Gå til innhold

Tørre brødsmuler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tørre brødsmuler skal ofte brukes som bindemiddel når man lager f.eks. kjøttboller. Hvordan gjør dere dette? Har dere tørt brød liggende til dette formålet, eller går det an å bruke f.eks. strøkavring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg har aldri brukt strøkavring, så det kan jeg ikke uttale meg om. Griljermel derimot har jeg litt erfaring med, og jeg synes at det har altfor mye smak av rug og bygg til å passe som erstatning for brødsmuler i de fleste tilfeller.

Når vi har tørt hvitt brød, pleier jeg alltid å kjøre det i kjøkkenmaskinen for å lage brødsmuler. Det har også hendt at jeg har kjøpt loff (f.eks formloff fra Rema 1000) bare for å lage brødsmuler. Da lar jeg det enten ligge på benken i et par dager for å la det tørke ut litt, eller jeg skjærer av skorpene, deler det i skiver på langs, og lar det tørke i ovnen på lav varme.

Det som uansett er viktig uansett fremgangsmåte, er å skjære av skorpene før man kjører brødet i kjøkkenmaskinen.

Vi pleier forresten å alltid ha brødsmuler i fryseren. Det er utrolig praktisk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...