Gjest Gjest Emilie Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Hei! Jeg er ei jente på 22 år som er i ett avstandsforhold. Det som er problemet er at jeg er usikker på forholdet mitt, det er mye avstand, og jeg vet ikke om sånne forhold holder på sikt? Jeg er så utrolig glad i karen, men dette er snakk om avstand iallefall i tre år til. Er det verdt det? Nå til sommeren skal jeg og vennegjengen til Syden, men problemet er om det er lurt å ha med kjæresten, ettersom jeg er så usikker på om jeg virkelig vil være i ett avstandsforhold? Tenk om det er slutt når vi drar til syden da? Det var godt å lufte tankene. Emilie
Anglofil Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 (endret) Som deg er jeg 22 år, og er også i et avstandsforhold. For min del har jeg har aldri vært usikker på forholdet, og har valgt å satse 100 %, selv om det til tider kan være slitsomt. Kanskje kan det være greit å snakke med han om det, at du føler deg usikker, men at du er veldig glad i han? Det kan kanskje hende han deler noen av de samme tankene og erfaringene som deg? For min kjæres og mitt vedkommende, var det svært viktig for oss å klarlegge hva vi ville fra starten av, hva vi ville legge i forholdet. Vi ønsker å dele resten av livet med hverandre, og derfor er vi i dag forlovet. Å snakke ut om følelser, og finne ut av hva som kanskje gjør deg usikker, kan være lurt, for din egen del, men også for din partners del. Nå skal det sies: ønsker man å få et avstandsforhold til å fungere, så er man nødt til å jobbe for det. Det er ikke nødvendigvis en dans med roser, men det er også hva man gjør det til selv. For oss har det vært en fin måte å utvikle vårt forhold på, men det passer ikke nødvendigvis for alle. Jeg vil tro det er lurt å snakke litt ut om det, hva vil han videre? Klarer du å se for deg en framtid sammen med han? Vi tilbringer f. eks all ledig tid vi har med hverandre, og for meg ville det vært unaturlig å dra på venninnetur til syden uten kjæresten min, men det er meg. Hva som fungerer best for deg selv og dere, er kanskje noe dere må finne ut av sammen. Mvh Yvonne Endret 7. februar 2009 av Yvonne
MissStiles Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Når man er i et avstandsforhold så er det viktig å snakke sammen. Spesielt om man er usikker på om det kommer til å fungere. Det høres ikke så bra ut at du tenker på om det vil gå bra der og der. Og om dere kommer til å overleve forholdet hvis dere ikke reiser på ferie sammen. Jeg har også vært i et avstandsforhold og jeg hadde blitt gal om jeg hele tiden tenkte på om vi kommer til å overleve en helg uten hverandre, eller en mnd uten hverandre eller andre ting. Jeg synes du skal snakke med han om det. Finne ut hva han vil når det gjelder å reise på ferie sammen med han eller venner eller begge deler. Men det er jo forskjellig fra person til person. Han jeg var sammen med, var ikke så interessert i å reise så da ble det automatisk at jeg dro sammen med andre venner. Også brukte vi ellers mye av ferien sammen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå