Gå til innhold

kamerat unngår meg for å gå alene sammen med felles venninne

Anbefalte innlegg

Gjest hunuhun
Skrevet

jeg og denne kameraten har kjent hverandre i mange, mange år - og har et veldig avslappet venneforhold.

denne felles venninnen er ei som jeg har introdusert for ham, og hun er som oss - kan gå mye sammen med andre av motsatt kjønn uten at det er følelser involvert osv.

hun er i et avstandsforhold(ufrivillig dog..) - og er nok enda mer enn meg en type som kan gå myyye sammen med venner i perioder, også gutter. han har aldri hatt kjæreste, og har jo derav et nokså naivt forhold til det å være forelsket osv. det vet han vel forsåvidt selv, og han har "brent" seg på det før med felles venninner av oss to.

så når de to hang sammen som erteris, tenkte jeg at det jo bare var hyggelig. jeg har jo kjæreste, og tenkte de sikkert trodde jeg ville være hjemme uansett.

begge er typer som kan henge veldig mye sammen med samme person over en periode, og en nær venn av henne hadde nettopp flyttet - derav et behov hos enne for å ha en ny person å gå masse sammen med.

uansett: jeg oppdager etterhvert at, det blir litt vel mange ganger hvor han oppfører seg uvanlig. han tar ikke telefonen, vil aldri forplikte seg til felles avtaler, og unnlater å fortelle hva han har gjort dagen før/i helgen osv.

dette spesielt hvis jeg har sendt han melding for å høre om vi/flere skal gjøre noe sammen.

det viser seg, gang på gang, at han er med henne alene - og at han unnlater å fortelle dette til meg, ei invitere meg. vi kan også ha hatt løse avtaler på forhånd, hvorpå han da lar være å ta telefon/svare på meldinger. jeg sender så henne melding, så får jeg til svar av henne at de har gått sammen hele dagen.

jeg er ganske sikker på at han er betatt av henne, noe jeg ikke ønsker å legge meg oppi.

jeg har fortalt han at hun har kjæreste, og at de skal flytte sammen og kanskje gifter seg snart.

likevel fortsetter han med dette.

jeg tenkte at en av de/begge kanskje var litt lei av meg(det må jo være lov å ta en pause avogtil) - men har konkludert etter mange sammentreff at det ikke er det, han sender nemlig mye meldinger til meg nå som hun er på studiereise i utlandet.

mitt poeng er: hva de to driver med er meg helt likegyldig. men jeg liker dårlig at jeg blir ekskludert bevisst av ham fordi han vil ha masse alenetid med henne.

hun er ikke interessert(det vet jeg) - og jeg synes det er dårlig gjort av han å indirekte kutte kontakt mellom meg og henne, i tillegg til å ekskludere meg totalt fra sammenkomster.

jeg har tatt dette opp med han i forbindelse med en annen venninne av meg han var forelsket i, og da ble han lei seg for oppførselen sin mot meg - og skulle ikke gjøre det igjen.

så hva nå? skal jeg bare droppe det, og ikke ta det opp med ham?

jeg vil bare ha frem at han ikke trenger å skjule ting for meg, og at han godt kan invitere meg avogtil slik han også ville gjort dersom han ikke var betatt.

jeg inviterer jo han på absolutt alt, og har aldri oppført meg slik mot noen venner.

jeg forstår han vil være alene med henne, men han trenger ikke stenge meg(eller andre) ute hele tiden fordiom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være at siden du vet at hun er i et forhold og du vet at han har brent seg før, at han er redd for å vise/innrømme at han liker henne? For han er redd hva du vil tenke, at han tenker at du vil si/tenke "herregud han prøver seg på ei i et forhold", "han og hun er utro sammen", "han er dum nok til å prøve seg på enda ei som ikke er intressert".

Du kan jo prøve å spørre henne, om dere ikke kan gjøre noe alle 3 sammen endag, for det er så lenge siden du har vært med noen av dem? Hun svarer jo tross alt ærlig på at han og hun har vært sammen, det er jo bare han som skjuler det, virker det jo som.

Da kan dere jo møtes, og da vil det jo fort bli klart om han tar en helt annen tone til henne når du er der. Jeg ville ihvertfall kommentert om jeg var henne, og han ble helt stille plutselig bare fordi en ekstra venn var der. Da er det no som skurrer hos meg ihvertfall!

Om hun da flørter med ham, og det er tydelig at her er det god stemning, men han plutselig "avbryter" flørtinga hele tida, så kan det jo være at han ikke vil at du skal vite av grunnene over? Du vet jo mest hvordan dine venner pleier å oppføre seg, så du merker jo om det er noe "rart".

Da kan du jo godt si til ham alene at han ikke trenger å skamme seg over eller skjule det for deg hvem han roter med, for det er ikke din sak. At du er der for å lytte, ikke dømme om han skulle trenge å prate om det. Kanskje han bare trenger en påminnelse på det? Vi tar iblant venner for gitt fordi de er der hele tida.

Skrevet

ja, tenkte at om jeg skulle ta det opp så vil jeg jo presisere at jeg ikke bryr meg fra eller til om hvorvidt han er betatt, men at det er handlingene hans derfra jeg ikke liker.....

jeg kommer nok bare til å si at det kan være flere grunner til at han er slik, og at alle er helt ok - jeg vil bare ikke bli ekskludert hele tiden.

jeg har jo møtt kjæresten hennes - og håper de lever lykkelig i alle sine dager, men han har jo aldri møtt personen OG er veldig naiv i forhold til slikt, så jeg vil jo ikke tråkke på noens føtter.

hun kommer tilbake igjen om en stund fra utenlandsstudietur, så jeg tror kanskje jeg skal ta det forsiktig opp med ham før det.

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med henne. Jeg ville sagt at jeg savnet henne, og føler at det blir litt lite tid når de to alltid henger sammen.

Egentlig lurer jeg litt på hvorfor hun ikke inviterer deg med. Jeg tenker vel egentlig i bunn og grunn at det er noe dem to i mellom.

Du bør uansett ikke ta dette opp med ham. Han gjør jo i og for seg ikke noe galt. Han prøver seg selvsagt på henne og håper at hun vil falle for ham, og glemme kjæresten om de bare er nok alene sammen. Ham om det. Dette er noe som kan skje om du introduserer to venner for hverandre. Hun på sin side har kjæreste og bør da ikke lede ham ann, og hun bør derfor også invitere deg med for å ufarliggjøre situasjonen litt. Men jeg tenker at om hun ikke har gjort dette allerede så er det kanskje en grunn til det også, nemlig at hun likeg å være alene sammen med ham. Enten er hun også betatt av ham, eller så liker hun oppmerksomheten fra ham, som hun ikke får fra kjæresten som er mye borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...