Gjest Gjest_Jente__* Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Hei. jeg er vikar i en to måneders tid i en barnehage. sjefen for barnehagen er drit sliten og alltid veldig humørsyk. opptatt av fasade, og tror hun bare tenker på hvordan garderobene skal se ut og aldri hva som skjuler seg i barnehagen. tror faktisk ikke foreldre vet. etter jeg startet der reagerte jeg aller først på søpplekassene: de er bare la bleier i slike søplekurver bergnet på papir. de hadde ikke slike som jeg mener man er pålagt å ha (.?), de med skrulokk. <det andre jeg reagerte på er at pengene de fikk inn til støtte av staten gikk til noen få ting til barna, men ellers nye bærbare pc'er' kameraer, og fester for de voksne. noe kjøpte hun ikke til barna men ikke mye. det meste lager hun på sløyden. Mistenkte og følgende, Vi fikk et nytt vaskebyrå etter at sjefen igjen kastet ut et byrå. de virket kjempe flinke og hyggelige men de klagde over at garderobene aldri var ryddet. vi fikk aldfri beskjed om å rydde de, og hun ga bare blaffen. mistenker via faktura jeg har sett at hun sier vaskerne tar mer i timen enn hva de gjør, slik at hun f¨r i mot ekstra penger via foreldrene til vaskinga. hun er og sykelig opptatt av dem og harf alltid noe dritt å si om dem. men så det ekleste. det er biller og annet kryp der. og det i disse tider. biller nær skap og alt. ved listene mangler det en list og det har lagt seg masse grus fra flere år tilbake. gulvene er det hakk i og dørene er eldgamle og slitte. ingen vinduer er sikret heller. ingen dører en gang.' ville dere sagt dette til noen? hun burde kanskje ha skadedyrsutryddere der og pusse opp. virker som om det er en gjeng med barn i styret som leker seg på bekostning av hvor "lett" de tror det er å drive privat barnehage.
liv Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 etter jeg startet der reagerte jeg aller først på søpplekassene: de er bare la bleier i slike søplekurver bergnet på papir. de hadde ikke slike som jeg mener man er pålagt å ha (.?), de med skrulokk. Det er helt vanlig å kaste bleier i vanlig søppelposer og i vanlig søppel. De færreste har sånne bleiebøtter, mer vanlig i private hjem. <det andre jeg reagerte på er at pengene de fikk inn til støtte av staten gikk til noen få ting til barna, men ellers nye bærbare pc'er' kameraer, og fester for de voksne. noe kjøpte hun ikke til barna men ikke mye. det meste lager hun på sløyden. Lage på sløyden`? Kan ting repareres så bør de jo det. Har du peiling på hvor mye det koster å lønne de ansatte? Hvor mye som brukes på mat og andre ting som renhold ol.? Mistenkte og følgende, Vi fikk et nytt vaskebyrå etter at sjefen igjen kastet ut et byrå. de virket kjempe flinke og hyggelige men de klagde over at garderobene aldri var ryddet. vi fikk aldfri beskjed om å rydde de, og hun ga bare blaffen. mistenker via faktura jeg har sett at hun sier vaskerne tar mer i timen enn hva de gjør, slik at hun f¨r i mot ekstra penger via foreldrene til vaskinga. hun er og sykelig opptatt av dem og harf alltid noe dritt å si om dem. Hun kan ikke ta ekstra penger for vasking fra foreldrene, det er nemli fastpris på barnehage. Det er helt vanlig at de ansatte rydder og feier både avdelinger og gardrober før det vaskes. men så det ekleste. det er biller og annet kryp der. og det i disse tider. biller nær skap og alt. ved listene mangler det en list og det har lagt seg masse grus fra flere år tilbake. gulvene er det hakk i og dørene er eldgamle og slitte. ingen vinduer er sikret heller. ingen dører en gang.' ville dere sagt dette til noen? hun burde kanskje ha skadedyrsutryddere der og pusse opp. virker som om det er en gjeng med barn i styret som leker seg på bekostning av hvor "lett" de tror det er å drive privat barnehage. Når der gjelder dyr så bør det sees på hvordan tørmat oppbevares, om det er fukt og sånt. Hva slags biller det er osv. Er det i Oslo og majorstuebillen så er det f.eks ikke noe å gjøre med det Men den er heller ikke farlig. Vinduer bør selvsagt sikres så de ikke kan åpnes helt men sånt er det jo på de fleste vinduer, men ikke påbudt selv i barnehage i første etasje. Det bør selvsagt være dørstoppere som gjør at ungene ikke klemmer fingre i dørene men slitte lokaler og hakk i gulv blir det fort i barnehage. En kan ikke alle ha nye fine lokaler - og de som jobber der er mye viktigere enn lokalet!
Gjest `Gjest Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Synes det høres bra ut at hun vil ha en barnehage og ha et tilbud som dette. Det MÅ ikke være kjempe snasn barnehage med hundre dører osv, så lenge de følger hygiene-LOVEN og skjønner at det er mange barn som er der hver dag. Ville nok ha snakket med sjefen og hørt hva hun hadde å si om alt dette. Spør du meg personlig, skulle det kommet en ny sjef. Men må høre fra henne først og snakke med henne. Er forresten biller skadedyr?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå