Gjest Gjest_beate_* Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 jeg har ei jente på 18 mnd, som rett og slett nekter å ha på seg votter. hun hyler og skriker, og hvis jeg klarer å få dem på, så får hun dem av igjen med en gang.. dette er jo veldig frustrerende siden jeg gjerne ønsker at vi skal være litt ute i snøen nå som det er snø.. og hun vil jo også ut. hvis jeg spør om vi skal gå ut springer hun og finner dressen sin og kan knapt vente. men votter nekter hun altså.. ofte må jeg bare la henne gå uten, men etterhvert som hun blir kald på hendene, så blir hun sutrete og grinete. jeg prøver å ha på henne votter hele tiden når vi er ute, men da griner hun så høyt, så skulle tro hun ble mishandlet.. så tar hun dem av igjen. ofte må vi gå inn igjen etter fem minutter.. vi har nok ikke vært flinke nok til å venne henne til å bruke votter.. noen med tips eller erfaringer?
Veronica88 Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Jeg hatet også votter da jeg var gammel nok til å huske det. For min del så klarer jeg ikke å bruke annet enn hansker med fingre i. Får du tak i det til en så liten unge? Jeg vil tro det. Heller ha bittelitt for store slik at hun vokser inni dem, det varmer jo fortsatt mer enn å ikke ha på vottene!
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Har du prøvd å være standhaftig da? Hvis jenta merker at det ikke er noen bønn så godtar hun snart vottene. Så lenge du gir etter når hun hyler så lærer hun jo at det er en kjekk måte å få viljen sin på.
Lovis Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Hei. Hvilke votter bruker hun? Mine barn vil stort sett ha tovet ullvotter på seg. Mye mykere enn polvotter, og holder ungene gode og varme på hendene. Ikke noe problem med at de blir våte heller, for tovede votter toler mer vann, og holder på varmen selv om de er våte. Ellers er vel alternativet å se om du får små nok hansker.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 jeg har ei jente på 18 mnd, som rett og slett nekter å ha på seg votter. hun hyler og skriker, og hvis jeg klarer å få dem på, så får hun dem av igjen med en gang.. dette er jo veldig frustrerende siden jeg gjerne ønsker at vi skal være litt ute i snøen nå som det er snø.. og hun vil jo også ut. hvis jeg spør om vi skal gå ut springer hun og finner dressen sin og kan knapt vente. men votter nekter hun altså.. ofte må jeg bare la henne gå uten, men etterhvert som hun blir kald på hendene, så blir hun sutrete og grinete. jeg prøver å ha på henne votter hele tiden når vi er ute, men da griner hun så høyt, så skulle tro hun ble mishandlet.. så tar hun dem av igjen. ofte må vi gå inn igjen etter fem minutter.. vi har nok ikke vært flinke nok til å venne henne til å bruke votter.. noen med tips eller erfaringer? dette med små barn og votter passer rett og slett ikke sammen. Tror de aller fleste sliter med dette. Mange av vottene som barn bruker ser helt forferdelige ut, de er tykke, stive og klumpete og små barn kan umulig klare å leke som de vil i dem, tenk bare på å holde en spade i slike votter. Har du prøvd tynne strikkevotter eller strikkehansker? Det tror jeg er bedre enn eks disse polvottene for små barn. Eller hva med regnvotter beregnet til evt å ha et par strikkevotter/hansker inni. Du får bare være standhaftig og ellers passe på at hun ikke forfryser seg. Det går over etter hvert som hun vokser.
cilja Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har ikke hatt lignende problem, men synes tipset om andre typer votter eller hansker bør prøves. De har slike små hansker på H&M. Selv bruker jeg et par tynne strikkede ullvotter med et par tynne fleecevotter utenpå til vesla mi når det er skikkelig kaldt. Tror også du burde holde på ditt og ikke la henne være ute uten votter. Gjør det så tydelig å klart for henne så mulig, kanskje før dere går ut at votter må man ha på. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Det gir seg nok om noen år. Jeg bruker alltid små votter. De er 1-2 år mindre i størrelsen enn alderen på ungen. Da sitter de tett og fint rundt fingerne. Men de er ikke trange eller for korte!
Vingedama Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 21 mnd her Var full krig her de første kalde mnd i høst. Nå lar jeg henne gå uten votter hvis hun er i det humøret, dvs drar dem av seg, men spør ofte om hun vil ha dem på. Og blir det kaldt nok, så vil hun faktisk det. Og lar vottene sitte på. Og selvsagt bruker mor votter selv, for ungen er jo DEN hermegåsa
Leanne Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Det er et velkjent problem for mange små barn... Min sønn på 2 var også slik tidligere i vinter.. men etter hvert som han ble litt eldre og har fått mer språk så er det lettere å forklare at vottene må på.. evt vi går ut - han blir kald og vi forklarer at med votter blir du varm.. Er kanskje ikke mye trøst i dette, men det går nok over etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå