Gjest Gjest_Bubbles_* Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 (endret) Jeg har tatt tester på nettet for å finne ut hvilken hudtype jeg har, og jeg har fått blandingshud på de fleste, men det varierer egentlig ganske mye fra test til test. Jeg er en jente på 17 1/2 år, og sliter endel med kviser, sorte prikker og "klumpete hud". Problemene er verst i T-sonen. På kinnene har jeg ikke kviser i det hele tatt. Det hender det kommer en kvise eller to der også, men det er veldig sjelden. Helt siden jeg var kanskje 13 har jeg hatt uren hud. I perioder har det vært litt bedre, spesielt på sommeren. Nå, derimot, er det verre enn noen gang. Derfor lurer jeg på om dere kan skjønne hvilken hudtype jeg har? Huden min er ofte veldig rød, spesielt kinnene, og de er ofte veldig varme. Nesen min er dekket av sorte prikker, og på selve nesen har jeg ikke kviser. Rundt nesen er det verste stedet. Der er det dype kviser som gjør hele området ganske rødt. I pannen har jeg mye sorte prikker og klumpete hud, i tillegg til en del kviser. Prøver jeg å klemme ut noen av de sorte prikkene, er det hundre prosent sikkert at det blir kviser av det. De sorte prikkene er også på haken, men der har jeg ikke hatt så mye kviser i det siste. Jeg har også fått kviser helt ved kanten på leppen, kan de komme av lipsyl, tro? Siden jeg ikke vet hvilken hudtype jeg har, har jeg forsøkt forskjellige kremer og renseprodukter, og jeg vil si at ingen av dem har fungert. Kremene jeg bruker er Garnier Fresh og Sensimed Fuktighetskrem for tørr hud. Jeg føler jeg får mer "klumper" i huden i pannen av å bruke Garnier Fresh. Av renseprodukter bruker jeg Garniers 3 in 1 rensesak. Husker ikke helt hva den heter. Denne skal jeg slutte å bruke nå, for jeg har fått mye verre hud etter at jeg begynte med den. I tillegg blir huden stram i hele ansiktet, og det svir når jeg "beveger" på huden. Nesen begynner også å flasse. Jeg bruker også Nivea Cleansing Milk. Denne har jeg ikke brukt så lenge, men jeg har ikke merket noen forskjell, egentlig. Etter at jeg har dusjet er huden i ansiktet ganske tørr. Spesielt nesen. Smører jeg ikke på med krem(bruker som oftest sensimed), begynner nesen å flasse av igjen. Dette ble veldig rotete, men jeg håper dere får innblikk i hvordan huden min er likevel. Jeg håper noen kan gi meg et lite tips om hvilken hud jeg har! Og en ting til: Jeg lurer på om dere kan anbefale noen renseprodukter eller kremer som passer til hudtypen min. Jeg har tenkt litt på å bestille M.D formulations, men jeg er litt usikker på det å bestille på nettet fra utlandet. Er det mye dyrere å kjøpe i forretning? Hvor selger de M.D formulations, utenom på nettet? Jeg vet om en hudpleiesalong, men er det mulig å gå inn der å kjøpe uten å ta noen form for hudpleie? Jeg har tenkt litt på MDs My Solution: Teen Anti-Acne Kit. Hva syns dere om det? Noen kremer fra f.eks. Vichy dere vil anbefale? Texten var dubbel i inlägget, jag rättade till det /Furstina (mod) Endret 5. mars 2009 av Furstina
mari4ever Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 (endret) Jeg har tatt tester på nettet for å finne ut hvilken hudtype jeg har, og jeg har fått blandingshud på de fleste, men det varierer egentlig ganske mye fra test til test. Jeg er en jente på 17 1/2 år, og sliter endel med kviser, sorte prikker og "klumpete hud". Problemene er verst i T-sonen. På kinnene har jeg ikke kviser i det hele tatt. Det hender det kommer en kvise eller to der også, men det er veldig sjelden. Helt siden jeg var kanskje 13 har jeg hatt uren hud. I perioder har det vært litt bedre, spesielt på sommeren. Nå, derimot, er det verre enn noen gang. Derfor lurer jeg på om dere kan skjønne hvilken hudtype jeg har? Huden min er ofte veldig rød, spesielt kinnene, og de er ofte veldig varme. Nesen min er dekket av sorte prikker, og på selve nesen har jeg ikke kviser. Rundt nesen er det verste stedet. Der er det dype kviser som gjør hele området ganske rødt. I pannen har jeg mye sorte prikker og klumpete hud, i tillegg til en del kviser. Prøver jeg å klemme ut noen av de sorte prikkene, er det hundre prosent sikkert at det blir kviser av det. De sorte prikkene er også på haken, men der har jeg ikke hatt så mye kviser i det siste. Jeg har også fått kviser helt ved kanten på leppen, kan de komme av lipsyl, tro? Siden jeg ikke vet hvilken hudtype jeg har, har jeg forsøkt forskjellige kremer og renseprodukter, og jeg vil si at ingen av dem har fungert. Kremene jeg bruker er Garnier Fresh og Sensimed Fuktighetskrem for tørr hud. Jeg føler jeg får mer "klumper" i huden i pannen av å bruke Garnier Fresh. Av renseprodukter bruker jeg Garniers 3 in 1 rensesak. Husker ikke helt hva den heter. Denne skal jeg slutte å bruke nå, for jeg har fått mye verre hud etter at jeg begynte med den. I tillegg blir huden stram i hele ansiktet, og det svir når jeg "beveger" på huden. Nesen begynner også å flasse. Jeg bruker også Nivea Cleansing Milk. Denne har jeg ikke brukt så lenge, men jeg har ikke merket noen forskjell, egentlig. Etter at jeg har dusjet er huden i ansiktet ganske tørr. Spesielt nesen. Smører jeg ikke på med krem(bruker som oftest sensimed), begynner nesen å flasse av igjen. Dette ble veldig rotete, men jeg håper dere får innblikk i hvordan huden min er likevel. Jeg håper noen kan gi meg et lite tips om hvilken hud jeg har! Og en ting til: Jeg lurer på om dere kan anbefale noen renseprodukter eller kremer som passer til hudtypen min. Jeg har tenkt litt på å bestille M.D formulations, men jeg er litt usikker på det å bestille på nettet fra utlandet. Er det mye dyrere å kjøpe i forretning? Hvor selger de M.D formulations, utenom på nettet? Jeg vet om en hudpleiesalong, men er det mulig å gå inn der å kjøpe uten å ta noen form for hudpleie? Jeg har tenkt litt på MDs My Solution: Teen Anti-Acne Kit. Hva syns dere om det? Noen kremer fra f.eks. Jeg har tatt tester på nettet for å finne ut hvilken hudtype jeg har, og jeg har fått blandingshud på de fleste, men det varierer egentlig ganske mye fra test til test. Jeg er en jente på 17 1/2 år, og sliter endel med kviser, sorte prikker og "klumpete hud". Problemene er verst i T-sponen. På kinnene har jeg ikke kviser i det hele tatt. Det hender det kommer en kvise eller to der også, men det er veldig sjelden. Helt siden jeg var kanskje 13 har jeg hatt uren hud. I perioder har det vært litt bedre, spesielt på sommeren. Nå, derimot, er det verre enn noen gang. Derfor lurer jeg på om dere kan skjønne hvilken hudtype jeg har? Huden min er ofte veldig rød, spesielt kinnene, og de er ofte veldig varme. Nesen min er dekket av sorte prikker, og på selve nesen har jeg ikke kviser. Rundt nesen er det verste stedet. Der er det dype kviser som gjør hele området ganske rødt. I pannen har jeg mye sorte prikker og klumpete hud, i tillegg til en del kviser. Prøver jeg å klemme ut noen av de sorte prikkene, er det hundre prosent sikkert at det blir kviser av det. De sorte prikkene er også på haken, men der har jeg ikke hatt så mye kviser i det siste. Jeg har også fått kviser helt ved kanten på leppen, kan de komme av lipsyl, tro? Siden jeg ikke vet hvilken hudtype jeg har, har jeg forsøkt forskjellige kremer og renseprodukter, og jeg vil si at ingen av dem har fungert. Kremene jeg bruker er Garnier Fresh og Sensimed Fuktighetskrem for tørr hud. Jeg føler jeg får mer "klumper" i huden i pannen av å bruke Garnier Fresh. Av renseprodukter bruker jeg Garniers 3 in 1 rensesak. Husker ikke helt hva den heter. Denne skal jeg slutte å bruke nå, for jeg har fått mye verre hud etter at jeg begynte med den. I tillegg blir huden stram i hele ansiktet, og det svir når jeg "beveger" på huden. Nesen begynner også å flasse. Jeg bruker også Nivea Cleansing Milk. Denne har jeg ikke brukt så lenge, men jeg har ikke merket noen forskjell, egentlig. Etter at jeg har dusjet er huden i ansiktet ganske tørr. Spesielt nesen. Smører jeg ikke på med krem(bruker som oftest sensimed), begynner nesen å flasse av igjen. Dette ble veldig rotete, men jeg håper dere får innblikk i hvordan huden min er likevel. Jeg håper noen kan gi meg et lite tips om hvilken hud jeg har! Og en ting til: Jeg lurer på om dere kan anbefale noen renseprodukter eller kremer som passer til hutypen min. Jeg har tenkt litt på å bestille M.D formulations, men jeg er litt usikker på det å bestille på nettet fra utlandet. Er det mye dyrere å kjøpe i forretning? Hvor selger de M.D formulations, utenom på nettet? Jeg vet om en hudpleiesalong, men er det mulig å gå inn der å kjøpe uten å ta noen form for hudpleie? Jeg har tenkt litt på MDs My Solution: Teen Anti-Acne Kit. Hva syns dere om det? Noen kremer fra f.eks. Vichy dere vil anbefale? Hei:) Mitt tips er å begynne med renseprodukter som er tilpasset din hudtype. Etter som jeg har forstått har du kombinert/fet hud. Garnier fresh og nivea cleansing milk er til normal hud. Mange, mange er godt fornøyd med MD formulations sine produkter. Mitt råd er å bestille på nett( mye rimeligere enn salong her hjemme)et starter kit der du får med alle produktene sånn du kan prøve de hjemme og se om det er noe for deg. Husk å vær nøye med å bruke produktene hver morgen og kveld og ikke minst vær tolmodig! Det kan bli verre de første ukene, men så vil det urenhetene forsvinne etterhvert Jeg bruker ikke MD renseprodukter selv, men de som er godt fornøyd med disse produktene er blandt annet Hilly her inne som er utdannet hudpleier. Send mail til henne og spør hvis du lurer på noe mer lykke til:) Endret 10. februar 2009 av Furstina
Hilde Christina Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Du har helt klart kombinert hud. Mitt råd er å gå vekk fra merker som Garnier og Nivea som kun vil forverre problemet og gå over på gode merker som f.eks. MD Formulations. MD er MYE billigere på nett enn i salong. Hudpleiesalonger og Parfymelle selger dette merker.
Gjest Gjest_Bubbles_* Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Tusen takk for svar! Er det noen andre merker enn MD Formulations dere vil anbefale? Syns dere jeg bør bestille den pakken jeg nevnte? Er veldig usikker på hvordan jeg skal bestille. Er det ingen norske sider? Stoler mer på de. Hilken side bør jeg bestille fra? Så på en side at den kostet $32. Hvor mye er det i NOK? (Husker ikke hvilken side det var, men foreslår noen at jeg kan bestille derfra vil jeg nok huske den...)
Gjest Flode Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Gå inn på forskjellige parfymerier som selger MD og spør om prøver på produkter til huden din... Forhåpentligvis får du de samme prøvene og da veit du hva du kan bestille. Eller så har jeg ei venninne med samme type hud som deg som bruker Vichy fra apoteket. Det er nok litt rimeligere.
Gjest Gjest_Bubbles_* Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Har tenkt litt på vichy, men har ikke blitt til at jeg har kjøpt noe. Problemet med å reise rundt å få prøver er nok det at jeg bor på et ganske lite sted, og her har de ikke hudpleiesalonger i nærheten. Det er et parfymeri her, men det eneste "ordentlige" merket de har er I.D. Jeg har forresten kjøpt L'Oreals True Match Mineral Foundation. Det er vel kanskje ikke så lurt med min hud? Damen på parfymeriet ville ikke anbefale å bruke den, men jeg måtte ha noe som dekket over den stygge huden min, og jeg hadde ikke råd til noe dyrere der og da. Så nå bruker jeg den da, og huden min er stygg som fy. Jeg føler ikke at den har blitt noe bedre etter at jeg sluttet med Garniers 3 in 1, som jo gav meg mye mer kviser enn jeg hadde før. Her er pakken jeg vurderer å kjøpe: http://store.bareescentuals.com/My%20Solut...l?cgid=MDF_Kits Hva tror dere om det? Det skjedde noe rart med det første innlegget mitt, så det kom veldig mange ganger. Jeg ser en moderator har moderert det, men det er fremdeles dobbelt. Hvordan kan jeg få en moderator til å fikse det?
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Det høres ut som du har ganske lik hudtype som meg. Jeg har seborreisk eksem, og sensitiv hud. I mange år slet jeg med kviser både i ansiktet, på ryggen og på brystet. Som deg hadde jeg så godt som aldri kviser på kinnene, men rød og varm hud hadde jeg (og har jeg ennå). Du må være veldig forsiktig med hva du utsetter huden din for. Jeg vil sterkt anbefale deg å bruke hudpleieprodukter for sensitiv hud fra helsekostbutikker. Gå gjerne til en helsekost og spør en som jobber der om råd. Dr. Hauschka, Lavera og Dead Sea Spa Magik er eksempler på hudpleieserier som kan passe for deg. Det er viktig at du renser huden forsiktig og gir den nok fukt, men at du ikke maser og stresser for mye med den. Alle hud- og hårpleieprodukter du bruker må være milde og ikke stoppe til porene dine. Husk at hvis du har langt hår henger håret ned i ansiktet ditt både natt og dag, med rester av produktene du bruker i håret. Vær også forsiktig med sminke og stylingprodukter, dette kan det også være gunstig å kjøpe fra helsekost eller mineralsminke. Mange sier at produkter fra M.D. Formulations og Dermalogica er bra, men disse er veldig dyre, så jeg har ikke prøvd noe særlig av det selv. Du må for all del ikke bruke noen slags hud- og hårpleieprodukter fra vanlig matbutikk. Produktene som selges der er veldig sterke og inneholder blant annet mye parfyme og andre ting som tørker ut huden din. Lypsyl og vaselin tørker ut huden din. Når du skal klemme ut sorte prikker og modne kviser er det viktig at du vasker hendene først, og skrubber under neglene. Rens også ansiktet først. Da vasker du vekk bakteriene som ellers gjør at du får dype kviser der du har hatt sorte prikker. I tillegg bør du se på kosten din. Det kan være at du spiser endel ting som huden din reagerer på. Typisk for oss med rødflammete hud er at vi reagerer på sterkt krydret mat og for mye salt og sukker i kosten. Det beste du kan få i deg er grønne grønnsaker, vann og mat som gir sunt fett, som fet fisk, matolje og avokado. Prøv å spise mye grønnsaker, de inneholder fiber som renser magen din og gir deg bedre hud. Mange får dårlig hud av ting som tomater (pizza, ketchup), sitrusfrukter (sitron, lime, ananas, kiwi, appelsin), fritert mat og kumelk (ja, softis og melkesjokolade også...dessverre). Du bør også være forsiktig med for mye e-stoffer i maten din (f.eks. må du ikke spise "gummigodteri"). Du må selv prøve deg fram på hva du tåler og ikke tåler av mat og drikke. Alkohol og sigaretter er selvfølgelig også med på å gi dårlig hud, og lite søvn og mye stress... Altfor mye og for varmt vann kan også gjøre huden misfornøyd, dusj så kort som mulig og med så kjølig vann du klarer. Det er mye å tenke på og ta tak i, og det kan virke overveldende. Men det viktigste er at du begynner å endre på noen vaner allerede nå, så kan du ta en ting av gangen. Ikke prøv å snu om på livet ditt på en gang, men ta tiden til hjelp. Hvis du finner ut at du vil prøve ut noen av rådene du får her, kan du ikke oppdatere oss etter en stund og si om noe har fungert for deg? :-)
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Hei, det var jeg som la inn det forrige, laaange innlegget... Jeg har fått sååå mye bedre hud etter at jeg sluttet med de forferdelige, "vanlige" foundationene og puddertypene og begynte å bruke Farget Dagkrem fra Dr. Hauschka! Jeg bruker den etter å ha smurt meg med fuktighetskrem, og den er kjempefin å smøre utover og gir jevn farge og glød til huden uten å dekke den helt til - og den har ført til at jeg klør og plukker meg mindre i ansiktet, både fordi den gir fukt hele dagen og fordi jeg vet at kviser og sånt ikke synes så godt, så jeg tenker ikke over det. Og når jeg ikke plukker blir de ikke større. :-) Til å dekke blått under øynene og korrigere litt på fargen i ansiktet har jeg Touche Eclat fra Yves Saint Laurent, den er helt grei.
Gjest Gjest_Bubbles_* Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Tusen takk for det lange svaret ditt. Kjente meg igjen i mye av det du skrev at de var best å ikke gjøre. Jeg bruker hår- og hudprodukter fra matbutikk, og det er godt mulig at disse ikke gjør det noe betre i hvert fall. Jeg har mye store kviser ved hårfestet i pannen, og i hårbunnen der. Og siden dere er så snille å svare meg, har jeg et spørsmål til; Har trening noen som helst effekt på kviser og urenheter? Jeg har i år bestemt meg for å trene mer enn tidligere. (Dvs. fra 0-1 gang i uken til 3-4 ganger i uken). Er det mulig å "svette ut urenhetene"? Jeg mener jeg leste om dette et eller annet sted, men klarer ikke å finne det igjen. Jeg svetter veldig mye i pannen under trening, og det hadde jo vært fint om det hadde hatt gunstig effekt på huden også!
Hilde Christina Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 ^ Veldig individuelt, trening og bra kosthold kan sammen ha mye å si for huden din, men å svette ut urenheter er ikke mulig.
Gjest Gjest_Bubbles_* Skrevet 14. februar 2009 #11 Skrevet 14. februar 2009 Takker igjen for svar! Kan noen anbefale en fuktighetskrem? Jeg trenger en fuktighetskrem uten parfyme, oljer og fett som ikke irriterer huden min, men bare gjør den myk. Jeg prøvde basiron i kveld, bare for å se om det virker. Jeg har lest litt rundt om kring og funnet ut at det er delte meninger om den. Mange får tørr hud som flasser og blir rød, så da vil jeg altså ha en god fuktighetskrem. Noen anbefalte A-krem (eller var det A-creme..?). Hva synes dere om den? Jeg vil helst ha produkter som kan kjøpes på apoteket, da jeg bor på et lite sted uten hudpleieforetninger. Anbefalinger, noen?
Gjest Gjest_Bitten_* Skrevet 14. februar 2009 #12 Skrevet 14. februar 2009 Jeg vil gjerne anbefale deg å begynne med nattlysolje. Det har funket bra for meg. Har vanligvis utbrudd av kviser en gang/mnd. Når jeg tar nattlysolje uteblir også kvisene. har testen å ikke ta nattlysolje, og da kommer de tilbabake. Damen i heleskostbutikken fortalte meg att mange unge kom til henne og kjøpte nattlysolje pga hudproblemer NB....hvis du ikke vet hva nattlysolje er....det skal ikke smøres på huden eller noe. Det er kapsler du svelger. Jeg kjøpte dem pga PMS plager, og fikk fikk den hyggelig "bieffekten" på huden :-) Altså, jeg er ikke ung...desverre :-)
Gjest Gjest_Bubbles_* Skrevet 15. februar 2009 #13 Skrevet 15. februar 2009 Har hørt om nattlysolje før, men ikke visst hva det var. Tror ikke jeg vil prøve det helt enda - hater å svelge tabletter osv... Men tusen takk for tipset. Kanskje jeg vurderer det en dag. Hvor mye koster det?Jeg er på utkikk etter en fuktighetskrem for min hud. (Huden min beskrev jeg i første innlegg.) Jeg har da altså kombinasjonshud. På diverse kremer jeg har sett på står det fra kombinasjonshud til normal, eller til fet hud. Hvorfor er det ingen kremer der det bare står kombinasjonshud? Jeg vet jo ikke hvilken jeg skal velge. Så derfor; noen tips? (Helst en fuktighetskrem som kan kjøpes på apotek.)Når kvisene mine forsvinner, etterlater de seg stygge røde merker som ikke vil forsvinne. Er det noe jeg kan bruke for å få disse til å gå bort? Hjelper fuktighetskrem på de? Er skikkelig lei av det. Så da blir det dekking med foundation som ikke gjør problemet bedre akkurat...
Gjest Gjest_Bubbles_* Skrevet 3. mars 2009 #14 Skrevet 3. mars 2009 Nå er jeg tilbake med maset mitt Siden sist gang har jeg fått litt mindre kviser, men nå er det på veg opp igjen. Men det var ikke det jeg lurte på nå. Jeg har vært hos tannlegen og trekt to visdomstenner og fikk resept på Ibux 600mg som jeg skulle ta sammen med vanlig Paracet. Jeg brukte Ibux i 3-4 dager, og i ettertid har huden min blitt helt merkelig. Kan dette være en allergisk reaksjon på Ibux? (Har aldri brukt Ibux før.) Jeg tenker også at det kan være andre ting dette skyldes. Jeg har prøvd forskjellige produkter for å få fin hud, og nå har jeg kjøpt Sebamed Cleanface pleiegel for å fukte huden og gi den fuktighet. Denne fungerer bra den, og har ikke merket at jeg får mer kviser av den. I tillegg har jeg også kjøpt basiron. Denne bruker jeg bare på selve kvisene, og jeg har ikke den i hele ansiktet, så jeg tror ikke det kan skyldes den. Det som har skjedd med huden min: Det begynte med at jeg fikk veldig ujevn hud på kinnbeina. Dagen etterpå da jeg våkna, var jeg varm i hele ansiktet. Nå var kinnene også dekket av små ujevnheter tett i tett, og den var veldig rød. Sånn er det forsåvidt ennå, men nå er huden helt tørr, spesielt på sidene av nesen og oppunder øynene. Jeg tørr ikke bruke kremer på det heller, i frykt for at det er de som gjør at det blir sånn. Hva bør jeg gjøre? Og hva kan dette skyldes?
Gjest Frkfie Skrevet 3. mars 2009 #15 Skrevet 3. mars 2009 Du har helt klart kombinert hud. Mitt råd er å gå vekk fra merker som Garnier og Nivea som kun vil forverre problemet og gå over på gode merker som f.eks. MD Formulations. MD er MYE billigere på nett enn i salong. Hudpleiesalonger og Parfymelle selger dette merker. Til Trådstarter: Har du vært hos legen din og virkelig snakket med ham/henne? Jeg gikk på Tetracyklin tabletter da jeg var 16 år, jeg hadde akne og veldig uren hud både på rygg, bryst og i ansikt. Etter 4 mnd på tablettene var huden min mye, å da mener jeg MYE bedre en noen gang. jeg fortsatte på kuren i 6 mnd synest jeg å huske. på vinterhalvåret(veldig lurt faktisk da du skal unngå sol;) Fikk et utbrudd noen uker etter jeg startet på kuren, men det var vel verdt det når jeg ble kvitt de verste vulkan-kvisene som trykket under huden. Håper det ordner seg. Lykke til.
