Gå til innhold

Barn som leker naken sammen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper det er greit å sette den her for vil ha litt andre svar også enn man mulig får på barn og familie-forumet,

Bare lurte på, synes dere det er greit at en gutt og en jente på 10 år leker nakenleker sammen (også kalt doktor og rumpedoktor)?

Og når er man forstår til det?

Begrunnelser er fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er helt ok. Det er dog viktig at man snakker med barna om dette med grenser og det å skulle være forsiktig i de områdene. Barna må lære at ikke alle andre barn syntes at dette er ok, og at de må respektere dette. Barna må videre lære at dette er helt normalt, og at det er noe de kan kose seg med bak lukkede dører.

Barn er seksuelle vesen slik er det bare. Noen barn er dette mer enn andre. Det er viktig at de lærer at dette ikke er noe de skal skjemmes av, samtidig som de må lære respekt for andres kropper.

Skrevet

Vel, jeg kjenner til to barn (gutt og jente) på rundt 5 år som faktisk hadde oralsex. Gutten på jenta, fordi jenta hadde sett faren sin gjøre det på moren. Og ja, de var nakne...

Skrevet

Jeg synes de er for store.

Kan hende de gjør det uten at man vet det også, men jeg synes at når man har oppdaget det er det noe man bør snakke med de om.

Ja, de skal lære at det er naturlig, og ha respekt for sin og andres kropper. Etter min mening bør de også lære at dette faktisk er noe man ikke deler med alle.

Det er viktig å lære de at det er de som bestemmer over egen kropp... At de kan si nei.

Gjest Gjest_Java_*
Skrevet

Jeg synes ikke dette er greit. Jeg ble utnyttet seksuelt som barn av andre barn, og har slitt veldig med dette i ettertid. Det er flytende grenser mellom uskyldig doktorlek og noe mer alvorlig. Og det er ikke alle barn som greier å sette sunne grenser for seg selv og si nei.

Skrevet
Ja, det er helt ok. Det er dog viktig at man snakker med barna om dette med grenser og det å skulle være forsiktig i de områdene. Barna må lære at ikke alle andre barn syntes at dette er ok, og at de må respektere dette. Barna må videre lære at dette er helt normalt, og at det er noe de kan kose seg med bak lukkede dører.

Barn er seksuelle vesen slik er det bare. Noen barn er dette mer enn andre. Det er viktig at de lærer at dette ikke er noe de skal skjemmes av, samtidig som de må lære respekt for andres kropper.

Jeg er nesten helt uenig..

Barn burde lære seg at kroppen deres er noe de burde respektere og ikke bare dele med alle fordi de føler for det.

Også syns jeg at 10 år er altfor gammelt, jeg har kjent jenter på 10 med mensen og har en søster på 10 som oppfører seg som en sikkelig tennåring, med sminke,mobiltlf,msn og sånt..De lærer også på skolen om sex og da er man for gammel til å kunne kalle det "doktor lek"

Skrevet
Vel, jeg kjenner til to barn (gutt og jente) på rundt 5 år som faktisk hadde oralsex. Gutten på jenta, fordi jenta hadde sett faren sin gjøre det på moren. Og ja, de var nakne...

Jeg regner med at de etter dette lærte seg å låse døra ved slik aktivitet ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Tja, jeg var med på akkurat det samme når jeg var omtrent 5år. Vi gjorde det fordi vi hadde fått med oss at det var noe voksne holdt på med og at det skulle være så godt. Vi opplevde ikke noe spesielt ved det og for oss ble det en skuffelse. (Riktignok holdt vi ikke på særlig lenge.) Men det jeg husker veldig godt var de sjokkerte foreldrene våre etterpå når vi fortalte om det hjemme. Det satte et varig inntrykk og påvirket vennskapet mellom oss to ungene på en negativ måte senere. Jeg lovte meg selv senere at hvis jeg skulle få barn og de havnet oppe i noe slikt så skulle jeg i hvertfall ikke oppføre meg som våre foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...