Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Min far sin onkel døde nylig. Han hadde ingen barn, og ingen gjenlevende søsken, kun 7 nevøer og nieser. Vil disse arve ham? Han har ikke skrevet testamente, og det blir offentlig skifte. Takknemlig for alle svar!
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Takk! Det var en veldig nyttig siden, skal huse den til senere anledninger. (Selv om det forhåpentligvis blir lenge til)
Trillrund Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Men kan en slik onkel skrive testamente og overlate alt til enkelte av sine nevøer/nieser? Har en onkel uten barn, av 2 brødre lever bare min andre onkel. De er ikke på talefot, og onkel vil at jeg og min mann skal arve alt. Kan dette "ordnes" gjennom testament?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Men kan en slik onkel skrive testamente og overlate alt til enkelte av sine nevøer/nieser? Har en onkel uten barn, av 2 brødre lever bare min andre onkel. De er ikke på talefot, og onkel vil at jeg og min mann skal arve alt. Kan dette "ordnes" gjennom testament? Ja, tetamente kan frata alle bortsett fra egne barn og ektefelle arv.
LukaFrost Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Ja, har man ikke livsarvinger gjør man hva pokker man vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå