MarianneE Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 ser noen her inne elsker boka- mens andre hater den. Hva var det med boka du likte? Hva var det du ikke likte? Har blitt litt nysgjerrig bare.....
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Det jeg ikke liker med den er at den er veldig overtydelig. Temaet, moralen og "visdomsordene" spikres liksom på de første sidene og er i grunn nokså banalt selv om det er "sant nok", og så er resten av boka en uttværing av dette. Synes den er platt og svulstig skrevet også - jeg liker altså ikke språket noe særlig. Jeg var sikkert litt for gammel og godt vant da jeg leste den, 26 år, har lest veldig mye bøker og regner meg som en nokså kresen leser (men før noen kommer med argumenter som at man ikke liker en bok fordi den er for populær/at alle liker den så har jeg flere populære bøker - enten klassikere eller nye, populære bøker - blant favorittene mine også).
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Jeg synes den er platt og selvfølgelig, og ingenting for mennesker som er ute etter en litterær opplevelse. Den er full av intetsigende selvfølgeligheter, og følgelig går den rett hjem hos folk flest: Det føles som om "sannhetene" den byr på, kommer fra inne i leseren. De kan identifisere seg med banalitetene.
Gjest Alkymisten Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 noen som liker den, da? Ja, men det er som noen sier: Ikke litterær opplevelse, men den er jo trossalt ganske kort. Fint budskap, lett å fårstå, kan leses forskjellig fra forskjellige ståsted i livet, derfor kan den leses flere ganger. Jeg elsker den. Har også kjøpt den til min datter.
LadyB Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Kjedelig, langdryg og den ga meg rett og slett ingenting. Noen få vakre landskapsbeskrivesler, men det stoppa liksom der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå