Pialill Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 jeg har en veldig stilig grønn plante i stuen som jeg og samboeren har klart å vanne dobbelt, en dag da jeg skulle sjekke om den var tørr oppdaget jeg at den svømte i vann:s og det er kommet mugg på den:s hva bør jeg gjøre? bør jeg få byttet jord? eller går det fint så lenge den får tørke skikkelig ut. er en stor grønn plante med litt palmeaktige blader, den skal vist tørke helt ut mellom hver gang den vannes... ikke lett disse plantegreiene for nybegynnere... hehe
Pialill Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 7. februar 2009 ingen kloke husfruer som kan hjelpe meg?
mbi002 Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Joda, Pialill... Her er en klok husfrue! Ta planten din ut av potten og la den tørke ut et par dager. Forhåpentligvis vil ikke røttene være brune og se døde ut, men om de gjør det, bytt ut jorden og eventuelt gjødsle litt (ikke gjødsle for mye nå på vinteren) (bytting av jord og gjødsling skal egentlig gjøres en gang i blant uansett). Fjern i hvertfall jorden med mugg på. Forresten så kan tegnene på overvanning og undervanning være ganske like; gule/brune/tørre blader, brune røtter... Kjenn alltid på jorden før du vanner!
Pialill Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2009 Joda, Pialill... Her er en klok husfrue! Ta planten din ut av potten og la den tørke ut et par dager. Forhåpentligvis vil ikke røttene være brune og se døde ut, men om de gjør det, bytt ut jorden og eventuelt gjødsle litt (ikke gjødsle for mye nå på vinteren) (bytting av jord og gjødsling skal egentlig gjøres en gang i blant uansett). Fjern i hvertfall jorden med mugg på. Forresten så kan tegnene på overvanning og undervanning være ganske like; gule/brune/tørre blader, brune røtter... Kjenn alltid på jorden før du vanner! Så flink du er;) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå