Gå til innhold

Vask av flisegulv på bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man best vasket på badet. Det jeg da tenker på er at jeg for lenge siden hørte om et triks får å klare å holde fugene mellom flisene pene. Mine har brunet, bare på 1 års tid. Pleier å vaske med salmiakk vann på badet. Er det noen som sitter med noen gåde råd, som ikke innebærer å gå og vaske med en tannbørste?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mathilda_*
Skrevet
Hvordan får man best vasket på badet. Det jeg da tenker på er at jeg for lenge siden hørte om et triks får å klare å holde fugene mellom flisene pene. Mine har brunet, bare på 1 års tid. Pleier å vaske med salmiakk vann på badet. Er det noen som sitter med noen gåde råd, som ikke innebærer å gå og vaske med en tannbørste?

Jeg ble heldigvis rådet til å bruke mørke fuger på gulvet - og det er jeg virkelig glad for .. hadde ikke tenkt på det selv.

Mitt råd er å høre med en anerkjent baderomsforhandler - de har alle mulige vaskemidler for fliser.

Skrevet

Det er lurt å kjøpe et vaskemiddel som er beregnet til vask av fliser. Disse får du kjøpt i flisebutikker. Vanlige vaskemiddler kan gjøre vondt verre ved at de legger seg som et belegg og samler skitt, eller rett og slett misfarger fugene.

Til fugene finnes det en dyprens som sprayes på og skylles av, eller du kan bruke et spesielt "viskelær" som fjerner øverste laget i fugen.

Etterpå er det lurt å impregnere fugene (F.eks har Flisekompaniet Fila Fugaproof). Litt arbeid der og da, men de gjør livet lettere på sikt. :)

Skrevet
Det er lurt å kjøpe et vaskemiddel som er beregnet til vask av fliser. Disse får du kjøpt i flisebutikker. Vanlige vaskemiddler kan gjøre vondt verre ved at de legger seg som et belegg og samler skitt, eller rett og slett misfarger fugene.

Til fugene finnes det en dyprens som sprayes på og skylles av, eller du kan bruke et spesielt "viskelær" som fjerner øverste laget i fugen.

Etterpå er det lurt å impregnere fugene (F.eks har Flisekompaniet Fila Fugaproof). Litt arbeid der og da, men de gjør livet lettere på sikt. :)

Takk for godt tips. Da vet jeg hvem jeg skal avlegge et besøk denne uka.

Gjest Miljø-tufsa
Skrevet

Dere som pøser på med klorin: husk at klorin er skadelig for miljøet. Det finnes også bedre (og sunnere) vaskemidler for badet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...