Gå til innhold

Konen ville skilles, jeg ville ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Wilhelm
Skrevet

(Ex.)konen min ville plutselig skilles...så nå er vi separert. Dessverre. Jeg ville ikke. Forsto ikke at noe var galt...men hun mente at det var det. Vi har to små barn sammen, som bor hos henne. Nå har jeg skaffet meg jobb i annen by og ser kun barna av og til. Kunne ha hatt 50% samværsrett men gidder ikke det..får være alt eller ingenting.

Hva gjør man egentlig? Ønsker konen tilbake...men hun har flyttet og vil bare skilles. Er et vrak. Vil bare ha henne tilbake for alt i verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du IKKE ansvar for barna dine, fordi du mener det er alt eller ingenting, får du henne ihvertfall ikke tilbake.

Da vil hun bare se at du gir f... i både henne og barna dere har felles, og hun vil konkludere med at hun gjorde rett i å gå fra deg.

Mange damer har prøvd å snakke med mannen om hva som er feil i forholdet, men mannen hører ikke. Har hun prøvd å fortelle deg hva som var galt før hun ville skilles?

Skrevet

Forresten, vil man ha kona tilbake, oppfører man seg som drømmemannen.

-innser hva man har gjort feil, og forsøker å jobbe med det

-tar ansvar for felles barn og opprettholder samvær

-lar være å furte for at alt ikke er som man vil

-gjør en innsats for å vise hva hun går glipp av

Husk at det tar ikke lang tid før en ny melder sin interesse, og hun har ikke noen fortid med den nye, så han kan fint kjøre reklame for seg selv. Hun har en fortid med deg, på både godt og vondt. Vil du ha henne tilbake, minner du henne på det gode, ikke ved å fortelle henne det, men ved å vise henne det.

Skrevet
(Ex.)konen min ville plutselig skilles...så nå er vi separert. Dessverre. Jeg ville ikke. Forsto ikke at noe var galt...men hun mente at det var det. Vi har to små barn sammen, som bor hos henne. Nå har jeg skaffet meg jobb i annen by og ser kun barna av og til. Kunne ha hatt 50% samværsrett men gidder ikke det..får være alt eller ingenting.

Hva gjør man egentlig? Ønsker konen tilbake...men hun har flyttet og vil bare skilles. Er et vrak. Vil bare ha henne tilbake for alt i verden.

Du vil ha henne tilbake for alt i verden, men du vil ikke gjøre noe for å få henne?

Du bryr deg ikke nok om dine egne unger til å ha de...

Så... flott.

Skrevet

Hmm...........hvis du ønsker råd, så trenger jeg litt mer bakgrunnsinfo, TS.

Hvor lenge var dere gift?

Hvordan så en vanlig tirsdag ut?

Hva har dere ofret av individuelle ønsker for å få forholdet til å fungere? (Begge, altså.)

Jobbet dere? Mye/lite? Økonomi?

Slike ting..... så er jeg klar for en objektiv analyse.

Skrevet

Ta deg av barna dine mens de er små, for guds skyld! Plutselig står du der og de er 16 år gamle og vil ikke ha noe å gjøre med deg, mens du lover bot og bedring. Å oppføre seg på den måten med "alt eller ingenting" er noe som går mest ut over deg i lengden.

Gjest Wilhelm
Skrevet
Hmm...........hvis du ønsker råd, så trenger jeg litt mer bakgrunnsinfo, TS.

Hvor lenge var dere gift?

Hvordan så en vanlig tirsdag ut?

Hva har dere ofret av individuelle ønsker for å få forholdet til å fungere? (Begge, altså.)

Jobbet dere? Mye/lite? Økonomi?

Slike ting..... så er jeg klar for en objektiv analyse.

Ex.konen jobber fullt og tjener bra! Selv gikk jeg på en finanssmell og gjorde noen dårlige inveteringer. Men er tilbake i fast jobb nå. Vi er begge ferdig med 30-årene og har væt gift i ca 5 år. Vi er fortsatt bar separert så konen kan endre mening. Det er fortsatt håp. Jeg vil jo bare tilbake til henne, hun er alt for meg. Men hun vil ikke snakke med meg!

Skrevet

Hmmm............sikker på at du ikke har gjort noe galt? Må jo være en grunn til at hun ikke vil mer.

For det er ingen andre involvert? Ny mann eller plagsom svigermor? Trenger jo ikke være DEG som er årsaken heller....

Skrevet

dere skjønner, for en mann er det ikke barna som betyr noe. det er kona!

Skrevet

Sarkastisk eller seriøst?

Gjest Wilhelm
Skrevet

Har ikke gjort noe galt jeg! Vil bare være gift og bo sammen med kvinnen som er mor til mine barn! Vil bare være gift, det er best.

Skrevet
Har ikke gjort noe galt jeg! Vil bare være gift og bo sammen med kvinnen som er mor til mine barn! Vil bare være gift, det er best.

Noe må jo være galt, ettersom hun ville skilles. Ikke sikkert du har gjort noe galt, men noe må det jo være som ikke er bra

Skrevet

Det er ikke sikkert du har gjort noe galt, men noe galt er det siden hun har gått fra deg. Og jeg tror jo tidligere du innser det, jo større er sjansen for at dere finner sammen igjen.

Nå har ikke du skrevet så mye, men siden du insisterer på at det ikke er noe galt, kan jeg tenke meg at hun har prøvd å fortelle deg at hun ikke har vært fornøyd, og at du ikke har skjønt hva hun har snakket om... for DU hadde det jo bra.

Kanskje det er en tanke for deg å tygge på?

Hvis du vil ha henne tilbake, slutt å fokusere på hvordan du hadde det i ekteskapet, se heller på hvordan hun hadde det, og hvorfor hun ikke orket å ha det slik lenger.

Og bare et lite tips: å vise interesse for noe annet enn deg selv (det vil si barna), vil være et godt sted å starte.

Skrevet

Hvis du har vist samme interessen for barna dine mens dere var gift, skjønner jeg at hun ikke gidder mer!

Skrevet
Hvis du har vist samme interessen for barna dine mens dere var gift, skjønner jeg at hun ikke gidder mer!

Jeg er enig! Trådstarter virker veldig selvsentrert.

Skrevet

Kan jo hende konen var selvsentrert også, og ikke viet mannen sin nok oppmerksomhet!

Gjest Gjest_per_*
Skrevet

Du får a' nok til å angre skilsmissen hu tok ut (nesten alle som tar ut skilsmisse er kvinner...): skru på sjarmen og la det stå tel!

Gjest Gjest_Trond_*
Skrevet

Det stemmer. Vi menn bryr oss kun om kjerringa, ikke ungene.

Skrevet
Kan jo hende konen var selvsentrert også, og ikke viet mannen sin nok oppmerksomhet!

Javel? Og så? Han vil jo for enhver pris ha henne tilbake, så det er vel ikke et tema i denne tråden?

Skrevet

Hvis du ikke vet hvorfor hun skilte seg, kan det bli vanskelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...