Gå til innhold

Bryllupsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor andre skal dra?

Vi skal være borte ca 10 dager.

Vi ønsker å dra til et sted som ikke er en storby, et sted hvor vi kan slappe av og bare nyte hvetebrødsdagene! Derfor ønsker vi å dra til et sted hvor vi kan være på spa, ha herlig klart vann å boltre oss i, samtidig som det er noen attraksjoner i omegn. Det bør helst ikke være sååå langt unna heller, siden vi ikke kan være så lenge. Hvis ikke kunne jeg tenkt meg Thailand eller Seychellene, men det er både for langt unna og for dyrt...

Noen som har noen tips til hvor det går an å dra?

Trenger ikke være luksushotell, men hadde vært fint med et hotell med spa-avdeling. Noen som har prøvd noen de anbefaler?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

sjekk apollo sine finere resier!

Du får en uke på spa hotel i Spania for 7 dager til ca 15 000 (totalt). så blir mat og sånn i tillegg da, men kunne vært et alternativ?

Vi skal selv 1 uke på cruise og så 1 uke på spa hotel (mest sannsynlig).

Skrevet
Jeg lurer på hvor andre skal dra?

Vi skal være borte ca 10 dager.

Vi ønsker å dra til et sted som ikke er en storby, et sted hvor vi kan slappe av og bare nyte hvetebrødsdagene! Derfor ønsker vi å dra til et sted hvor vi kan være på spa, ha herlig klart vann å boltre oss i, samtidig som det er noen attraksjoner i omegn. Det bør helst ikke være sååå langt unna heller, siden vi ikke kan være så lenge. Hvis ikke kunne jeg tenkt meg Thailand eller Seychellene, men det er både for langt unna og for dyrt...

Noen som har noen tips til hvor det går an å dra?

Trenger ikke være luksushotell, men hadde vært fint med et hotell med spa-avdeling. Noen som har prøvd noen de anbefaler?

Området utenfor Tallinn (kystlinjen) er kjent for bra spa og billige priser.. Rimelig å reise dit også, og syden-aktige strender å spasere på.

Ellers er det diverse spa-hotell i Norge. F.eks. Dr.Holms og Savalen. Der er det mulig å høre om rabatter for bryllupsreise.

Skrevet

Skal se nærmere på disse :)

Tusen takk :)

Tar gjerne imot flere forslag :)

Skrevet (endret)

Vi skal 10 dager til Kroatia. Der er det muligheter for både spa, bading og turer rundt i mange små, koselige byer. :)

Endret av Mazilla
Skrevet

Det høres kjempefint ut med både Kroatia og Tallin, men hvordan er været der i august/september?

Noen med erfaringer?

Skrevet
Det høres kjempefint ut med både Kroatia og Tallin, men hvordan er været der i august/september?

Noen med erfaringer?

Kroatia (Dubrovnik): værstatistikk

Estland (Tallinn): værstatistikk

Skrevet

Vi kunne ikek være lengre enn 7 dager, men skal til Kreta, På den siden det ikke er så mange folk. Generelt roligere, spesielt i høsten. skal til Kalives og prisene var heller ikek så ille. Skal man ha til høsten nå, bør man bestille tidlig for å få med f.eks egen utgang til svømmebasseng og bestille spabehandlinger.

Skrevet
Vi skal 10 dager til Kroatia. Der er det muligheter for både spa, bading og turer rundt i mange små, koselige byer. :)

Hvordan bestilte du turen? Ordnet du det selv eller gjennom byrå?

Kan jeg spørre hva du betaler? Er det spa på hotellet, eller må du en annen plass for å få det?

Skrevet
Hvordan bestilte du turen? Ordnet du det selv eller gjennom byrå?

Kan jeg spørre hva du betaler? Er det spa på hotellet, eller må du en annen plass for å få det?

Foreløpig har vi bare bestilt flybilletter. Norwegian flyr til både Split og Dubrovnik for en ganske billig penge. Vi tenker å flytte oss litt rundt og ta ting på sparket, men det blir nok til at vi bestiller noen overnattinger før vi drar. Har sett på et par hoteller som har spa, blant annet dette. Man skal jo unne seg litt luksus på bryllupsreisen! :jepp:

Skrevet
Foreløpig har vi bare bestilt flybilletter. Norwegian flyr til både Split og Dubrovnik for en ganske billig penge. Vi tenker å flytte oss litt rundt og ta ting på sparket, men det blir nok til at vi bestiller noen overnattinger før vi drar. Har sett på et par hoteller som har spa, blant annet dette. Man skal jo unne seg litt luksus på bryllupsreisen! :jepp:

Oioioi! Så ut som et hotell man kan trives på noen dager det der ja...

Litt stive priser da

Skrevet

Ja, i stiveste laget i grunnen... Jeg leter fortsatt, så får se hva det blir til til slutt! :) Kommer litt an på hvor mye vi har igjen når alt til bryllupet er betalt..! :sjenert:

Skrevet

Jeg vil også anbefale Kroatia på det varmeste! Var der 2 uker i 2005 og 10 dager i 2006, nydelig!! :) Kan anbefale både Pula (i nord, Istria-regionen), Split, Brac, Hvar og Korcula (øyer mellom Split og Dubrovnik) samt Dubrovnik. Zagreb var derimot ikke særlig imponerende i mine øyne, men dere ville jo ikke til noen storby (vet ikke om Zagreb kvalifiserer til dette, mener å huske den har ca 700 000 innbyggere, men den ligger jo i innlandet, så ikke muligheter for bading etc.)

Vi tok ting litt på sparket, første året var vi på interrail og andre året hev vi oss på billige flybilletter i siste liten... men det er virkelig nydelig der! Slovenia kan også anbefales: Ljubljana (250 000 innbyggere), Bled og Piran er steder verdt å besøke der :)

Ellers skal vi selv 2 og en halv uke til Italia på bryllupsreise, Amalfikysten + Roma... har ikke vært der før, men har hørt veldig mye positivt, så tror vi blir storfornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...