Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Hei. Da har jeg bestemt meg. På mandag starter jeg på South Beach dietten. Er spent og håper jeg er motivert nok til dette. Fase 1 er jo det tøffeste og det blir vel tøffe 2 uker. Men jeg SKAL klare det! Har kjøpt boka og lest masse om det. I boka er det oppskrifter og forslag til måltider. Det eneste jeg reagerer på er at det ikke står noe om kveldsmat der. Men det ordner seg nok. Nå vil jeg høre om noen av dere har erfaring med denne dietten og hvordan går/gikk det?
Gjest CookieMonster Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Er dette bare en diett eller et kosthold du skal ha livet ut? Dersom du svarer det første, så kommer du til å mislykkes.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Er dette bare en diett eller et kosthold du skal ha livet ut? Dersom du svarer det første, så kommer du til å mislykkes. Det var da veldig...... Meningen med dette er et kosthold som skal vare så lenge jeg kan og håper på endret forhold til mat etter dette. Men nå var det vel ikke det jeg spurte om...
Haris Pilton Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Grunnen til at det ikke står noe om kveldsmat er rett og slett fordi kveldsmat ikke er et måltid i USA sånn som det er for oss. Når jeg gikk på skole der fikk vi ikke flere måltider etter middagen, og ingen forstod hvorfor jeg reagerte på det.
Katinka Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Jeg funlgte den funka fett.. Synes likevel den ble litt stram, så jeg tøyet derfor litt de middagsoppskriftene. Men holder du deg unna mesteparten på lista, og bruker sunn fornuft går du nok lett ned noen kilo på en måned eller to. Jeg gikk ned 2 kg i måneden. You go! ;D Du får et helt annet syn på mat
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Jeg funlgte den funka fett.. Synes likevel den ble litt stram, så jeg tøyet derfor litt de middagsoppskriftene. Men holder du deg unna mesteparten på lista, og bruker sunn fornuft går du nok lett ned noen kilo på en måned eller to. Jeg gikk ned 2 kg i måneden. You go! ;D Du får et helt annet syn på mat Tuuusen takk :-) Jeg har nok tenkt å "mekke" litt på oppskriftene jeg også. Fint du sier at man får et annet syn på maten, det virker som en veldig realistisk diett. Men skal være lettet når fase 1 er over :-) Men når mannen min klarte å slutte å røyke, ja da må da jeg klare dette!
Katinka Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Bra innstilling! ;D Tenkte jeg skulle stramme inn kostholdet litt selv nå. Har latt det skli ut litt i vinter, men så lenge jeg ikke er der jeg startet er jeg glad. Noe som hjalp meg veldig var å ta en litt glidende overgang. Bruk gjerne en uke på å kutte mer og mer ned på diverse. Med mindre du er av de som hopper uti det da Du klarer det nok fint! Ble litt inspirert selv jeg nå
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Hei. Dag 2 i Fase 1... Dundrende hodepine og småsulten :-) Men holder motet oppe, for dette skal jeg jammen klare... Tror magen min har fått overdose av grønnsaker, den oppfører seg nemlig litt merkelig Det eneste jeg er redd for når det gjelder denne dietten, er at jeg skal få forstoppelse. Til dere som har gått gjennom denne dietten, ble dere plaget med det?
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 18. februar 2009 #9 Skrevet 18. februar 2009 Hei! Hvordan har den første uken gått? Jeg begynte selv på dietten denne uken (3 dager siden..) så har fremdeles ikke merket noe til forstoppelse/mageproblemer.. Men det kommer vel gjerne etterhvert..... Kanskje du har noen gode frokost råd? Jeg har ikke tid til å lage omelett eller lignende på morgenen. Til nå har jeg laget grønnsakquiche som jeg har varmet opp, men ser ikke for meg og kun spise det hver morgen i to uker...
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 jeg prøver å blogge om meg og dietten. er en veldig dårlig blogger, men det kan kanskje være gøy å se bilder og bli inspirert til nye oppskrifter eller retter. Jeg opplever å bli mer fristet til å prøve nye ting når jeg ser bilder av det.. Skal sies at jeg ikke følger dietten slavisk.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 glemte å legge ut bloggen: sukkerspinnogingentin.blogspot.com
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Bare husk at dere må legge om kostholdet etter endt kur. Det var jo det kostholdet dere hadde i utgangspunktet som var feil. Det er anbefalt å leve Fedonaktig eller Atkins Vedlikehold etter endt SB kur Lykke til.
Gjest Shelob Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 Hei, jeg kjørte SB dietten, og det funker. Men det holdt ikke mer enn noen uker, for meg som trener mye ble det altfor lite karbo, fungerte hverken på trening eller ellers, var helt ødelagt. Jeg synes også at det blir litt for "weird" å kutte ut/begrense frukt i så stor grad, så mye frukt som er vitaminrikt, kalorifattig og har lav GI. Men å lese bøkene som inspirasjon synes jeg er helt ok, tar en del av tipsene, og lar det som ikke funker, ligge. Å begrense inntak av brød, pasta osv er jeg helt med på. En annen sak ved lavt karboinntak er at musklene blir "flate". Man ser slankere ut, men også dårligere musklatur. Antakelig glykogendepoter som lider - tror jeg, men må evt lese meg opp på det for å kunne si sikkert. Ynkelig ser det i hvertfall ut for en som trener vekter og vil være sterk og fit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå