AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #401 Skrevet 10. juli 2024 Utvilsomt å føde en stjernekikker. De smertene i åpningsfasen er tusen ganger verre enn de verste riene jeg har hatt 🤢 Og så varte det i timesvis, nesten konstant! Anonymkode: 00a3d...d9f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #403 Skrevet 10. juli 2024 Da jeg etter fødsel fikk en jordmor som klemte så hardt på magen min at hun ga meg brokk. Når jeg fløy med bihulebetennelse og piloten senket flyet veldig fort. Det kjentes bokstavelig talt som om øynene sine skulle eksplodere. En annen gang kjentes det ut som at noen satte to 7 mm strikkepinner sakte inn i hodet mitt. Når jeg klemte en finger i en bunkersdør. Anonymkode: 1737c...e92
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #404 Skrevet 10. juli 2024 Gallestein. Har født, gallestein var verre. Anonymkode: e6c29...556 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #405 Skrevet 10. juli 2024 Bekkeninfeksjon fra helvete, og mensen (endometriose) hver måned. Anonymkode: aa993...d42
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #406 Skrevet 10. juli 2024 Høygravid med Nyrestein i begge sidene. ( 1 uke mellom hver side) kom i bølger, spydde av smerte, kjendtes ut som noen slo meg med hammer på nyrene alt det kunne. Noen sier det er mye verre å være gravid å få det da hele kroppen og passasjen blir så trang at det gjør forferdlig vondt. .. Anonymkode: 66aa2...bf7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #407 Skrevet 10. juli 2024 Høygravid med nyrebekken betennelse. Har hatt nyrestein også, men det var vondere med betennelsen da barnet i magen hele tiden sparket og dultet borti nyren som var betent. Antibiotikaen funket ikke helt da infeksjonen stadig kom tilbake, smertestillende var de også veldig sparsommelige med å gi siden jeg var høygravid. Det var en lettelse da jeg ble satt i gang 3 uker før termin. Anonymkode: 5ea54...bc1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #408 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): 1. Aller øverst troner angst!/ depersjon og uvisshet- så heftig at en tenker sucidalt . Være bekymret 24/ 7. 2. Spinalpunksjon 3. Matforgiftning 4. Fødsel nr 1( nr 2 var easypeasy) 5. Migreneanfall Tror jeg tåler fysisk smerte mer enn fysisk. Fysisk smerte går alltids over/ Kan lettere fixes. Anonymkode: 9650c...e28 Spinalpunksjon har jeg tatt et par ganger. Det gikk helt greit. Det verste jeg har kjent var da jeg etter en lang og omfattende operasjon i ryggmargen (for å fjerne svulster) opplevde en brutal sykepleier som skulle trykke på plass en lås på et korsett jeg hadde fått tilpasset. Låsen lå rett over der jeg hadde operert og da hun med lite finesse dyttet inn låsen, kjentes det ut som jeg fikk et elektrosjokk som spredte seg gjennom hele kroppen til mage, bein og føtter og alle muskler fra overkroppen og ned spente seg i kramper. Jeg har fortsatt et slikt punkt på ryggen som later til å ligge helt åpent inn til nervene, så om noen gir meg et klapp på ryggen opplever jeg dette igjen (vanligvis ikke like ille, kommer an på hvor hard smellen er). Men nå kommer det ikke som et like stort sjokk lenger. Hun presterte å kalle meg "lille persille" i ettertid. Jeg hadde ligget mye på sykehus gjennom hele barndommen, og var det noe jeg var kjent for så var det å tåle en støyt og ikke sutre. Men denne kjerringa ble vel så beklemt over å utløse dette sjokk- og smerteanfallet på meg, at hun i ettertid var relativt hard i klypa med meg og forsøkte fremstille meg som en sart stakkar. Anonymkode: 62d03...630 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #409 Skrevet 10. juli 2024 Indre blødninger i buken mens jeg var på seinvakt. (Var ikke klar over dette på jobb, beit tenna sammen og gikk vakten ut) ringte legevakt når jeg kom. Ble hentet med ambulanse og hasteoperert. Komisk. Anonymkode: 95c65...2be
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #410 Skrevet 11. juli 2024 Gallestein og kneskålen ut av ledd. Anonymkode: 38c58...41f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #411 Skrevet 15. juli 2024 Dry socket og betennelse etter å ha operert ut visdomstann som lå rundt ansiktsnerven. Og oppvåkning etter beintransplantasjon fra hoft til ansikt, var sydd overalt, og hadde fått feil smertelindring. Tok et døgn før det ble oppdaget. På oppsiden var jeg sånn sett godt beredt for fødselssmerter, det ble lite i sammenligning.. Anonymkode: 4544d...b1c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #412 Skrevet 15. juli 2024 Fødsel uten smertestillende med revning. Kjente det delte seg der bede når hodet stod i spenn. Huden og musklene revnet fra hverandre. Påfølgende operasjon uten ordentlig smertestillende hvor legen ble irritert fordi jeg trakk til meg underlivet - veldig rart når jeg kjente nålen stikke meg🙄 Anonymkode: 16a24...b4e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #413 Skrevet 15. juli 2024 Var ille å føde morkaka, hvorfor ble man ikke fortalt om dette? Anonymkode: 9ff03...654
Urwa Skrevet 15. juli 2024 #415 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var ille å føde morkaka, hvorfor ble man ikke fortalt om dette? Anonymkode: 9ff03...654 Åå? Jeg følte den bare sklei ut. Men sikkert forskjell fra kvinne til kvinne.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #416 Skrevet 15. juli 2024 Tarmslymg slo såvidt fødsel. Anonymkode: 3ec1d...30a
Nowayback Skrevet 15. juli 2024 #417 Skrevet 15. juli 2024 Den psykiske smerten det er å ikke vær nær noen, verken fysisk eller mentalt. Nummer to er migrene som kan komme som en bivirkning av den første smerten jeg beskrev. 2
Slipses Skrevet 15. juli 2024 #418 Skrevet 15. juli 2024 Tja, den gangen jeg hadde leversvikt med akutt pankreatitt står høyt oppe på lista.
Lillemy_87 Skrevet 15. juli 2024 #419 Skrevet 15. juli 2024 Legg/lår krampe. Fikk det under en løpetur her om dagen 😵💫😭 Klarte seriøst ikke løpe, heller ikke gå det av meg, så sikkert ut som en tulling der jeg sto å prøvde å tøye/strekke ut foten. Måtte få samboer til å hente meg.
Molly 4.5 år Skrevet 15. juli 2024 #420 Skrevet 15. juli 2024 Angst Hel kneprotese operasjon Brekke opp igjen beinet i narkose og våkner opp uten smertestillende at dem bøyer beinet i 115 grader.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå