Gå til innhold

Møte kona til ekselsker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Har hatt et forhold til en gift mann, er selv gift, og forholdet ble avsluttet for noen måneder siden. Han har fortalt alt hjemme - det er i alle fall det han sier, og jeg har ingen grunn til ikke å tro ham.

Jeg har nå tatt kontakt med kona, for å klargjøre en del ting. Bl.a hva vi skal gjøre hvis vi treffer på hverandre. Hun har svart at hun vil treffe meg, og snakke med meg. Og hun respekterer meg for å ha tatt kontakt, selv om det selvfølgelig er vanskelig.

Det er klart at jeg gruer meg, men jeg ønsker å gjøre dette for dem, samtidig som det jo også vil bli lettere for meg ift hvordan jeg skal forholde meg. Jeg har ingen baktanker med dette.

Men hva kan jeg vente meg? Ikke lett for noen andre enn henne å svare på dette, men hva hadde du villet si, hvis du var i samme situasjon? (Hvis du legger godviljen til, ikke føler deg presset til dette, og vet at forholdet er over og at jeg ikke har andre hensikter enn det jeg beskriver over her....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hvor mye godvilje jeg legger til, så hadde jeg ikke klart å sette meg ned og snakke med den kvinnen min mann hadde gått bak min rygg med. Hva kunne hun overhodet hatt å si, som jeg hadde ønske å høre?

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet
Uansett hvor mye godvilje jeg legger til, så hadde jeg ikke klart å sette meg ned og snakke med den kvinnen min mann hadde gått bak min rygg med. Hva kunne hun overhodet hatt å si, som jeg hadde ønske å høre?

Kan ikke svare for deg, men hun vil altså.... og da blir vel kommentaren din unødvendig....

Skrevet

Altså hun har tatt kontakt, eller er det du som vil snakke med henne?

Hun vil vel vite hvilket forhold dere har hatt? Hva han har sagt til deg om henne?

Vær ærlig, det tjener du vel best med her

Skrevet
Altså hun har tatt kontakt, eller er det du som vil snakke med henne?

Hun vil vel vite hvilket forhold dere har hatt? Hva han har sagt til deg om henne?

Vær ærlig, det tjener du vel best med her

Jeg har tatt kontakt, etter å ha fått noen hint, og hun ble glad for det. Jeg vil jo ikke trenge meg på, og har lagt meg helt flat.

Har tenkt å være ærlig, men uten å utbrodere, det er vel ikke så lurt. Såvidt jeg forstår, har han vært veldig ærlig. Antagelig ønsker hun å gjennomføre det fordi det er sannsynlig at vi vil møtes med jevne mellomrom, og det kan bli vanskelig nok...

Skrevet

en god gammeldags tispefik tenker jeg =)

Skrevet
en god gammeldags tispefik tenker jeg =)

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg... :skratte:

Skrevet

du må si hvordan det går!

litt dum situasjon du er i da.. har du fortalt det til mannen din?

Men for kona sin del så har hun vel et behov for at alle kortene blir lagt på bordet slik at hun kan komme over det. At hun slipper å gå rundt å rive seg i håret å lure..

forresten veldig beundringsverdigt at du greier å stå for det du gjør. vet ikke om jeg hadde greid det hadde jeg vært i samme situasjon! :)

Skrevet

Hvis jeg var kona i dette tilfellet, så hadde jeg gjerne møtt elskerinnen. Nettopp for å høre hennes del av historien. Ikke fordi jeg bryr meg om hvordan det var for henne, en for å sammenligne fakta med det jeg fikk høre av min mann. Hadde da stilt spontane spørsmål som det ikke går an å "øve" seg til.

Jeg ser ikke noen annen grunn til at hun er villig til å møte deg, enn at hun antakelig ikke tror på det mannen har sagt og vil ha en slags bekreftelse om visse ting.

Jeg syns det er en fin ting å gjøre av deg, dersom det virkelig ikke er noen baktanker med det.

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Takk for svar, dette koster meg jo tross alt litt. Er ikke noe jeg ønsker, men noe jeg føler jeg bør, og så håper jeg det blir lettere etterpå.

Håper ikke hun har tenkt å gi meg en tispefik....;-)

Har tenkt å legge denne historie bak meg en gang for alle. Skal oppdatere dere på hvordan det gikk.

Såvidt jeg vet, har han vært ærlig, og dermed kommer hun ikke til å få noen store overraskelser fra meg. Håper det skal hjelpe henne, og selvfølgelig meg selv litt, selv om det nok er hun som har mest å profittere på dette.

Skrevet

Nå, dere er nok litt nysgjerrige på hverandre :)

Endte opp å bli litt venninne med elskerinna til ekssamboeren jeg, etter at det ble slutt mellom meg og han, da.

Fortell hvordan det gikk!

Selv har jeg lagt fram forslag for min ekskjæreste/elsker (sa han var skilt men var gift) om at jeg, han og kona kan møtes og få klarhet i situasjonen. (Jeg er gravid)

Det er han fint lite interessert i... jeg fikk rett og slett beskjed om å holde meg unna hans liv så hevnlysten og ondskapsfull som jeg visstnok er. Som om jeg var den som tok initiativ, løy, var utspekulert og ego. På seg selv kjenner man andre?

Jeg vekslet to ord med kona da jeg fant ut at han var gift, før jeg visste at jeg var gravid, men da var vi begge for paffe til å få noe særlig ut av samtalen. Basert på egen erfaring regner jeg med han ror som en sjarkfisker på hjemmebane nå, jeg får vondt av det (henne) og jeg har vondt av at han har sveket meg. Derfor hadde det vært veldig greit med en oppklarende samtale, hvor han ikke kan vri seg unna eller spille oss opp mot hverandre og tåkelegge hele situasjonen.

Men neida... Jeg fatter bare ikke at det går an å bli så feig, dum og egoistisk som den mannen der. De barnslige forsvarsmekanismene hans er til å få mark av.

Gjest Trine, 48
Skrevet
Har hatt et forhold til en gift mann, er selv gift, og forholdet ble avsluttet for noen måneder siden. Han har fortalt alt hjemme - det er i alle fall det han sier, og jeg har ingen grunn til ikke å tro ham.

Har samme erfaringer...og vil sterkt råde at man oppsøker konen for å prate ut. Det hjelper alle parter. Har selv innledet forhold til flere gifte menn i selskapet og selv om jeg er gift og har barn, har jeg alltid hatt samvittighet nok til å kontakte konene til disse mennene etterpå. Alle har følt seg bedre etterpå.

Skrevet
Har samme erfaringer...og vil sterkt råde at man oppsøker konen for å prate ut. Det hjelper alle parter. Har selv innledet forhold til flere gifte menn i selskapet og selv om jeg er gift og har barn, har jeg alltid hatt samvittighet nok til å kontakte konene til disse mennene etterpå. Alle har følt seg bedre etterpå.

Åh, så flink du er?

Skrevet

Hvorfor kan ikke heller han du var utro med og ektemannen din møtes da? Ta en pils og snakke litt sammen?

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Mange morsomme kommentarer her, men det er vel dem som liver opp trådene....:-)

Min mann vet en del, men ikke alt. Jeg ser at dette sikkert virker helt bak mål, men jeg tror han kan leve bedre med å ikke vite. Dette vet jeg at mange vil være uenig med meg i...

Jeg kjenner i dag en utrolig lettelse over at jeg vet at jeg skal snakke med henne. Det er klart jeg er spent på hvordan det blir, og det blir sikkert vanskelig. Men jeg tenker at det også vil bli enklere for meg å legge dette bak meg. Håper det er til hjelp for henne også, og at det hjelper henne videre. Hadde det bare vært mitt behov, ville det vært leit, for det var ikke min hensikt.

Jeg er egentlig ikke så nysgjerrig på henne, vet hvem hun er og også en del om henne. Hun er en del eldre enn meg. Men det kan godt hende hun er nysgjerrig på meg. Og hva som får mannen hennes til å falle for meg. Hun har nok ikke høye tanker om meg, men det må jeg leve med.

Skrevet

Jeg møtte ei som eksen min var utro med mens vi var sammen. Kanskje ikke like alvorlig tilfelle, var snakk om et relativt kort forhold når jeg var 19, men likevel..

Jeg ville først og fremst finne ut hvem hun var, ville knytte et ansikt til denne personen. Og se om hun var "bedre" enn meg.. se hvilke kvaliteter han falt for, hva som liksom gjorde henne attraktiv for han.

Og så hadde jeg lyst til at hun skulle innse hvor jævlig det var for meg, føle litt av min smerte. Hun la seg flat og virket som hun skammet seg veldig, klarte ikke helt å se meg i øynene, og det hjalp faktisk litt. Hadde hun vært helt avslappet til det hele så hadde det vært verre, det var viktig for meg at hun tok det alvorlig.

Ellers så hadde jeg et par ting å spør om, hvordan de møttes og hvem som tok initiativet og så videre. Ville jo egentlig vite om han hadde sagt noen om meg, bra eller dårlig, men turte ikke å spørre for jeg ville ikke ha svaret hvis det var negativt. Men selvtilliten raser jo, og man begynner å lure på hva som var "galt" med seg selv. Tenkte at han hadde fortalt elskerinna om akkurat det som plagde han med meg..

En del av meg ville ha ALLE detaljene, også om sexen, men jeg tenkte at jeg ikke hadde så godt av å høre det.

I vårt tilfelle gikk faktisk samtalen over til hverdagslige ting etterpå, og vi endte utrolig nok opp med en god tone mellom oss fremover. Stoppet opp for en hyggelig prat om jeg møtte henne tilfeldig liksom. Og etter det ble slutt med typen, så satt vi oss ned og snakket om hvilket rasshøl han var.

Jeg tror hun var borti ham etter det ble slutt mellom oss likevel, men det får være hennes problem. Jeg var helt ferdig med den mannen da!

Skrevet
Min mann vet en del, men ikke alt. Jeg ser at dette sikkert virker helt bak mål, men jeg tror han kan leve bedre med å ikke vite. Dette vet jeg at mange vil være uenig med meg i...

Ja, du umyndiggjør han jo! Bestemmer over hodet på han. Når du gjør dette I TILLEGG til at du har vært utro, sier det litt. Han bør ihvertfall få valget: "Vil du ha alle detaljer eller er det greit som det er nå".

Skrevet

Tipper hun krever at du forteller alt til mannen din, og at hun kommer til å ta kontakt med han for å sjekke at du har fortalt og hva du har fortalt!

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet
Ja, du umyndiggjør han jo! Bestemmer over hodet på han. Når du gjør dette I TILLEGG til at du har vært utro, sier det litt. Han bør ihvertfall få valget: "Vil du ha alle detaljer eller er det greit som det er nå".

Det er nettopp det han har fått....

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet
Tipper hun krever at du forteller alt til mannen din, og at hun kommer til å ta kontakt med han for å sjekke at du har fortalt og hva du har fortalt!

Kanskje det... tror ikke hun har interesse av det, og som sagt, han vet en del og vil ikke vite mer.

Er selvfølgelig spent, men føler det er det rette å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...