Gjest frkFie Skrevet 3. mars 2009 #16 Skrevet 3. mars 2009 Nå er jeg tilbake med maset mitt Siden sist gang har jeg fått litt mindre kviser, men nå er det på veg opp igjen. Men det var ikke det jeg lurte på nå. Jeg har vært hos tannlegen og trekt to visdomstenner og fikk resept på Ibux 600mg som jeg skulle ta sammen med vanlig Paracet. Jeg brukte Ibux i 3-4 dager, og i ettertid har huden min blitt helt merkelig. Kan dette være en allergisk reaksjon på Ibux? (Har aldri brukt Ibux før.) Jeg tenker også at det kan være andre ting dette skyldes. Jeg har prøvd forskjellige produkter for å få fin hud, og nå har jeg kjøpt Sebamed Cleanface pleiegel for å fukte huden og gi den fuktighet. Denne fungerer bra den, og har ikke merket at jeg får mer kviser av den. I tillegg har jeg også kjøpt basiron. Denne bruker jeg bare på selve kvisene, og jeg har ikke den i hele ansiktet, så jeg tror ikke det kan skyldes den. Det som har skjedd med huden min: Det begynte med at jeg fikk veldig ujevn hud på kinnbeina. Dagen etterpå da jeg våkna, var jeg varm i hele ansiktet. Nå var kinnene også dekket av små ujevnheter tett i tett, og den var veldig rød. Sånn er det forsåvidt ennå, men nå er huden helt tørr, spesielt på sidene av nesen og oppunder øynene. Jeg tørr ikke bruke kremer på det heller, i frykt for at det er de som gjør at det blir sånn. Hva bør jeg gjøre? Og hva kan dette skyldes? Noen tips til: Du har nok både sensitiv og kombinasjonshud, men jeg vil råde deg til å prøve å kome deg til en hudpleiesalong, spesielt om de bruker "Nimue" produkter. De er veldig(!!) gode, var til 1 dyp-rens behandling her jeg bor, og hun brukte Nimue produkter på meg, og huden min (hadde noen hissige kvisesår, har mye arr og litt tørr hud) var rolig og myk etterpå og j har nå kjøpt produktene. Og jeg invisterte i I.d mineral foundation og concealer. ANBEFALES!! IKKE bruk de vanlige butikk mineral-produktene, huden min blir gruusom av det. Falsk/kopi sminke. Uff. Men med I.d så vil huden følest lett og myk og det kjennes ikke ut som du har på deg sminke. Litt øvelse må til før du får dreisen på sminkinga med mineralsminka men den funker og er vel verdt pengene!
Hilde Christina Skrevet 4. mars 2009 #17 Skrevet 4. mars 2009 ^ Anbefaler heller en mineralmakeup uten bismuth til uren hud. Spesielt fordi ID gir mange større porer på sikt. Vil også henge meg på tipset om nattlysolje, skrev et innlegg om dette i bloggen min for en uke siden omtrent, les her.
Gjest Gjest_Bubbles_* Skrevet 9. april 2009 #18 Skrevet 9. april 2009 ^ Anbefaler heller en mineralmakeup uten bismuth til uren hud. Spesielt fordi ID gir mange større porer på sikt. Vil også henge meg på tipset om nattlysolje, skrev et innlegg om dette i bloggen min for en uke siden omtrent, les her. Jeg ble anbefalt å kjøpe i.d's mineralfoundation av en dame på et parfymeri. Har ikke gjort det ennå, men. Er jo mye billigere på nett, men jeg vet jo ikke hvilken nyanse jeg bør gå for... Mineralmakeup uten bismuth? Hva vil det si? Porene mine er mer enn store nok fra før av, så det vil jeg ikke ha noe av.
Avalon Skrevet 10. april 2009 #19 Skrevet 10. april 2009 Heisann! Vet ikke om du har tenkt på å bruke Dermalogica, det skal visst være bra det også. på girlznight.co.uk kan du iallefall få prøve kits med dermalogica, de er ikke så dyre. Jeg har kjøpt produkter fra den siden, og de er veldig greie å handle fra Sånn, bare et lite tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå