Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Synes du at en enebolig som ikke har noen mangler og som koster 5 millioner er for godt til å være sant? Vi se på en enebolig nemlig og er usikre på om vi får det vi betaler for eller om det bare er en bløff.
desperate Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 En "enebolig uten mangler" kan jo være så mangt, så det er ikke akkurat så lett for oss uvitende å avgjøre..
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Det må vel være i Oslo, eller en anne storby...? Synes det er kjempedyrt.... Bruker man 5 mill på et hus, burde det ihvertfall ikke være mangler på det. Hvor mye må man ta opp i lån når man skal kjøpe noe sånt, er det jeg lurer på... Om du er redd for at det er mangler på det, går det vel an å få sjekket huset grundig før du kjøper det.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 300 m2 i holmenkollåsen er billig ja. 40 m2 i ytre enebakk er ikke billig nei. man må vite mer enn prisen og at boligen er uten feil for å si om prisen er høy eller lav altså!
Apollon Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Synes du at en enebolig som ikke har noen mangler og som koster 5 millioner er for godt til å være sant? Vi se på en enebolig nemlig og er usikre på om vi får det vi betaler for eller om det bare er en bløff. De tre viktigste kvalitetene med et hus er "beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet". 5 mill er uhørt for 99,999% av alle eiendommer i Finnmark (og forøvrig i ddet meste av landet), mens det kan være et røverkjøp for ei rønne i Oslo og omegn. Hvor er boligen?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 De tre viktigste kvalitetene med et hus er "beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet". 5 mill er uhørt for 99,999% av alle eiendommer i Finnmark (og forøvrig i ddet meste av landet), mens det kan være et røverkjøp for ei rønne i Oslo og omegn. Hvor er boligen? nordstrand
Gjest Gjest_Mathilda_* Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 De tre viktigste kvalitetene med et hus er "beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet". 5 mill er uhørt for 99,999% av alle eiendommer i Finnmark (og forøvrig i ddet meste av landet), mens det kan være et røverkjøp for ei rønne i Oslo og omegn. Hvor er boligen? Det har du helt rett i. Hvis huset ligger på rette plassen, så spiller det liten rolle om det er hakker i parketten og veggene trengs maling .. da betaler folk glatt 5 millioner for boligen.
Gjest Løve66 Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 Et helt umulig spørsmål - en enebolig er ikke en enebolig. Som nevnt over her; beliggenhet (som jeg ser er oppgitt til Nordstrand - som jo er et "dyrt" sted). I tillegg; størrelse på hus, størrelse på tomt, opparbeidelse av tomt, byggeår, standard, oppgradering, garasje - det er mange ting som har betydning for pris. Hvis man ikke stoler på prisantydning/takst må man nesten bare sammenligne med lignende boliger samme sted. F.eks. kan du jo sjekke salgssummer her.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Synes du at en enebolig som ikke har noen mangler og som koster 5 millioner er for godt til å være sant? Vi se på en enebolig nemlig og er usikre på om vi får det vi betaler for eller om det bare er en bløff. Dette kan ingen svare deg på her. Hvor ligger boligen? Hvor stor er den? når er den bygd? Hvilke utbedringer,opppussing er gjort. tilstand på bad og kjøkken. garage? dette er bare noen spørsmål jeg lurer på...
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 Det må vel være i Oslo, eller en anne storby...? Synes det er kjempedyrt.... Bruker man 5 mill på et hus, burde det ihvertfall ikke være mangler på det. Hvor mye må man ta opp i lån når man skal kjøpe noe sånt, er det jeg lurer på... Om du er redd for at det er mangler på det, går det vel an å få sjekket huset grundig før du kjøper det. Det behøver ikke være en storby. Bor selv i en liten vestlandsby hvor det er veldig mye hus til salgs. Masse hus mellom 3-5 mill
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #11 Skrevet 8. februar 2009 Det stemmer sikkert. Jeg skjønner ikke at husprisene kan "henge på greip", når det er massevis av boliger i en småby i Norge til mellom 3-5 mill. Gjennomsnittslønnen i Norge er da ikke så høy at boligpriser og årslønn stemmer "overens" med hverandre. Det må være en boligboble her i Norge, slik som man ser i Storbrittania, der har heller ikke boligprisene vært realistiske i forhold til real-lønn til folk flest. Kan ikke forstå annet enn at det er mange folk med enorm boliggjeld...?? (i forhold til lønn/betalingsevne).
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #12 Skrevet 8. februar 2009 Det stemmer sikkert. Jeg skjønner ikke at husprisene kan "henge på greip", når det er massevis av boliger i en småby i Norge til mellom 3-5 mill. Gjennomsnittslønnen i Norge er da ikke så høy at boligpriser og årslønn stemmer "overens" med hverandre. Det må være en boligboble her i Norge, slik som man ser i Storbrittania, der har heller ikke boligprisene vært realistiske i forhold til real-lønn til folk flest. Kan ikke forstå annet enn at det er mange folk med enorm boliggjeld...?? (i forhold til lønn/betalingsevne). nå lurer jeg på hvilken by det er snakk om ettersom jeg har sjekket på finn.no og det er stort sett Oslo,trondheim, Bergen, Stavanger pluss noen unntak her og der. Kun disse byene hvor du finner mange eneboliger på rundt millioner og mer enn det. de fleste steder koster en enbebolig fra 2 til 3,5 millioner. Det er bare å sjekke på finn.no. Og ja finn.no viser ikke alt men den gir en pekepinn.
Gjest sulla Skrevet 8. februar 2009 #13 Skrevet 8. februar 2009 Vi kjøpte vår bolig for nesten 7 mill og den var slett ikke prikkfri. Bla måtte vi pusse opp det ene badet (gammelt med badekar og laminat). Men vi betalte mye for tomt og beliggenhet som var viktig for oss (hus og innhold kan man fikse på, tomt og beliggenhet er man låst på) Jeg kjenner ikke bligprisene på Nordstrand så veldig godt men det er sikkert mulig å få en feilfri enebolig for 5 mill der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå