aes Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Er det noen som har erfaring med å kjøpe ringer via Ebay? Må gifteringer være av gull eller Hvitt gull? ser de finnes et metall som heter Tungsten (på engelsk iallefall ) som det finnes masse gifteringer av. Lite penger for tiden kan du sei
Gjest pasta Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Jeg har kjøpt masse annet fra eBay, men ikke smykker. Skal snart kjøpe gifteringer, og jeg vurderer å kjøpe herfra Syntes de virker veldig seriøse... Men jeg vet ikke jeg altså. Det høres litt skummelt ut. De har dritbillige diamantøredobber der, så lurer på å kjøpe det. Gifteringene er det kanskje bedre å kjøpe i norge. Tenker på gravering, og at de passer, er gode å ha på osv.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Er ikke gifteringer en av de tingene ved bryllupet man faktisk kan og bør investere litt i da...? :klø: Det er jo faktisk det eneste som skal vare resten av livet... Ikke vet jeg, men føler at gifteringer bør man ha den ordentlige typen av... Man finner visstnok alt man trenger på ebay... Klær, pyntesaker, falske blomster, og også ringene. Eneste man ikke kan bestille fra ebay er kokkene
Gjest Gjest_Brownie_* Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Du kan jo også ta en titt her: http://www.chanti.no/ Jeg har handlet smykker der ved etpar anledninger, og er veldig fornøyd. Mye fint har de også!
Trønderveitja Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Hallay her! Myyye fint på Chanti.no! Men jeg lurer på..hva er egentlig Sterling-sølv?Er det sånn vanlig,ekte sølv eller der det dårligere kvalitet?Tenkte å kjøpe gaver,men vil ikke kjøpe noe som er "dårlig" kvalitet. Endret 14. oktober 2009 av Trønderveitja
Grønt blad Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Hallay her! Myyye fint på Chanti.no! Men jeg lurer på..hva er egentlig Sterling-sølv?Er det sånn vanlig,ekte sølv eller der det dårligere kvalitet?Tenkte å kjøpe gaver,men vil ikke kjøpe noe som er "dårlig" kvalitet. Sterling-sølv er 925 sølv (925 tusendeler er sølv) Mest vanlig er 830 (830 tusendeler er sølv) Sterling-sølv er ekte sølv inneholder mer sølv enn det som er vanlig. Fra: http://david-andersen.no/verdivurdering2.aspx Fordi sølvet er et bløtt metall må det blandes, eller legeres, med andre metaller når det skal benyttes i smykker eller bestikk. I Norge bruker vi to forskjellige legeringer, 830 og 925. 830 er mest vanlig, og det betyr at det er 830 tusendeler sølv og 170 tusendeler kobber. 925 kalles Sterling, og består av 925 tusendeler sølv og 75 tusendeler kobber. Denne legeringen benyttes blant annet til emaljeprodukter. I Norge er det forbudt å selge varer som sølv, derom det er mindre enn 830 tusendeler sølv.
Trønderveitja Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 Sterling-sølv er 925 sølv (925 tusendeler er sølv) Mest vanlig er 830 (830 tusendeler er sølv) Sterling-sølv er ekte sølv inneholder mer sølv enn det som er vanlig. Fra: http://david-andersen.no/verdivurdering2.aspx Det var godt å vite! Tusen takk for svar Skal jammen se om det er noe på nettbutikken som kan bli julegaver i år.Kjekkt med internett-butikker!
Gjest Gjest_rebecca_* Skrevet 14. oktober 2009 #8 Skrevet 14. oktober 2009 Er det noen som har erfaring med å kjøpe ringer via Ebay? Må gifteringer være av gull eller Hvitt gull? ser de finnes et metall som heter Tungsten (på engelsk iallefall ) som det finnes masse gifteringer av. Lite penger for tiden kan du sei Jeg kjøpte en tungsten ring med carbon til kjæresten min, de er fantastisk fine og holder seg fine i lang tid. jeg kunne også vurdert dette som forlovelses/gifte ring.. er ikke prisen det kommer ann på mener jeg da. kjøp noe som dere liker og ikke sprenger lommeboken.
Trønderveitja Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Nå har jeg kjøp to smykker som bursdagsgave til to unge jenter + mansjettknapper/slipsnål til min kjære på Chanti.no. Ble strålende fornøyd!Smykkene kom i lekre,små gaveesker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå