bursdags- eller takkegaver (til de som har bidratt til bryllupet).

Skrevet

Om man f.eks tar bilde av brud/forlover og brudgom/forlover så er det i det minste en fin gave å gi til de. Derimot tror jeg ikke de er like begeistret for et bilde av kun dere.

Skrevet

Bildet vi gir til forloverne er SELVSAGT bilde med både oss og de..!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...