Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 hei. jeg var innom FOD sin side. og leste at det er rundt 15000 hjemløse katter BARE i oslo.. det er helt hårreisende mye!! uff.. tenk på alle de stakkarslige dyrene som har blitt etterlatt langt borte fra sin familie eller slengt i en søpplepose og blitt forlatt. gudskjelov for at det finns så gode mennesker som kan ta seg av disse... blir så trist av å lese om dette.. Nå har jeg sendt mail på at jeg ønsker meg en omplasserings katt og kan gjerne bli fosterfamilie. mitt hjerte går til alle de hjemløse kattene og hundene, og til den frivillige organisasjonen som hjelper med dette. ville bare påminne om dette, da mange kan glemme hvor mye godt vi kan utrette ved å ta til oss en katt eller hund med en trist fortid. istedenfor å bare kjøpe en valp eller kattunge. sjekk ut siden: http://www.fod.no/viewPage.php?page=3
lucy_in_the_sky Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Hei! Vil bare si tusen, tusen takk til deg, varmer hjertet mitt når jeg blir minnet på at det faktisk finnes folk som bryr seg der ute Jobber selv for DB og har to omplasseringskatter + har vært fosterhjem for flere, finnes så mange fantastiske puser der ute som ingen vil ha, dessverre.. Vi må bare tenke at alle monner drar, og selv om du ikke kan hjelpe alle, så kan du hjelpe noen
MonicaR Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 SUPER ide å legge det ut her! Glimrende! Jeg har selv 4 katter fra DB samt en omplasseringshund, og jeg har har tatt til meg 5 omplasseringshunder oppigjennom tidene. Jeg hjelper også til med å ta inn hunder som omplasseringen her ikke takler selv (aggressivitet, nervøsitet, stress osv), for å vurdere dem, trene dem og finne gode hjem til dem etterpå. Samtlige av de omplasseringshunder jeg har tatt til meg har vært av disse "problemhundene". Det er så mange, mange dyr - og ikke bare hunder og katter - som trenger ogde hjem.. Så all ære til de som gjør noe med det!
Satyrica Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Kjempefin tråd! Selv jobber jeg med dyrebeskyttelsen i Trondheim innimellom, og har nå min tredje pus boende hos meg på krisehjem, en av de andre har fått seg et godt nytt hjem på landet mens den andre er i annet krisehjem og forhåpentligvis får jeg flytta fra midt i byen snart og adoptert han, kose gutten Det er så ufattelig mange dyr der ute som blir uforskammet dårlig behandla av eierne sine, flytta fra, kasta ut osv osv, og det er så mange som glemmer at dette skjer og at det finnes dyr der ute som trenger en ny sjangse i livet. Så om man tenker på å skaffe seg et nytt familiemdlem, hør med dyrebeskyttelsen eller FOD, kattene er vaksinert og oftest kastrert/sterilisert, så man slipper å tenke på det, og de er ofte miljøtrent (er en av grunnene til at de kommer i midlertidig hjem, for å venne seg til et vanlig katteliv igjen) og er fantastiske kjæledyr! Selv har jeg forelska meg i alt for mange, og hadde det ikke vært for plassmangel og samboer som setter begrensninger, hadde jeg hatt leiligheten full av katter og kaniner nå
Arkana Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Synes det er kjempefint at noen tenker på alle kattene som allerede lever og trenger et hjem framfor å betale i dyre dommer for en rasekatt som ikke engang er født. Vi har selv to katter, ikke direkte omplasseringskatter, men den ene skulle bli sendt til FOD, eller avlives om de ikke hadde plass, fordi det plutselig ikke passet seg å ha henne lenger, og den andre ble funnet kastet ute i skogen bare 10-12 uker gammel. De er herlige og nydelige puser begge to, og det er helt uforståelig for meg at noen kan se på levende dyr som en bruksgjenstand man bare kan ta livet av, sende vekk eller enda verre, bare kaste ut, når man ikke vil ha dem lengre.
Aurora M. Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Helt enig! Kjempefin tråd! Selv er jeg aktiv i Kattens Vern, og var tidligere engasjert i DB. Jeg har hatt gleden av å få huse mange hjemløse katter, og alle mine egne katter har vært omplasseringskatter. Som de sier i tv-aksjonen: Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme!
Gjest Sisu Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Har selv en skjønn omplasseringskatt fra DOOA. Vil bare si at det også går an å fjernadoptere katter hos flere av dyrebeskyttelsens avdelinger, dersom man ikke kan ha/ ikke ønsker katt hjemme. Da får man jo hjulpet litt allikevel
Brunhilde Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 (endret) Vi har hentet begge kattene våre hos dyrebeskyttelsen. Endret 7. februar 2009 av Brunhilde
Gjest LanaLane Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Er fosterhjem for 2 katter, hadde et par for et år siden men de ble adoptert bort Fått mye ros for å ha gjort utrygge katter tillitsfulle igjen. De to jeg har nå skulle begge ha blitt avlivet, den forrige eieren til jentepusen hadde ringt til en dyrlege og bestilt avlivning av 23 katter, så da ble jeg spurt om vi kunne ta henne midlertidig. Han andre ble hjemløs da eieren hans mistet huset så da kom han hit Anbefales virkelig å være fosterhjem, kommer til å være det så lenge jeg kan!
Rosalie Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Kjempefint at folk tar til seg omplasseringsdyr, men for oss ville det vært helt uaktuelt, da vi er ute etter jakt- og ettersøkshund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå