Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Jeg er ganske så sikker på at hustelefonen vår blir avlyttet... Ofte når jeg snakker i telefonen så er det akkurat som om det er en tredjepart som hører på. Av og til hører vi lyder som skurring, lyder som om noen legger på telefonen o.s.v. Tidligere i dag hadde jeg akkurat lagt på røret etter at jeg hadde snakket (vi har sånn digital skjerm på den), og da sto det: Linje i bruk, og vi har bare en telefon her i huset. Det er ganske ekkelt. Hvordan kan man finne ut om telefonen blir avlytta? (Neida, jeg er ikke paranoid :gjeiper: )
Kamikatze Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 At der kommer klikking og skraping på linja, er ikke uvanlig. Sånt skjer med to uskjermede kobberledninger, en patent fra før første verdenskrig, med tusenvis av dårlige taiwan-apparater tilkoblet. At du får på displayet at linja er i bruk, kan komme av at vedkommende i andre enden ikke har lagt røret skikkelig på. Da vil det ta en stund før ditt pålagte rør bryter linjen. Denne funksjonen er der for at folk med biapparater skal kunne svare på ett apparat, når det ringer, og deretter legge på, og plukke opp røret på at annet apparat, i et annet rom. Men dette gjelder når du svarer på samtale. Har du sterk mistanke, kan du kontakte televerket, slik at de kan inspisere linja, og sjekke at ingen har tjuvkoblet seg på linja di. Dette vil du uansett fort merke, hvis du fører logg over egne samtaler, og får spesifisert regning. Er det forresten noen som helst grunn til at du skulle bli avlyttet?
Aftensol Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Har du IP telefon? For linjen til IP telefoner er mye dårligere enn en vanlig linje hvis du er vant til det.. Spørs på hvor rask linje du har, og hvor langt i fra sentralen du bor, men hvis det er et stykke eller trig linje kan det godt komme skurring osv på linjen... Men hvis ikke du har IP telefon men vanlig analog eller ISDN ville jeg ha fulgt Kamikatze sitt innlegg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå