Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #1 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg har veldig lett for å få soppinfeksjon, er nesten alltid litt sår nedentil, blir garantert sopp hvis jeg barberer meg. Noe jeg liker¨å gjøre, fordi føler meg mer attraktiv, men selvfølgelig ikke med sopp da! Dette har bare blitt verre etter at jeg ble gravid. Er ikke nødvendigvis veldig tørr, men blir kjempe fort sår!! Vi kan liksom bare ha sex en gang om dagen vi, kanskje ikke det en gang pga at jeg blir sår, tørr, får sopp osv. Jeg smører meg med intimkremer, tar lactal, vivag osv. Skikkelig styr.... Men så har det seg sånn at det er liksom et sted i skjeden som er utløsningspunktet(hvis man kan kalle det det). Jeg er sjelden sår/tørr innvendig, det gir seg med en gang kjæresten treffer de deilige punktene. Problemet er ved inngangen... Det som om jeg har en hudfladd helt nederst ved skjeden,bittelitten, men ved penetrering blir jo denne dratt frem og tilbake, gnikket og gnudd på. Jeg har ofte rift akkurat der også, så da må jeg jo vente til den gror før vi kan ha sex igjen! Så lurer på om det går ann å få fjernet flappen med kirurgi eller noe annet? Det er så irriterende å leve sånn... Blir gal!!! Før når jeg var sånn 15-16-17 kunne vi ha sex mange ganger, masse, ta en kjapp en feks. Nå går jo ikke det ann!! Er jo bare styr... Etter at jeg fikk soppinfeksjon første gang får jeg det liksom bare igjen og igjen, spesielt etter at jeg ble gravid. Den flappen var jo ikke så ille før, så lurer på om skjeden min har forandret seg litt, feks utvidet seg, strukket seg eller noe.... OUF!! Er bare så forferdelig frustret... Føler meg skikkelig kjip som nesten ikke kan ha sex... Og bare glem at typen kommer inni meg, da blir det hvertfall tull i slimhinnene.... HJELP ANYONE??? PS: Jeg er 20 og er 4 mnd gravid... Dette er den største svangerskapsplagen min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #2 Del Skrevet 7. februar 2009 Snakk med lege. Det finnes kremer for dette medtørre slimhinner, som er bedre enn bare vanlig glidemiddel. De skal inneholde østrogen vistnok. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men jeg vet at det er hjelp å få. Som sagt snakk med lege og få henvisning til skikkelig gynekolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 7. februar 2009 #3 Del Skrevet 7. februar 2009 De aller fleste får tørrere slimhinner når de er gravid... Jeg har også fått det.. Også i nesen!! Vet ikke om noe annet enn å bruke glidemiddel.. Nå er jeg ikke plaget med soppinfeksjoner, men på de tørre slimhinnene så funker det kjempebra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2009 #4 Del Skrevet 7. februar 2009 Ingen vidunder kurer finnes. Det går da kanskje ann å prøve en av kurene/midlene som anbefalt på: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad...oe_i_underlivet http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad...liv/torr_skjede Ellers må en skifte strategi og kanskje prøve en homøpat e.l som visstnok også kan hjelpe med slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 2. juni 2009 #5 Del Skrevet 2. juni 2009 jeg kan nok desverre ikke hjelpe deg med sopp problemene og slikt. men når det gjelder tørre slimhinner, så har jeg det også. så det kjempe vondt når samboeren min skal trenge inn i meg, men så snart han treffer enkelte punkter blir det jo deilig. men jeg kan jo ikke akkurat si at jeg gledet meg til å ha sex. fordi det gjorde så sinnsykt vondt i begynnelsen. jeg og sambo har mye mere sex nå, etter at jeg begynte å bruke "hjelpemidler". fikk kjøpt meg en intimpspray greie. Afrodite spray heter den. den fungerer som et vanlig glidemiddel, og i tillegg gjør den at jeg blir mye mer følsom i underlivet. slik at jeg føler mer av det vi gjør når vi har sex. og liker sex mye bedre. det gjør heller ikke vondt når sambo skal inn i meg. på grunn av sprayen som fungerer som glidemiddel. kjøpte min her: www.cosmopharmas.com/NO58759 så dette ble min redning for sexlivet. men som sagt. jeg kan desverre ikke hjelpe deg med de andre problemene du sliter med :s men jeg råder deg til å ta kontakt med lege. slik at du kan få noe ordentlig til sopp infeksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_matilde_* Skrevet 17. juni 2009 #6 Del Skrevet 17. juni 2009 Dette var som å lese om meg selv! Jeg har også dette ene punktet nederst i skjeden som alltid blir sår under sex, og så utvikler det seg til soppinfeksjon. Jeg er desperat, har hatt soppinfeksjon i flere mnd nå, blir kvitt det med behandling, har sex en gang og så er det på an igjen med ny kur... Ingen andre som har opplevd dette med å bli sår ved inngangen til skjeden, som om det er en tapp bak som blir irritert av sex??? Skjønner ikke hva det kan være og tør ikke gå til lege... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #7 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg har vært mye plaget av soppinfeksjoner, og i fjor føltes det som om jeg hadde det sammenhengende i et halvt år. Ble bl.a veldig sår av sex, og det la natulig nok en stor demper. Ba til slutt om henvisning til gynekolog, og hun sa at de var så frustrerte der på senteret, for de hadde ca. 5 jenter om dagen innom der med akkurat samme problemene. Hun mente at mye av slike plager kom av unge jenters nye livstil, bl.a med intimbarbering, og hvis jeg virkelig ville bli bedre, anbefalte hun å droppe glattbarberinga for en lengre periode (ihvertfall opptil 1 år) for å se om det ble varig bedre. Det er jo ikke det man helst vil høre hvis man er blitt vant til hårfjerninga, men jeg gjorde det, og det ble umiddelbart MYE bedre! Skjønner godt at man kan kvie seg for det, men det var verdt å bli kvitt soppen og å klare å ha et bra sexliv igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hurra1234 Skrevet 18. juni 2009 #8 Del Skrevet 18. juni 2009 I og med at du er gravid kan det ha noe med lavt østrogennivå å gjøre. Mange er plaget med det både før, men særlig etter graviditeten mens man ammer osv. Man har for lavt østrogennivå til å lage gode slimhinner. Jeg bruker ovesterin-krem, og det fungerer for meg. Jeg ammer, sa så vet at jeg har lavt østrogennivå. Men er altså mest sår akkurat der du beskriver. Tror den flappen kalles hymenalringen, og jeg er sår rundt den samme. Men blir altså bedre med ovesterin. Verdt et forsøk? Uansett ville jeg tatt en tur til gynekolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå