Gå til innhold

Verste smerte du har hatt

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mye vondt å lese i denne tråden her, men dette gjorde VONDT langt inni hjerterota og ryggmargen :grine:.

Enig!

Jeg må nok si at fødsel nr.2 uten smertestillende var det vondeste jeg har opplevd, men også det beste. Husker det kom lyder ut av munnen min som jeg ikke klarte å kontrollere.

Ellers så var jeg på tur en gang da jeg var høygravid. Det var skikkelig kaldt og jeg frøs noe aldeles grusomt på fingrene. Så satte strikken nederst på jakken min seg fast i et tre og den ble strukket langt ut - helt til den spratt løs og den plastdingsen som man strammer med traff meg rett på de iskalde neglene. Jeg måtte sette meg ned for å ikke besvime, ble skikkelig kvalm og dårlig. Husker jeg tenkte at jeg aldri kom til å klare å føde. Men jeg husker faktisk dette som vondere!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk tre jernsplinter i innersiden av låret, som i tillegg var glohete. Smerten var såpass intens at jeg i grunnen ikke kjente så mye der og da, men anstrengelsen av å komme vekk derfra gjorde smerten de neste dagene så jævlig at jeg hadde store problemer med å få søvn uten hjelp. Straks det verste ga seg sov jeg tre døgn i strekk.

Greide også en gang å få hånden under hjulet på bilen mens vi rullet den ut av garasje, jeg har ikke helt klart for meg den dag idag hva som fikk meg til å utføre den enormt idiotiske prestasjonen ved å plassere neven akkurat der. Ikke snakker vi om en liten ubetydelig minibil heller, tvert imot en nesten to tonn tung amerikaner.

Opplever desverre å bli slått og sparket, bitt og knepet på jobb. Man blir jo vant med slikt, men det er en episode som er klart vanskelig å glemme, da en lite medgjørlig gjest blir bedt om å fortsette festen hjemme hos seg selv og blir så glad i meg at han smeller til meg i kjeven slik at jeg for det første greier bite meg solid i tungen, og han for det andre knekker ene tannen min. Hadde jeg bare fått tak i ham etterpå...

Skrevet
Opplever desverre å bli slått og sparket, bitt og knepet på jobb.

Hva jobber du som? :sjokkert:

Skrevet
Hva jobber du som? :sjokkert:

Dørvakt :P

Skrevet

Klippe opp et 10 cm langt operasjonssår infisert med gule stafylokokker uten bedøvelse. 3 sykepleiere holdt meg nede pga motstand og legen klippet. Kunne ikke snakke i flere dager etter pga hadde skreket så mye at stemmen ikke virket.

Skrevet
3) Betent skulder på det verste

Må si meg enig i det, sitter med det nå, med tilhørende misfornøyde nerver ut til hånd, ansikt (og side). Smertestillende tar knekken på det verste heldigvis, men jeg har hatt endel timer uten hvor armen nekter å henge ned langs siden mens jeg lurer på om jeg må få hogd den av (om det skulle hjelpe noe).

Ellers har jeg nok vært utrolig heldig så langt i livet når jeg leser denne tråden. Utrolig hva enkelte må oppleve, og man vet jo aldri selv heller hva som kan skje.

Skrevet
Utrolig hva enkelte må oppleve, og man vet jo aldri selv heller hva som kan skje.

Ja, takk og lov for at man ikke vet! Det verste (beste) er at man kommer seg gjennom det meste.

Skrevet
Fødsel er det vondeste jeg har opplevd!På andre plass kommer nyrebekkenbetennelse med uutholdelige smerter i ryggen...Men jeg tar heller en runde med nyrebekken enn fødselssmerter!

Er det ikke sånn at man må gjennom noe vondt for å få det godt. En fødsel er vond, men når man ligger der med det nyfødte barnet i armene blir vel fødselsmertene glemt, eller? Jeg har aldri født bare for å ha det på det tørre..

Skrevet

Kronologisk:

- lokalbedøvelse rett i 1døgn gammelt håndleddsbrudd, opphovnet og skeivt.

- Smerter i skulder etter operasjon, i ukesvis, ubeskrivelig!

- En cyste som sprakk, ufattelig vondt!

Skrevet

Fikk kneskåla ut av ledd, den sto pent plassert på siden av kneet i 3 timer. Alle muskler i hele beinet sto i helspenn, slimposen som kneskåla ligger i var revet i stykker. Fikk ikke noe smertestillende, lå og ventet på å bli lagt i narkose, og måtte ta røngten 3 ganger underveis. Så kom det en lege som ikke gadd å vente på anestesien, så tre stykker tok tak i foten og dro til kneskåla smatt på plass igjen. Hadde null kontroll over hva jeg ropte da, hehe. Var helt jævlig i ukene etterpå også, og er fortsatt ikke helt bra etter 6 år.

Fikk hånda fast i en eltemaskin da jeg var mindre, en sånn med bolle som roterer, og "motorhus" på sia. Bollen skrapte med seg all hud og vev som befinner seg oppå hånda, slik at det lå i en fin haug over fingrene. Usj.. :(

Skrevet

Sånn trykkhodepine ved landing på fly. Føltes som hele hodet skulle eksplodere.

Skrevet

mann26

når jeg ble voldtatt som 15 åring. det er den verste smerten jeg har kjent!

Skrevet
Så satte strikken nederst på jakken min seg fast i et tre og den ble strukket langt ut - helt til den spratt løs og den plastdingsen som man strammer med traff meg rett på de iskalde neglene.

AU - den kjente jeg!

Må si meg enig i det, sitter med det nå, med tilhørende misfornøyde nerver ut til hånd, ansikt (og side). Smertestillende tar knekken på det verste heldigvis, men jeg har hatt endel timer uten hvor armen nekter å henge ned langs siden mens jeg lurer på om jeg må få hogd den av (om det skulle hjelpe noe).

Jepp - signerer denne!

Må ellers bare gjenta at epidural er guds gave til fødekvinnen - med god effekt er det ikke vondt å føde ;).

Gjest Heloise
Skrevet
Hva er de verste smertene du noen gang har hatt?

Jeg har ikke fått barn enda, men det værste har jeg akkurat nå... Er noe svært galt med bena mine, kan knapt gå på høyre ben... kan ikke bøye det. Knær er noe dritt! -_- Og så har jeg tidenes legeskrekk, så jeg gruer meg masse til å gå og sjekke det...

Skrevet

Jeg har født barn, men gjør heller det en gang til enn å ligge med hull i magesekken...

Jeg hadde hatt smerter i mellomgulvet lenge, men trodde det var stress. Det var det selvfølgelig ikke, men ett magesår. Det gikk hull i magesekken akkurat i overgangen til tarmene, og jeg lå i 22 timer før jeg ble operert! Jeg måtte gjennom en hel rekke undersøkelser, og ettter røntgen utelukket de med over 90 % sikkerhet at det IKKE var magesår... Jeg måtte drikke kontrastveske, og det var jo kjempegodt... det lakk jo rett ut...

Til slutt trodde de at det måtte være blindtarmbetennelse, og skulle operere for det. DA jeg våknet etterpå hadde jeg arr over hele magen, fra under navlen og helt opp til brystkassen. Da de opererte blindtarmen hadde de oppdaget at det var "lekasje" ett eller annet sted og måtte åpne hele magen for å lokalisere hullet...

Etter sigende skal denne tilstanden være livtruende etter 7 timer, og jeg lå i 22.

Men jeg LEVER :hoppe: og det har jeg tenkt å fortsette med :) Men VONDT var det ja!!

• Hjerte 1
Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet

Det verste jeg har opplevd var da jeg ble spiddet av en jernpåle i en arbeidsulykke.

Skrevet

Har ikke født ennå. Det vondeste jeg har opplevd hittil (og jeg kan faktisk ikke forestille meg at noe kan være vondere) er boring i nerve i tanna uten bedøvelse.

Tannlegen ble kjempesur da han så tårene trillet, han mente at han hadde gitt meg nok bedøvelse, og at jeg bare innbilte meg at det var vondt. Jeg prøvde å fokusere på å slappe av, og holde ut, gape mer, i tilfelle han hadde rett, men endte med å løpe gråtende ut i venterommet med halvboret tann, og kaste meg hulkende i armene på samboeren min som satt der og ventet (huff, stakkars de som satt der og ventet på tur!).

Jeg kan ikke tenke meg at fødsel kan være vondere enn boring rett på en tann-nerve. Da ville vel alle fødende besvimt etter kort stund.

Skrevet
Tannlegen ble kjempesur da han så tårene trillet, han mente at han hadde gitt meg nok bedøvelse, og at jeg bare innbilte meg at det var vondt.
Huff! Håper du byttet tannlege etter dette!
Skrevet

Koloskopi er det jævligste jeg har vært med på. Helt forferdelig jævlig.

Gjest Kashmir
Skrevet
Klippe opp et 10 cm langt operasjonssår infisert med gule stafylokokker uten bedøvelse. 3 sykepleiere holdt meg nede pga motstand og legen klippet. Kunne ikke snakke i flere dager etter pga hadde skreket så mye at stemmen ikke virket.

OMG! Jeg har ikke ord!

Verste smerte jeg har hatt:

Skjære opp en halsbyll som var så betent at den ikke kunne bedøves pga fare for at den skulle sprekke, sånn at betent materie kunne renne nedover i halsen. Dette måtte jeg gjøre 3 dager på rad. Herlig.

Nyrestein. Stor var den ikke, men fy for helvete så vond.

Koloskopi urført før avslappende og bedøvende hadde fått tid til å virke - i en betent tarm... Au.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...