Gjest Gjest_julianne_* Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Har ett par spørsmål om barn, siden jeg egentlig kan veldig lite om dem. - Når er barn gamle nok til å leke alene ute i hagen? Er det forskjell på vinter og sommer? - Når er barn gamle nok til å ta tog/buss alene? Bli fulgt helt inn på toget og møtt og hentet når det skal av selvfølgelig. - Når pleier man å slutte å bruke babycall? - Når er "gjennomsnittsalderen" da barn slutter å bruke bleier? Hmmm.. skal si ifra hvis jeg kommer på flere spørsmål! På forhånd takk!
Erle84 Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Hei Hvis man kan lukke porten (les: sørge for at barnet ikke kommer seg til et vann eller en vei eller lignende), og man har mulighet til å titte ut vinduet på ungen - så kan barnet leke alene ute ganske tidlig. Men man må jo følge med på barnet, og det kommer an på hvert enkelt barn. Det er jo ikke noe verre enn om barnet leker alene i andre etasje og man sitter i første og ikke har øynene festet på ungen hele tiden? Jeg har ikke egne barn, men naboen lukket porten osv og lot barna være alene ute fra i alle fall 3-års alder; om sommeren mer enn om vinteren, for om sommeren sto dører åpne og alt kunne høres. Når slutter barn med bleie? Fra 2-4 års alder, tenker jeg. Men egentlig er alle spørsmålene dine slike som man må svare på individuelt, i forhold til barnets modenhet osv.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 jeg har aldri brukt baby call, men regner med at de som bruker den er for langt unna babayen til å høre at den gråter der de er. Antar derfor at du kan slutte med babycall den dagen barnet fint kan gå dit dere er, om den vet hvor hvor dere er og er trygg på dette. tog og buss kommer veldig ann på modenhet av barnet. tror jeg må ha vært rundt 8 første gang jeg selv tok tog alene, det gikk veldig fint, men var veldig engstelig for å få opp de gammeldagse togdørene. leke i hagen kan de vel gjøre fra to års alder, jeg tror min var litt før tre år, men at naboen hadde sin ute litt yngre, da de hadde hageutgang, min måtte ned to trapper og rundt blokka. det var ingen gjerder der vi bodde, men et svært fredelig "ufarlig" strøk med mange barn ute. bleie er også veldig individuelt, men avvenning i to års alder er ikke uvanlig. min ble avvendt litt før to års alder med uhell fra til tre år ca
Gjest Gjest_Lena_* Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Har ett par spørsmål om barn, siden jeg egentlig kan veldig lite om dem. - Når er barn gamle nok til å leke alene ute i hagen? Er det forskjell på vinter og sommer? - Når er barn gamle nok til å ta tog/buss alene? Bli fulgt helt inn på toget og møtt og hentet når det skal av selvfølgelig. - Når pleier man å slutte å bruke babycall? - Når er "gjennomsnittsalderen" da barn slutter å bruke bleier? Hmmm.. skal si ifra hvis jeg kommer på flere spørsmål! På forhånd takk! Leke i hagen- Hagen vår var innegjerdet og trygg. Barnet var ute alene( såg henne fra vinduet og gikk inn og ut) fra 2-3 års alder. Tog/buss alene- Tog finnes ikke her, men buss tok barnet fra ca 7 års alder, til og fra skolen. Dette var i -95. Babycall-har aldri brukt dette Bleier-Mine var 2,5 og 3 år. De fleste barn slutter med bleier en gang mellom 2,5 og 4 år virker det som nå. Jeg tipper at gj.snittet er rundt 3 år?
Jens Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Gutten min lekte alene ute i en inngjerdet have fra da han var 3 år. Da tittet jeg ut og fulgte med Han tar trikken hjem fra barnehagen hver dag med de andre barna i barnehagen, pluss de ansatte i barnehagen. Jeg henter han på stasjonen. Babycall bruker vi fortsatt noen ganger på eldstemann på snart 4, og alltid på søsteren på 10 mnd. Bor i stort hus og hører ikke barna ellers. Gutten min på snart 4 holder på å slutte med bleier nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå