Gjest Uvitende Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Litt teit spørsmål fra meg her, har akkuart starta å dykke å lurte på om det går greit å dykke med tampong? Jeg tenker så klart på i forhold til luften som ekspanderer under vann..Håper noen kan svare meg Hilsen uvitende;)
The Kitten Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Litt teit spørsmål fra meg her, har akkuart starta å dykke å lurte på om det går greit å dykke med tampong? Jeg tenker så klart på i forhold til luften som ekspanderer under vann..Håper noen kan svare meg Hilsen uvitende;) Det er ikke noe problem.
Varsia Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Noen som vet hvordan det er med menskopp da? Men ja, jeg lurer faktisk...
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Noen som vet hvordan det er med menskopp da? Men ja, jeg lurer faktisk... Det er ikke sikkert det går, blir kanskje litt vanskelig å utligne trykket, men gjør kanskje ikke noe om det blir litt vakum?
Gjest strykebrett Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Aldri røvd menskopp, men har dykka mye med tampong i alle fall og kan forsikre deg om at det ikke er noe problem. Bare bytt når du kommer opp igjen.
Gjest Uvitende Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Takk for svar, da vet jeg det til neste gang ;)
Leifr Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Litt teit spørsmål fra meg her, har akkuart starta å dykke å lurte på om det går greit å dykke med tampong? Jeg tenker så klart på i forhold til luften som ekspanderer under vann..Håper noen kan svare meg Det burde da ikke bli noen ekspansjon, hverken med tampong eller kopp, med mindre dykkerens vagina er koblet til lungene/luftrøret. Min kunnskap om menneskelig anatomi er riktignok begrenset til "interessert legmann"-nivå, men jeg tror ikke vagina deltar i åndedrettet. (Hvis du har et lite luftvolum bak tampongen eller koppen når du dykker, kan det volumet komprimeres under trykk når du går ned, og så ekspandere tilbake til start når du går opp. Akkurat som hvis du tar med en tett ballong med luft i. Det er bare hvis et luftvolum tilføres luft under trykk, slik som når du puster fra flaskene, at det kan bli problematisk ekspansjon ut over originalvolumet på vei opp.)
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #9 Skrevet 11. juni 2011 Jeg skal snart på dykkeferie, og bumper derfor denne. Noen som har erfaring med dykking og menskopp? Jeg har ikke lyst å bruke tampong, fordi det gjerne blir et dykk, så venting i båt (uten toalett) før neste dykk. Å dykke, og så vente mange timer for så å dykke igjen, uten å kunne skifte tampong, er uaktuelt! Det Leifr sier høres jo riktig ut (og ER riktig), men jeg lurer på om det at luften (hvis det er noen) bak/innenfor koppen komprimeres kan føre til lekkasje, fordi koppen kan røre seg eller noe? Jeg regner med at Leifr ikke har så mye personlig erfaring med saken?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #11 Skrevet 12. juni 2011 Vil tro det går heelt fint :-) Ja, greide å finne litt info på noen internasjonale dykkeforum, og de få som har prøvd menskopp sier at det fungerer glimrende til dykking. Så da satser jeg på det!
Gjest Jay Skrevet 13. juni 2011 #12 Skrevet 13. juni 2011 Har du vurdert å utsette mensen med hormon-prevensjon, evt. å bruke Primolut-N om du ikke ønsker prevensjon?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #13 Skrevet 15. juni 2011 Har du vurdert å utsette mensen med hormon-prevensjon, evt. å bruke Primolut-N om du ikke ønsker prevensjon? Har ikke sjans i havet til å få tak i hormonprevensjon eller Primolut-N i det landet jeg befinner meg i nå (er på backpacking)... Men jeg har som sagt blitt beroliget av andre dykkere, menskopp skal funke knallbra. Tampong var det mer delte meninger om, kommer vel an på hvor mye man blør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå